Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Steunpoten Trigano Alpha  (gelezen 3333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolfontour

  • Gast
Steunpoten Trigano Alpha
« Gepost op: augustus 18, 2015, 07:44:51 pm »

Hoi Straks wouden we de vouwwagen alvast inpakken (kijken wat er precies in past). En met de steunpoten uit draaien gaat de zeskant van een steunpoot los .
Ook alle andere 3 bekeken en zijn ook de voorkant ingescheurd van de zeskant( waar je de dopsleutel op zet).....
Je kan de zeskant weer erop zetten en draaien maar met kracht zetten gaat deze weer los....
Lassen??? trekt misschien krom en sta je te kijken op vakantie dus wat is nu wijsheid.....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2015, 08:33:58 pm »

Hoewel ik niet goed begrijp wat er gescheurd is, zou ik contact opnemen met de leverancier. Zit er wellicht nog garantie op? Want het klinkt als iets dat niet voor mag komen.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2015, 08:42:10 pm »

Heb even foto gemaakt bij ene is de zeskant dus los en bij de andere is het al wat gescheurd maar is moeilijk te zien.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2015, 08:51:50 pm »

Kwa garantie . Wij hebben hem niet nieuw gekocht . En ook nog particulier dus denk dat dan de garantie zowieso vervalt...... :?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2015, 11:44:04 pm »

Met lassen trekt hij niet krom, en is vrij simpel te (laten) doen. Waarschijnlijk zijn de kosten voor het lassen minder als de benzinekosten naar een dealer.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2015, 01:53:24 pm »

Collega op het werk heeft hem gelast.... WW
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2015, 03:13:49 pm »

Ziet er weer mooi uit! Maar eerlijk is eerlijk, dit mag natuurlijk niet. Ik vraag me ook af hoe je zo'n scheur voor elkaar krijgt. Mogelijk heeft de vorige eigenaar de bak hoog opgedraaid en de steunpoten te veel als krik gebruikt? Hoewel dat bij een Alpha wel moet kunnen gezien de opbouw van het wagenframe.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2015, 01:18:47 pm »

mss per ongeluk gaan rijden met nog een paar poten uit? (heb ik ooit ook eens gedaan met een caravan)

Maar het gaat toch niet zozeer om de constructie van het wagenframe maar van de poten zelf?

Gelogd
Adventure Awaits

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Steunpoten Trigano Alpha
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2015, 04:07:30 pm »

Hier gaat het inderdaad om de poten en niet om het wagenframe, maar er zijn vouwwagens waar expliciet gewaarschuwd wordt om die poten niet als krik te gebruiken. En dan hangt het wel af van de constructie wagenframe/poten. Maar daarvan is bij de Alpha geen sprake. Ik heb de onze net even gecontroleerd en kan (gelukkig) geen afwijkingen vinden. Rijden met de poten niet goed ingedraaid zou een oorzaak geweest kunnen zijn. Omdat ze kennelijk alle vier niet helemaal jofel zijn/waren is het ook niet ondenkbaar dat er een slechte levering van de uitdraaipoten is geweest. Trigano maakt die dingen neem ik aan niet zelf (Alko?).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal