Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wij van WC eend asviseren u.......  (gelezen 3701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wienesroa

  • Gast
Wij van WC eend asviseren u.......
« Gepost op: augustus 03, 2015, 11:18:44 am »

Zoals velen voor mij (en waarschijnlijk ook velen na mij) hebben ook wij moeilijkheden met het bepalen welk type voor ons de juiste is.
Om e.e.a. wat overzichtelijker te maken, hier wat gegevens/wensen en dingen die wij denken dat belangrijk voor ons zijn:

Momenteel is de gezinssamenstellen papa, mama, dochter 1.5jr. Waarschijnlijk komt er nog een broertje of zusje bij  :).
We verwachten dan ook de komende zomervakanties gebruik te maken van de VW. (+-3 weken waarvan 2 vakantie). 1 standplaats per vakantie (wellicht 2) en 1 nacht tussenstop wenselijk.
Liefst een VW die redelijk makkelijk op te zetten is. Een hele dag bouwen zien wij echt NIET zitten.
Slaapmogelijkheden tot 6p lijkt ons wel erg handig (2 kids + wellicht paar nachtjes bezoek/of ondertent voor opslag).
Verrijdbare keuken (ruime 3 pits + spoelbak en eigen waterkraan)
Voortent die ruim genoeg is om kroost te kunnen entertainen
Bedden met lattenbodems, we sporten veel (hardlopen/fietsen, ook op vakantie )en slapen op luchtbed is geen optie.
Luifel met mogelijkheid om zijkanten open/dicht te maken.
Drager waar 3 fietsen op kunnen (en uitbreidbaarheid tot 4/5)
Voldoende bergruimte (gezin betekend veel zooi mee {we zijn wel van het luxe kamperen})

Budget liefst zo min mogelijk… maar inclusief kampeer toebehoren als tafel stoelen etc is 5000 toch wel de max.
We willen graag gaan “ proefkamperen” in het voorseizoen en dan komende zomer voor het “ eggie”.
We hebben dus nu nog geen haast en zullen ook ergens in de komende maanden nog wel de showrooms afstruinen naar geschikte modellen. Ik heb al heel veel gelezen op dit geweldige forum en heb op marktplaats al meerdere verschillende VW’s bekenen. Van Louisiana, arizona, family S tot jametic rondo xl en gerjak tago indian.

Ik weet echter niet meer waar ik het zoeken moet en hoor graag of jullie nog tips of eigen ervaringen met ons kunnen/willen delen.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2015, 01:33:22 pm »

Zo te horen, denk ik aan een "dubbelklapper".
wagenbak in het midden en aan beide kanten 2 slaapvertrekken. In het midden kun je dan een zitje om bouwen tot slaapplek.
Voortent moet je dan apart opbouwen. Deze zijn qua budget wat lager, vanwege de opzet snelheid, maar een "snelklapper" heeft aanzienlijk minder ruimte in de voortent, vooral als je luxe kamperen gewend bent.
Dat is de belangrijkste keus die je zelf moet maken: ga ik voor opzetsnelheid of voor enorme ruimte in de voortent.
Ach en opzetten gaat iedere keer weer een beetje sneller moet je maar denken.
Wij hebben een snelklapper (camplet), heeft helaas niet veel opbergruimte maar staat lekker vlot. Onze jongste word zo 17 en de oudste gaat al niet meer mee, dus speelgoed hoeven we niet meer mee te sjouwen en bovendien is er in de auto weer meer ruimte voor spullen.
Wij zijn zelf begonnen in een Alpenkreuzer allure, later een AK-parade royal, dan wel geen lattenbodem, maar mega veel ruimte erin toen de kids nog klein waren, er veel plezier aan beleeft ook!  misschien een jamet iets??? of een roadmaster??? succes met jullie zoektocht
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2015, 07:13:25 pm »

Ik zou zeker ook voor een dubbel klapper gaan. Als je met zijn tweeën even oefent en de stokken goed markeert dan heb je bijvoorbeeld een Arizona echt in een uurtje staan. De meeste tijd gaat bij ons zitten in het bouwen van kastjes, en tassen leeghalen ed . Maar dat heb je met elke andere vw ook. De binnenruimte in een grote dubbel klapper is met kleine kinderen heel erg fijn. Zeker met minder weer of als er vriendjes en vriendinnetjes op bezoek komen
Gelogd

wienesroa

  • Gast
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2015, 10:58:06 pm »

Beiden allereerst hartelijk dank voor de reacties. Ik denk dat wij ons inderdaad iets te bang hebben laten maken over opklaptijd... Gelukkig is zitten we Nog midden in het seizoen dus hebben we nog genoeg tijd om verder te oriënteren.

Ik lees ook iets over inritsbaar binnenzeil. En wat is het verschil tussen een arizona en louisiana?

Hoe zit het met de fietsen. Die zullen er wel af moeten tijdens een slaaptussenstop?
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2015, 11:28:52 pm »

Een Arizona is een stukje groter dan een louisiana. De Arizona heeft twee even grote tweepersoons bedden, bij de louisiana is één van de twee bedden smaller. Ook de voortent en de keuken zijn smaller bij de louisiana, verder zijn ze hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2015, 11:39:18 pm door arjanmeijerman »
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2015, 11:32:14 pm »

De trigano vendome is een vergelijkbare grote wagen
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2015, 11:36:04 pm »

De fietsen staan op de bagagedrager en die moet er helemaal af als je wilt kunnen uitklappen. Die zit met4 grote bouten vast. Als je ze allemaal een paar slagen los draait, til je met twee man het hele rekje rek er zo af. Ik zou inderdaad wel eerst de fietsen er af tillen. Eventueel zou je in plaats van een disselbak, een fietsdrager op de dissel kunnen zetten, dan kun je de fietsen op de dissel laten staan en heb je het bagagerek niet nodig. Dat maakt een overnachting wel veel sneller geregeld.
Gelogd

wienesroa

  • Gast
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2015, 09:39:49 am »

Oke, weer wat duidelijker allemaal. En na wat onderzoeken, blijkt een inritsbaar binnenzeil vooral handig te zijn als het eens goed regent en als je geen water in de tent wilt… Stel nou dat ik voor een (noem eens wat zegt de gek) Arizona of family s ga. Wat komt er dan verder nog bij kijken?

Ik vrees dat een disselbak toch wel een must is, dus fietsen eraf halen. Ook niet echt iets traumatisch, maar goed om te weten.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2015, 11:01:56 am »

Kijk eens bij Roadmaster. Grote fijne vouwwagen. Fietsen kunnen op het vast deksel. Bij een overnachting alleen de fietsen eraf. De dragers kunnen blijven zitten. Wij hebben een complete Roadmaster en wij hebben voor 8 personen een slaapplek. En dat vast kuip zeil kan handig zijn maar wij rollen het buiten plastic op tot een soort worst en heb je ook geen regen binnen in je tent.
En een beetje regen in de tent vinden wij niet erg hoort bij het kamperen hahahahaha. Succes met de zoektocht.  Heb je nog specifieke vragen of wil je foto's vraag het gerust.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2015, 08:46:29 pm »

Hebje het volgende topic al gelezen?  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0

Ik zou zeggen ga kijken bij de verschillende bouwers / dealers om een goed idee te krijgen van wat er allemaal is.
Het 3e weekend van september is het najaarsweekend in Renswoude,  dat is dè gelegenheid om live wagen te zien en de ervaringen te horen de verschillende leden.

Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2015, 10:20:52 pm »

Alpenkreuzer parade royal heeft (had) ook een vast deksel, dus fietsen eraf en de dragers kunnen erop blijven zitten. En bij het klapweekend ben je uiteraard welkom om een leuke camplet te aanschouwen  :H ::)
Gelogd

wienesroa

  • Gast
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2015, 12:05:59 am »

Wederom bedankt voor de tips.
Een aantal roadmasters eens op internet bekeken en dat lijkt ons wel wat.

Dealers bezoeken is natuurlijk iets dat op de agenda staat, kunnen we mooi dagtripje van maken.

Toch wel een paar vraagjes over de fmaily s.

Wat moet er nou eigenlijk allemaal standaard aan en op zitten.
Ik zie veel "opties"als
mogelijkheid tot het plaatsen van dragers of koffers (kan dit dan niet altijd op een hard deksel???)
12V aansluiting in disselbak
hoge kast
lage kast
gordijnen
keuken op wielen

Dus als iemand me beetje zou kunnen uitleggen wat standaard is, zou je mij enorm op weg kunnen helpen.


BTW wat een ontzettend leuke snufjes zitten er op die vw's... Had ik veel eerder mee moeten beginnen. Het zoeken naar een geschikte geeft in ieder geval al veel pret tijdens het voorspel  :>
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Wij van WC eend asviseren u.......
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2015, 02:31:45 pm »

Mijn advies is zoveel mogelijk bekijken. Van de grote merken staat er altijd wel eentje in de buurt. Maar de kleintjes hebben vaak iets bijzonders, anders kunnen zij zich niet staande houden. Zo vonden wij dat een vw niet alleen op een tent moest lijken maar er ook eentje moest zijn. Een vw is daarnaast niet altijd de goedkoopste en handigste kampeeroptie.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal