Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen de zoektocht :)  (gelezen 4804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dries

  • Gast
Vouwwagen de zoektocht :)
« Gepost op: juli 30, 2015, 05:36:36 pm »

Ik zou graag met een vouwwagen op reis gaan naar het zuiden en ik ben hiervoor een online zoektocht gestart op de tweedehands sites.  We zijn momenteel maar met twee dus hij moet niet zo immens groot zijn.

Er word zoveel aangeboden en geraak er niet uit , veel te veel keuze en informatie.
Mijn budget is eerder beperkt :)

Wat ben ik ondertussen al tegen gekomen en leek mij interessant :

Tago Valley van 2003 -> vraagprijs 600 €
Ik vind hier online bijna geen informatie over ... Is dit een goeie wagen volgens jullie ?

Camp-let Lux van in de jaren '80 -> vraagprijs 500 €
Als ik het goed begrijp heeft deze wagen een beetje een "cult" status.  ? Zijn deze ook handig en eenvoudig op te zetten ? En zijn de modellen niet hard veranderd en zijn er nog veel compatibele stukken te vinden ? Hij zou in "perfecte" staat zijn ?
Maar ik vraag mij dan toch af of ik niet beter naar een wagen van de jaren '90 of recenter zoek ?

Kingway Diamant -> Verschillende te koop voor verschillende prijzen. Opmerkingen betreffende deze wagen ?

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m950977856-tago-forest-ranger-vouwwagen.html ?

http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/vouwwagens/trigano/trigano-1997-247807191.html?utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie_kopie&utm_medium=email ?

Trigano Odyssee zag er ook intressant uit ?

Ja veel vragen ... de mogelijkheden zijn dan ook oneindig zelfs met een beperkt budget ...

Alle opmerkingen zijn welkom !


Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2015, 06:25:01 pm »

Succes met de zoektocht.  Het 3e weekend van september is het najaarsweekend van de vouwwagenclub en je bent van harte welkom om te komen kijken.  Er staan verschillende merken en modellen :J
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2015, 08:02:37 pm »

Kingway lijkt de voorloper van Conway, die nu Cabanon is vwb de vouwwagens. Voor de rest: probeer een niet al te dure uit, zodat je weet wat je wel en niet wilt. Deze kun je vaak daarna voor (ongeveer) hetzelfde geld weer doorverkopen.
Gelogd

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2015, 09:03:21 pm »

@Drikusniet wat bedoel je met " is de vwb de vouwagens." ?

De camp-let lux van de jaren '80 "lijkt" me wel "cool". Maar is zo een oude vouwwagen wel slim om te kopen ? Zijn deze veel minder comfortabel kwaliteitsvol dan de modellen van de jaren '90 , begin 2000 ?


 
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2015, 09:22:15 pm »

Ik bedoel dat conway geen vouwwagens meer maakt, maar nog wel klapcaravans. De vouwwagens worden nu door Cabanon gemaakt. 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2015, 12:47:50 am »

Cabanon heeft het eerst onder de naam Kingway gebracht, daarna gewoon als Cabanon.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2015, 08:33:15 am »

Een vouwwagen uit de jaren 80 of 90 hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Maar net als bij de klassiekers onder de auto's is er 1 voorwaarde: het onderhoud moet goed geweest zijn en de eigenaren moeten de zuinig geweest zijn. Nou heb je bij een klapper het geluk dat het onderhoud een stuk eenvoudiger is dan bij een auto, en je kan ook een stuk makkelijker zien of de wagen in goede staat is.

Dus wat betreft jouw vraag of je beter een jaren '90 klapper kan kopen, maakt dat echt niet uit. Als de wagen in goede staat is zit er echt geen verschil tussen een jaren '80 of jaren '90 (of nog recenter) klapper.

Wat betreft de onbekendere wagens en het gebrek aan informatie, heb je wel een punt. Dat is lastig en je bent dus ook afhankelijk van de liefhebber die zijn kennis en/ of boekjes wilt delen en of de vorige eigenaar alles heeft bewaard. We doen hier op het forum een poging om zoveel mogelijk info van merken en modellen bij elkaar te krijgen, maar daarbij zijn we wel afhankelijk van de bijdrages van anderen.

Succes met de zoektocht!
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2015, 08:35:08 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2015, 09:19:39 am »

Alvast bedankt met de informatie! In het weekend probeer ik er al een aantal te gaan bekijken.

Momenteel zit ik met de camp-let in mijn hoofd maar mss niet om de juiste redenen :)
Gelogd

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2015, 10:02:10 am »

Gelogd

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2015, 04:21:03 pm »

Ik ga naar de Camp-let kijken in het weekend :)
Hopelijk is hij echt in "perfecte" staat ! Wish me luck :)

Wat is volgens jullie een goede prijs voor een camp-let "lux" ? +-'85  in goede staat ?

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2015, 04:42:23 pm »

Een paar honderd euro, niet meer.

Heinemann zie je weinig en is ook niet zo veel over bekend. Voor de Kingway zijn de boekjes van Conway te gebruiken  :J

Succes  :J
Gelogd

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2015, 04:48:15 pm »

Lijkt 300 euro jou een eerlijke prijs ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2015, 04:52:14 pm »

Ja dat klinkt wel redelijk.  Kijk als hij open staat ook even bij de achterkant.  Daar zit een bevestiging voor het tentdoek met drukkers en elastieken met klemmen.  Ik heb dit jaar nog 1 gezien waarbij deze kapot waren.
Gelogd

Dries

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2015, 05:02:27 pm »

Dit lijkt me ook een hele leuke ?
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m950977856-tago-forest-ranger-vouwwagen.html

Enige voordelen/nadelen tov camp-let ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen de zoektocht :)
« Reactie #14 Gepost op: juli 31, 2015, 05:19:36 pm »

Tja, een camplett heeft geen losse voortent en staat heel snel.  Kijk maar eens op youtube naar het opzetfilmpje van Camplet dan krijg je een goed idee hoe en wat.  Tago ken ik niet zo goed.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal