Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)  (gelezen 8417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Gepost op: augustus 01, 2015, 11:28:22 am »

Ik ben al ene week of wat aan het kijken voor een andere vouwwagen. Eigenlijk waren we er uit dat we naar een Jamet Arizona gaan kijken.  Liefst van 2001, met fietsendrager etc.  Wordt veel aangeboden en momenteel nog veel op geboden.

Nu las ik alleen dat de Trigano een eind dezelfde vouwwagen is en dat het dezelfde fabrikant is. Ook las ik hier dat de Trigano's net wat luxer zijn.  kan iemand mij vertellen welke Trigano het best te vergelijken is met de Arizona (of is er nog een grotere? )en wat de verschillen zijn?

Alvast weer bedankt!!
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2015, 02:00:57 pm door Hypocrates »
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2015, 09:27:41 am »

Wij hadden een Arizona, een kneiter van een tent. Ik heb even de plaatjes van de Vendome bekeken, hij lijkt er heel erg op.
Wij zijn van Jamet overgestapt naar Trigano, want ja, het is net allemaal iets degelijker en steviger.
Maar... we hebben 8 jaar heerlijk gekampeerd met onze Arizona, die voldoet ook prima hoor.
Je moet er gewoon tegenaan lopen en voor een mooie prijs een grote wagen kopen. Zo groot zijn de verschillen nou ook weer niet.
Gelogd

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2015, 10:58:57 am »

Bedankt!   Ik heb een aardige Trigano op het oog.  Weet iemand of de zijstukken van de luifel nog los te koop zijn? Een eventueel het optionele tussenstuk...
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2015, 11:08:21 am »

Wel verkrijgbaar maar aardig geprijsd (de zijwanden voor de luifel dan, want daar hebben wij alleen ervaring mee van onze Odyssee destijds), en dan ook niet meer in de bijpassende kleuren vaak.

Moet je dan treffen via Marktplaats, wordt wel eens aangeboden maar zijn dan ook zo weg!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2015, 11:20:43 am »

Bedankt iedereen.

we hebben een Vendome van eind 2001 opgehaald.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:04:07 pm »

Foto, foto..
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2015, 12:04:31 pm »

Veel klap plezier!
Gelogd

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2015, 02:27:57 pm »

Heb nog niet zoveel foto's  hebben hem ook nog niet helemaal opgezet.  Disselbak is sterk verweerd, doek lijkt nog goed. Alleen bak opengezet en lijkt dat we de staanders niet helemaal recht krijgen maar aan we nog eens goed naar kijken.

Missen nog zijflappen voor de luifel, fietsenrek en wil graag het kraantje elektrisch maken. Zou mooi zijn als campingzaken gewoon eens een kant en klaar setje samenstellen :-) Misschien niet elektrisch maar met voetpompje maar die ben ik ook nog niet tegengekomen.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2015, 05:11:43 pm »

Zijvlakken luifel zijn echt super! Wij hebben er twee en gebruiken ze veel, vooral als we de luifel direct aan slaapgedeelte doen (chantilly).

Watersysteem is ook echt easy. Veel gebruikt ook afgelopen weken. Wat wil je weten? Wij hebben met voetschakelaar maar ons kraantje ondersteunt eventueel ook electrisch
Gelogd

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2015, 11:06:05 pm »

Die zijflappen laten nog op zich wachten dus ;-)  Spullen voor elektrisch heb ik denk ik aangeschaft in de webwinkel van de Wit. Nu kijken of het het juiste is en ik het werkend kan krijgen.  heb een dompelaar, 2 batterijen, batterijenbakje, slangetje en voetschakelaar besteld. Zelf ff elktrakabeltje er aan fiksen.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2015, 12:03:20 am »

ja dat is het! Tip: tijdens niet gebruik/reizen/stalling: beide batterijen op de kop erin zetten.
En ook nooit dompelpompje droog laten lopen.

Heb je ook de goede jerrycan? Die 13L met gele dop? Daar zit een uitsparing in om kabel en slang door te laten.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2015, 09:59:03 am »

Tip : ik heb het standaard kraantje Vervangen door een kraan met geïntegreerde schakelaar. Koste nog geen tientje en is makkelijker dan met die voetschakelaar die steeds kapot gaan. Je moet het gat in de gootsteen iets groter maken, maar is echt simpel klusje.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2015, 01:33:27 pm »

Tip : ik heb het standaard kraantje Vervangen door een kraan met geïntegreerde schakelaar. Koste nog geen tientje en is makkelijker dan met die voetschakelaar die steeds kapot gaan. Je moet het gat in de gootsteen iets groter maken, maar is echt simpel klusje.

bij mij heeft de vorige eigenaar dit ook gedaan (de oude stalen kraan lag nog in de onderste la) en heb dus ook een 'modernere' witte plastic kraan met draaiknop en daarin schakelaar. Vreemde is dat hij wel de voetschakelaarconstructie had. Ik heb momenteel dus kraan altijd open staan en electra daarop niet aangesloten. Overweeg nog e.e.a. om te zetten (werkje van 5 minuten) zodat de voetschakelaar wegkan, maar vind het wel makkelijk zo en ook voor de kinderen. Als bonus heb je ook geen kans op lekstroom (bekend euvel dat kraan niet geheel dichtgedraaid wordt en dus 'aan' blijft. Hoewel ik toch zou verwachten dat je dat kan horen).
Gelogd

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2015, 08:41:38 am »

Heb nog geen jerrycan ervoor moet ik nog aanschaffen. Helaas werkt het spulletje niet. Rad in dompelpompje draait wel maar wordt geen water opgepompt. Vanalles geprobeerd. Lijkt dat ie het even heeft gedaan maar kan ook nivo verschil zijn geweest ( comm. Vaten) snap er niks van. Heb het bij me nu op het werk en Zal de wit er nog eens over bellen
Gelogd

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Help! Trigano Vendome grootste? of Jamet Arizona,wie heeft de grootste? :-)
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2015, 08:46:01 am »


Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal