Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: bedmaten en andere dingen!  (gelezen 6780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
bedmaten en andere dingen!
« Gepost op: augustus 15, 2015, 09:16:41 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn ons aan het oriënteren op ons volgende kampeer-vehikel!
Na 10 jaar tent zijn we (denken we) nu wel toe aan een klapper  :P
We kamperen met onze drie dochters (nu: 6, 2 en 2 jaar oud) en zoeken een klapper die we voor een redelijk aantal jaren kunnen gebruiken (dus met de dames slapend in de klapper en daarna in bijzet-tentjes).

Inmiddels besef ik me dat er echt heel voor opties zijn, en dat persoonlijke voorkeur (dus) best invloed mag hebben. Mijn 'handicap' is dat ik heel graag alles weet en dan pas een besluit neem vaak, da's nu dus een beetje een uitdaging :-)

We zijn in eerste instantie erg gefocust op Cabanon (Malawi of Manga zou dat worden), maar ik zie ook een hoop andere opties langskomen hoe meer ik me verdiep :-)

Ik zou graag willen weten of de criteria waarlangs ik nu zoek een beetje kloppen, en ben benieuwd of jullie een aantal merken/ modellen meteen af- of aanraden op basis daarvan.

We zoeken sowieso een goed en groot bed: beide last van onze rug en ik ben lang: 2.10 is dus wel erg wenselijk.
We willen de klapper ook gebruiken om te overnachten. Klaptentje daarbij gebruiken is geen probleem, maar opzet-gemak (en de plek van de bagage) speelt dus een rol.
Nieuw of gebruikt is niet zo'n issue, alhoewel mijn vrouw wel graag een wat nieuwere klapper zou willen.
budget is er wel, maar niet oneindig. een nieuwe holtkamper gaat het niet worden gok ik  :O

Met die zaken lijkt voor mij Camp-let af te vallen (te kleine bedden), twijfel ik over de Odyssee en modellen als de Jametic (daar moet meteen de voortent ook bij worden opgezet voor een overnachting) en 'hang' ik dus nu een beetje richting een Cabanon (nog steeds Malawi plus achtertent of Manga) of een combi camp country. Voor alledrie geldt dat deze er gebruikt (de Malawi uit de verhuur) zijn.

Mis ik zaken, of zit ik in de goede richting?
Dank vast voor alle reacties!

Sander
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2015, 09:25:56 am door sanneman »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2015, 09:59:06 am »

Kijk eens bij Roadmaster. Mijn vrouw heeft een fibromyalgie en rug klachten en is ook lang. Bedden zijn 2.10 en met een luchtbed er op slaapt heerlijk. Veel leefruimte groot opzet gemak. Alleen wagen en 80cm luifel. Of bak 80 cm luifel en extra luifel. En de hele tent met luifel alles stokken passen op elkaar dus geen gezeur met wat past waar.
Veel ruimte om te laden kan zelfs een dak koffer op die kan blíjven zitten met openklappen.
Alles staat binnen een uur of alleen de bak in 10 minuten.
Voor ons is dit de ideale vouwwagen

Groetjes Martijn en Marleen
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:29:38 am »

Dank je Martjin en Marleen!

Had de Roadmaster nog niet erbij staan, maar is zeker een interessante klapper!
zoals ik het zie zit er geen inritsbaar grondzeil bij maar een los grondzeil, klopt dat?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:44:51 am »

Klopt maar er komt geen regen in de voor tent als je de flappen maar goed legt en het plastic oprold als een worst.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:49:34 am »

Voor de Malawi zou ik niet weten hoe je drie meiden daarin kwijt wilt. Is niet het meest handige en het bed is 2.0 meter lang. Ik denk eerlijk gezegd dat de Odyssee een betere optie is, maar ook daar is het bed geen 2.10. Het direct mee opzetten van de voortent is juist erg handig en dus een voordeel.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:47:42 am »

Kleine kinderen passen dwars in de achtertent van de malawi en dan kan je er makkelijk drie kwijt. Of je gaat er zelf liggen en de kinderen op het bed. Maar heel ideaal is de malawi dan inderdaad niet.
Ik zou jezelf nog wat andere dingen afvragen zoals bijvoorbeeld het inpakken. Wil je dat doen zonder het opzetten van je vw of heb je de ruimte en zet je em met gemak deels op?
Wil je een flexibele ruimte dus met een mogelijke voortent of wil je juist altijd een voortent? En hoe lang wil je alle kinderen in de vw laten slapen?

Tot slot de verkrijgbaarheid: tweedehands malawi vouwwagens zijn zeldzaam, ook uit de verhuur want er is maar 1 Verhuuradres. Hoeft geen probleem te zijn maar is wel een factor om rekening mee te houden.

Het bed van de malawi is trouwens wel langer dan 2 meter volgens mij. De kar is 220 en het bed ligt daarop. Laat het dan 210 zijn. Wij zijn zelf thuis 220 gewend maar hebben geen ruimte te kort in de malawi.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2015, 12:26:11 pm »

Het bed is echt maar 200. Ook wij zijn 220 gewend, en hebben geen ruimte tekort. (Ik ben zelf 193) Komt ook doordat de binnentent flexibel is, dus je hebt er niet snel last van.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2015, 01:29:56 pm »

Bij de Malawi zou je de kleintjes in de achtertent kunnen leggen en de oudste in de wagentent. Past makkelijk en zo kun je wel een jaar of vier vooruit, tot de oudste in een eigen tentje gaat. Zelf zou ik met zulke jonge kinderen voor twee vaste bedden en een ondertentje of zijtentje gaan.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2015, 02:28:04 pm »

Maar wanneer je voor langere tijd een vouwwagen wil aanschaffen, begrijp ik juist dat je een niet te grote wil. Na een paar jaar gebruik je het extra bed en de ondertentjes niet meer. Juist bv. een Malawi is dan heel interessant. Er kunnen 3 kinderen in de wagen slapen, maar je zit niet met ongebruikte bedden en ruimte wanneer de meiden groot genoeg zijn om in een eigen tentje te gaan slapen.

Zelf hebben wij wel eerst een grote jamet gehad, en na een 2 jaar toch overgestapt op de veel compactere combicamp met dezelfde redenen als ts heeft.
Gelogd

John-Bianca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2013
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2015, 02:41:30 pm »

Wij hebben een combi camp country bedden zijn super met lattenbodem. Opbergruimte is er voldoende onder het bed.
Opzetten is heel gemakkelijk keuken is vast geen gesleep en ruim. Kuipzeil is inritsbaar laatste vakantie niet gebruikt.
Wij zijn overgestapt van een roadmaster naar een CCC.
Het voordeel is dat het mogelijk is gedeeltes op te zetten dus een zijtent of een achtertent de voorkant / zijkanten van de voortent.
Succes met kiezen.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2015, 06:11:20 pm »

Dank voor alle reacties!
Malawi zou inderdaad met achtertentje zijn, daar twee dames te slapen, en 1 dame in de tent zelf, of in een klein klaptentje in de voortent (ze zegt nu dat ze dat wil).
De combi camp country geeft in principe hetzelfde systeem (achtertentje voor twee, extra klaptentje of wagenbak voor nr 3).

Inmiddels ook wel met een schuin oog aan het kijken naar de CC flexi of de Aart Kok tegenhanger daarvan. Die hebben twee vaste bedden en een ondertentje, en zijn niet mega-groot (tentjes passen ernaast op termijn). In ieder geval een trip naar Heemstede gepland op basis van alle info :-)
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2015, 07:58:49 pm door sanneman »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2015, 07:18:07 pm »

Er is wel verschil tussen de achtertentjes van de CC en de Malawi. Die van de Malawi is smaller (twee kleine kinderen of 1 groter kind) maar wel handiger gepositioneerd, namelijk naast de dissel over de lengte. Neemt dus geen extra plek in op de kampeerplaats.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2015, 08:15:53 pm »

De matras van onze Malawi is 140x200. We hebben hem voor de vakantie opgemeten met het oog op de aanschaf van een opdekmatras. Dat is overigens een goede zet geweest; nog nooit zo lekker geslapen op vakantie.
Voor hen die ook een opdekmatras overwegen: check wel even de ruimte die je hebt zodat de wagen nog goed dicht klapt. Wij hebben een opdekmatras van 6 cm gedaan en dat past prima in de Malawi.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2015, 12:25:50 pm »

Even weer een 'update' van onze zoektocht.

Het onderwerp "welke klapper past bij mij"? blijkt nogal hot, om het zachtjes te zeggen!
Door onze tocht een beetje te blijven beschrijven hoop ik wat anderen te helpen met hun zoektocht, plus het feit dat ik het ook wel leuk vind om het vast te leggen  :P

Zoals beschreven zoeken we dus naar een eerste eigen klapper (mijn ervaring is beperkt tot een alpenkreuzer super GT met mijn ouders +/- 30 jaar geleden).
wensen:
- meer comfort en luxe dan bij onze huidige tent door meer opzet-gemak, een keuken, betere en grote bedden etc
- kwaliteit/ robuustheid (= subjectief uiteraard)
- redelijk nieuw of helemaal nieuw
- voldoende plaats voor 5 personen, maar ook bruikbaar als de drie meiden in een eigen tentje willen slapen (niet te groot dus)
- bruikbaar als overnachter met 5 personen
- budget is niet oneindig  :)

Met die wensen en een eerste oriëntatie kwam (vooral vanwege de looks) Cabanon snel op ons netvlies, na een eerste betere zoektocht was daar ook de Combi camp Country bijgekomen.

Nu dus weer een slagje verder:
we hebben in eerste instantie modellen als de Jametic (Jamet) en Flexi (Combi Camp) niet bekeken, omdat daar direct de voortent mee opgezet moet worden: leek ons niet handig bij een overnachting. Na wat verdieping en meningen/ ervaringen van anderen te hebben gelezen zijn we daar van teruggekomen: met 4 haringen kom je al een heel eind en is het opzetgemak dus ook voor een overnachting prima! die doen dus weer mee in de vergelijking.

Punt van aandacht bij die modellen bleef de binnenruimte: we willen meer en vaker dan met onze tent er op uit gaan trekken, ook in NL, en hebben dus in ieder geval voldoende binnenruimte nodig voor 5 stoelen (2 groot, 3 klein) en een tafel. Na wat surf-werk uiteindelijk naar Hillegom gereden en daar naar de Jong geweest. Nieuwe Jamets bekeken, de nieuwe Teun T4 (= zelfde idee als de jametic en flexi) gezien en een paar occassions.
Resultaat:
echte grote klassieke modellen (denk roadmaster family) vallen definitief af: te groot, geen 'uitstraling' (voor ons!), niet echt snel opzetbaar
model jametic/T4 is voldoende ruim voor ons en is dus een serieuze optie geworden. Kleurstelling en afwerking van de jametic en T4 zijn we nog niet heel erg blij van geworden. kan iets zijn dat moet groeien, maar beeld is dat we eerst naar andere merken/uitstraling/afwerking gaan kijken.
Dubbel uitklappen (looppad in de bak, links en rechts een bed) lijkt erg snel te groot, dus een model als de Cabanon Manga valt eigenlijk af. Is nu wel handig, maar is snel te groot voor ons gebruik.

Ook met een schuin oog even naar de duurdere modellen gekeken zoals de Holtkamper. Hoewel we die erg mooi vinden zijn er twee minpunten voor ons: betaalbaar wordt een echt wat ouder model, en dat willen we liever niet. Daarnaast speelt mee dat het model ons minder aanspreekt: lijkt ons iets minder praktisch (veel ritswerk voor een dichte voortent etc).

De nieuwe 'lijst' (die nog zo zacht als boter is):
- Cabanon Malawi (met achtertent): Goed bed, twee kids in achtertentje, klein tentje in voortent voor nr 3. ruimte met kuipzeil (naast bed) is wel beperkt, geen inritsbaar kuipzeil in voortent is nadeel.
- Combi Campi Country (met gastencabine): goed bed, hele mooie keuken, echt snel opzetten (zeker voor overnachting) prima ruimte. Wellicht wel aan de grote kant en toch wel duur: 2e hands en niet te oud wordt binnen budget een zoektocht
- Combi camp Flexi: direct voldoende slaapplaatsen (2x2 slaapplaatsen hoog, 2 slaapplaatsen in ondertentje), mogelijkheid van andere functie tweede bed (loungebank), snel opzetten, goede keuken optie.
- Aart Kok Kavango: vergelijkbaar met de flexi, kleurstelling/ opties spreken ons wat meer aan dan de flexi (vanaf papier/internet).
Zowel de Flexi als de Kavango hebben vooralsnog ook het voordeel dat een nieuwe zou kunnen passen qua budget (aanbiedingen van dealers).

Morgen op weg naar Heemstede (waar we dinsdag voor een dichte deur stonden  ::)  ), ben erg benieuwd wat we daarna denken!








Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: bedmaten en andere dingen!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2015, 12:46:00 pm »

Succes met je zoektocht, je zou ook op het najaarsklapweekend langs kunnen komen om een aantal modellen te bekijken  :>
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal