Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen kopen?  (gelezen 4721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carrie

  • Gast
Welke vouwwagen kopen?
« Gepost op: augustus 02, 2015, 03:12:18 pm »

Wij zijn op zoek naar een vouwwagen (volgend voorjaar voor het eerst te gebruiken) en ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen doen voor een merk en type. Allereerst over onszelf:
- gezin bestaat uit 2 mama's en 2 kinderen (2 jaar en 2 maanden)
- we zijn geen echte trekkers, zullen 2 a 3 campings aandoen in 3 weken tijd. Wel zullen we op de heen- en terugweg ergens willen overnachten
 
Onze wensen:
- makkelijk op te zetten
- vaste keuken (de enige man in het gezelschap is 2 jaar oud, we willen dus niet slepen met een zware keuken)
- mogelijkheid om (tzt) 4 fietsen mee te nemen
- goede bedden
- niet te groot en niet te klein ;-)

Hebben jullie tips? Adviezen? Budget: liefst rond de €3000 met (voor de perfecte wagen) uitloop tot €5000
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2015, 03:37:03 pm »

Roadmaster Family s top wagen keuken niet zwaar. Kan er wielen op zetten. En je kan h m opzetten alleen voor het slapen en de hele tent. Groetjes Martijn en Marleen
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2015, 04:45:45 pm »

( Uiteraard) een Tago Settler ( Crossing). Gemakkelijk en snel op te zetten,keuken kan aan de wagen blijven, goede lattenbodems onder het bed, en onder het bed ruime opbergruimte, die ook bereikbaar is zonder de wagen op te zetten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:55:20 pm »

Van verschillende merken zijn het zelfde basis type verkrijgbaar. Belangrijk is om eerst het type te bepalen, en dan pas het merk.

Makkelijk op te zetten zijn vooral de snelklappers. Hierbij heb je in principe 2 types:
1) De klapper met 1 bed aan de kant geklapt (met mogelijk een 2e bed op de bak) en vervolgens de voortent naar voren klappen: Jamet Jametic / Trigano Odyssee / CombiCamp Flexi / Aart Kok Kavango.
2) De klapper met 1 bed op de bak, en het leefgedeelte naar de zijkant uitgeklapt, hard of zacht: Combi Camp Country / Raclet Panama Up / Cabanon Malawi  :) / Holtkampers / Aart Kok Zambezi e.a. (Dit type heeft vaak een keuken die vast is en bij sommige modelen zelfs ook nog los gehaald kan worden, maar dat hoeft niet)

Overigens: een keuken op wieltjes kost helemaal niet veel spierkracht, heb je echt geen man voor nodig.

4 fietsen betekend: fietsendrager er los bij, of geen disselbak. Wat groot of klein is, is voor iedereen verschillend.

Met 2 kleine kinderen zou ik persoonlijk kiezen voor het 1e type, maar ik weet ook van anderen, die met 2 kleine kinderen juist voor het 2e type gaan.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 07:57:38 pm door Drikusniet »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2015, 08:10:48 pm »

Wij zijn op zoek naar een vouwwagen (volgend voorjaar voor het eerst te gebruiken) en ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen doen voor een merk en type. Allereerst over onszelf:
- gezin bestaat uit 2 mama's en 2 kinderen (2 jaar en 2 maanden)
- we zijn geen echte trekkers, zullen 2 a 3 campings aandoen in 3 weken tijd. Wel zullen we op de heen- en terugweg ergens willen overnachten
 
Onze wensen:
- makkelijk op te zetten
- vaste keuken (de enige man in het gezelschap is 2 jaar oud, we willen dus niet slepen met een zware keuken)
- mogelijkheid om (tzt) 4 fietsen mee te nemen
- goede bedden
- niet te groot en niet te klein ;-)

Hebben jullie tips? Adviezen? Budget: liefst rond de €3000 met (voor de perfecte wagen) uitloop tot €5000

Wij zijn aan onze Kavango gekomen met precies dezelfde eisen als die jullie stellen: onze oudste was destijds 2 jaar en de 2e was op komst, ook hebben meestal 2 overnachtingen en 2 of 3 campings in 3 à 4 weken tijd en de keuken versjouwen vinden wij niet nodig.
Als ik naar jullie budget kijk budget zou ik inderdaad eens een blik werpen op de Combicamp flexi (Vrijwel identiek aan de Kavango) ik denk dat die aardig aan jullie eisen zal voldoen. Hier een you-tube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=DIHsLqZSwS4

Maar ook de Trigano Odyssee Safari zou best eens interresant kunnen zijn voor jullie, alleen moet de bermkeuken daar wél vanaf gehaald worden dacht ik.

Succes met zoeken!
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 08:14:52 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Carrie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2015, 09:58:11 pm »

Bedankt voor jullie reacties, de combi-camp flexi lijkt ons inderdaad wel wat. Wel lastig hoor, er zijn zoveel verschillende soorten.
Gelogd

Carrie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:04:39 pm »

Van verschillende merken zijn het zelfde basis type verkrijgbaar. Belangrijk is om eerst het type te bepalen, en dan pas het merk.

Makkelijk op te zetten zijn vooral de snelklappers. Hierbij heb je in principe 2 types:
1) De klapper met 1 bed aan de kant geklapt (met mogelijk een 2e bed op de bak) en vervolgens de voortent naar voren klappen: Jamet Jametic / Trigano Odyssee / CombiCamp Flexi / Aart Kok Kavango.
2) De klapper met 1 bed op de bak, en het leefgedeelte naar de zijkant uitgeklapt, hard of zacht: Combi Camp Country / Raclet Panama Up / Cabanon Malawi  :) / Holtkampers / Aart Kok Zambezi e.a. (Dit type heeft vaak een keuken die vast is en bij sommige modelen zelfs ook nog los gehaald kan worden, maar dat hoeft niet)

Overigens: een keuken op wieltjes kost helemaal niet veel spierkracht, heb je echt geen man voor nodig.

4 fietsen betekend: fietsendrager er los bij, of geen disselbak. Wat groot of klein is, is voor iedereen verschillend.

Met 2 kleine kinderen zou ik persoonlijk kiezen voor het 1e type, maar ik weet ook van anderen, die met 2 kleine kinderen juist voor het 2e type gaan.

Als ik het goed begrijp, heeft het tweede type dus nooit 2 'vaste' bedden? Dus er kunnen geen 4 personen van de grond slapen? Of begrijp ik het dan verkeerd? In dat geval zou onze voorkeur inderdaad uitgaan naar het eerste type
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:46:11 pm »

Als ik het goed begrijp, heeft het tweede type dus nooit 2 'vaste' bedden? Dus er kunnen geen 4 personen van de grond slapen? Of begrijp ik het dan verkeerd? In dat geval zou onze voorkeur inderdaad uitgaan naar het eerste type
De 2 vaste bedden zijn 2 persoonsbedden dus 4 mensen kunnen van de grond slapen.  Er is bij de meeste modellen ook nog een mogelijkheid om nog een tentje onderaan te bevestigen en zo kan je er 6 personen in kwijt of kan je de kinderen apart leggen.  Een bed is 140 cm breed (combicamp flexi en ook bij Odyssee Trigano). 
Camplet lijkt me ook iets voor jullie omdat je dan niet met de keuken moet sleuren.  Ons model heeft een doorgangskeuken dus die moet je er ook niet afhalen maar ligt waarschijnlijk boven budget (je ziet er nog niet veel 2de hands van).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:56:40 pm »

Inderdaad heeft het ' 2e type' nooit 2 vaste bedden (van elk 2 personen) Een camplet is inderdaad ook één van 'type 1'
Wat wel kan bij 'type 2' is een extra slaaptent wat kinderen ook heel leuk vinden.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2015, 06:54:41 pm »

Camplet (type 1) heeft een vast deksel, dat vonden wij erg belangrijk, mooi afgesloten en je kunt er 4 fietsendragers wel op kwijt.
Opzetten gaat soortgelijk als in het filmpje, het keukentje zit idd vast, wat wij ook als pluspunt zagen. Wij hebben een gastencabine extra aangeschaft, voor wat extra leefruimte, maar dit is alweer ingepikt door onze dochter die eerst in haar eigen tentje sliep  :?, Er zijn momenteel ook extra grote luifels (boogluifel) verkrijgbaar, die ook weer voor extra leefruimte zorgen.
Het grootste nadeel vd camplet is het vervoeren vd bagage, binnenin past niet zo gek veel, maar ach, je sleept op vakantie toch altijd teveel mee, en lang leve de dakkoffers en bagagezakken op de vouwwagen. Maar met kleine kinderen zou dit een issue kunnen zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m952679110-camplet-concorde-met-gastencabine.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr is dit misschien een optie? keurig dingetje zo te zien en meteen een cabine erbij (die zijn schaars 2e hands)
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2015, 09:10:12 pm door Marjootje »
Gelogd

Carrie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2015, 09:28:15 pm »

Camplet ziet er inderdaad ook goed uit, die van de advertentie ook! Welke modellen van camplet moet ik dan hebben? De oudere zijn geen snelklappers denk ik?
En wat betreft het deksel: zo'n vast deksel ziet er idd solide uit en is makkelijker met fietsendragers. Maar komt het dan ook door het vaste deksel dat er weinig ruimte is voor je bagage? Lijkt me dat je onder een zeil makkelijker dingen erbij kunt leggen? Of is dat niet zo?
Gelogd

Carrie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2015, 04:52:25 pm »

Inmiddels wat verder met oriënteren en gezien wensen en budget, denk ik dat we uitkomen bij een TriganoTrigano odyssee of een Jamet Jametic. Keuken van in ieder geval de Trigano moet wel worden verplaatst, maar daar willen we dan wieltjes onder laten zetten (als ze er nog niet onder zitten). Nieuwprijs van de Jametic is lager dan die van de  Trigano, is de kwaliteit (levensduur?) dan ook minder? Wat zijn de voor- en nadelen van de ene wagen ten opzichte van de andere?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2015, 10:49:16 am »

De trigano is beter in bepaalde details: pet-luifeltje aan de voorkant, dikkere bodem in de bak, afgekitte wielkasten, kunststof wagenbak, tentdoek strakker/nauwkeuriger.
Voor de rest is het principe gelijk, en zijn de kleuren anders.
Gelogd

Carrie

  • Gast
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2015, 07:35:35 pm »

Ik wil hier nog even melden dat wij sinds gisteren eigenaar zijn van een supermooie Trigano Odyssee uit 2012  :> We zijn er erg blij mee! De keuken heeft wieltjes en er zit een gastencabine en imperiaal met 4 fietsendragers bij. Bedankt voor alle tips, erg veel aan gehad!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke vouwwagen kopen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2015, 08:02:02 pm »

Gefeliciteerd!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal