Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?  (gelezen 7171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilhelm

  • Gast
Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Gepost op: augustus 31, 2015, 03:29:29 pm »

Beste gebruikers,
Al 10 jaar de trotse bezitter van een Karstentent met koppeltent, maar de rug begint wat op te spelen.

Graag had ik van jullie wat raad gehad welke snel opzettende vouwwagen aan te schaffen. Holtkamper ken ik al (zoals Cocoon en Kyte), maar zijn er nog andere merken die met een beperkt aantal haringen snel op te zetten zijn ?

Bedankt voor jullie antwoorden.
Wilhelm
Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2015, 04:02:22 pm »

Een combi camp kun je zeer snel opzetten, zonder haringen. Combi camp heeft een systeem waarbij de wagenbak zonder haringen in enkele minuten staat. De luifel kun je aangeritst laten zitten en om die op te zetten moet je een paar stokken opzetten. De luifel heeft 6 haringen. Met slechter weer kun je van de luifel een voortent maken en daarvoor moet je drie flappen aan de luifel ritsen en vastzetten met in totaal ongeveer 10 haringen. Wij gebruiken in het algemeen alleen de wagen met luifel en zijn in tien-vijftien minuten klaar met opzetten.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2015, 04:15:50 pm »

Los van welk merk, als je gaat veranderen van kampeermiddel in verband met een slechter wordende rug zou ik me eerst eens goed oriënteren op het type vouwwagen. De ene kost meer kracht dan de andere. Heeft de wagen een vast deksel wat je op moet tillen, hoeveel kracht heb je nodig om de tent overeind te trekken et cetera.

Bij de Combi Camp modellen Country en Valley (en hun voorgangers) is het zwaarste deel het optillen van het deksel bij het weer inklappen. De wagen uitklappen kost vrijwel geen moeite. Dit moet je voor een aantal type wagens eens goed bekijken en als het kan zelf eens proberen. Daarnaast zijn deze wagens zeer flexibel in opzetten, waardoor de opzettijd nooit langer is dan je voor dat moment nodig hebt.

Zo heb ik afgelopen weekend de boel eens met alleen voorwand opgezet om wat beschutting te hebben tegen zon en wind terwijl ik toch buiten bleef zitten ;-)

Maar ga vooral bij meerdere merken eens kijken hoeveel kracht je in de praktijk nodig hebt en of je rug dit aan kan, nu en in de komende jaren!



Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2015, 04:35:05 pm »

Wil je niet beslist een HK presenteren, maar de Cocoon Aero en Kyte met Windforce besparen je het zware werk. Dit gezien je rug. Verder moeten er in de Cocoon uiteraard een aantal haringen. Ik zet de Cocoon meestal op met 8 haringen voor de tent. En 6 voor de luifel. Je hebt ook nog de Malawi als vergelijkbaar opzetsystem en de Raclet Panama. Maar allen hebben ze een aantal haringen nodig. Zul je niet aan ontkomen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2015, 04:57:40 pm »

Met een Coleman Popup, geen haringen. Enkel 2 voor de luifel.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2015, 05:01:18 pm »

Vergeet niet om de bedden en de mogelijkheid tot aanpassen hiervan in je beoordeling mee te nemen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2015, 06:18:50 pm »

Ga eens snuffelen in Heemstede bij Aart Kok voor een Combi-Camp, Zambezi of een Aart Kok.....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

chrishoek

  • Gast
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2015, 06:40:32 pm »

Wij hebben in de afgelopen 12 jaar 3 vouwwagens gehad. Een combi camp country, een aart kok kariba en nu een raclet panama.
De combi camp wagentent staat verreweg het snelste van de drie, tenminste zolang je een redelijk vlakke plek hebt. Bij de aart kok kariba zet je de wagentent en voortent in een keer op, dat duurt langer, maar staat sneller dan de combicamp inclusief voortent. De panama zit er weer tussenin maar kost het minste kracht om de wagen uit te vouwen. Zo heeft elke wagen weer voor en nadelen, informeer jezelf goed en ga langs bij een aantal dealers om de wagens zelf te bekijken en uit en in te klappen. Liefst dealers die meerdere merken verkopen, dan kun je veel sneller meerdere systemen en merken vergelijken. Succes met de keuze.
Gelogd

Flappie74

  • Gast
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2015, 09:05:35 pm »

Ga eens kijken bij Aart Kok. Zij hebben de Zambezi (heb ik ook en bevalt super). Die is ook leverbaar met een Karsten voortent. Wij zetten onze Zambezi meestal met 3 of 8 haringen op. Succes met zoeken.
Gelogd

bas013

  • Gast
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2015, 09:20:47 pm »

Een camp-let is ook snel op te zetten. Voor een overnachting met rustig weer kun je toe met enkele haringen. Voor langer verblijf of meer wind gaan er een stok of 20 in. Of you tube staan filmpjes, kun je zien hoe dat gaat.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 31, 2015, 10:06:01 pm »

Jeetje de vraag is net zo moeilijk als wanneer je een personenauto zoekt die een bepaald gewicht mag trekken. Het is allemaal zo persoonlijk:

- bevalt het model
- bevalt de stijl/ aankleding
- bevalt de aanschafprijs
- kan je de nadelen accepteren (want elk artikel heeft nadelen)

Ik zou inderdaad naar de nodige leveranciers gaan, wat beurzen aflopen en goed kijken en voelen. Je bent een stuk kwaliteit gewend met een Karsten-tent dus ik denk zomaar dat je die kwaliteit ook gaat zoeken bij een klapper.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

whmeeske

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Modulair met adventuretent
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 31, 2015, 11:10:59 pm »

Ik, de vrouw van, kamp met chronische rugpijn. Daarom zijn wij ook over gegaan naar een vouwwagen of tenttrailer, hoe je het wilt noemen. Het kamperen met onze Falco tent was niet meer te doen, opzetten, het slapen op een luchtbed... was gewoon 3 dagen kapot. En dan na het opruimen, afbreken en schoonmaken weer...

Wij hebben na veel uitzoek werk, filmpjes kijken en vooral op dit forum lezen :J gekozen voor een Holtkamper. Dit omdat we graag eentje wilden die je makkelijk aan de staat kon inpakken zonder dat je hem open moest klappen. Verder wilden we graag eentje met veel ventilatiemogelijkheden (manlief heeft het altijd heel snel warm) en geen donkere kleuren.
We zijn heel erg blij met onze Cocoon, hebben de onze gevonden. Hij staat zo en als het moet ook zonder haringen. Alleen de luifel moet je wel met minimaal 3 haringen vastzetten - moet het niet teveel waaien :)
Het opruimen en schoonmaken gaat ook makkelijk, echt nog geen enkele keer door mijn rug gegaan. En dan te bedenken dat we zo'n 4x opzetten en afbreken per vakantie.

Ons advies is, zoek de vouwwagen/tenttrailer die bij je past, die goed voelt en waar je je prettig in voelt. Let op het bed en koop goede stoelen want dat is ook heel erg belangrijk.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2015, 05:11:57 am »

Ons advies is, zoek de vouwwagen/tenttrailer die bij je past, die goed voelt en waar je je prettig in voelt. Let op het bed en koop goede stoelen want dat is ook heel erg belangrijk.
Goede stoelen is inderdaad erg belangrijk. Mijn vrouw had vorig jaar erge rugpijn tijdens de vakantie op het droommatras in de Cocoon. Maar ze zat op zo'n simpel inklapstoeltje. Dit jaar voor een voor haar lengte passende Crespo gegaan en ze heeft amper tot geen last meer gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wilhelm

  • Gast
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2015, 10:23:48 am »

Hoi allen, reeds bedankt voor al jullie antwoorden ...

Wat betreft de stoelen hebben we volgens mij reeds zeer goede stoelen van Crespo ... en compacte modellekes  :)

Voorlopig sta ik inderdaad te watertanden bij de HK Cocoon Aero en de Kyte ... maar o zo duur

Momenteel staat de Flexi van Combi Camp op kop, want ik vind hem er heel mooi uitzien (iemand ervaring met reëele opzettijd ?)

Groeten
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welke snel opzettende vouwwagen of tenttrailer kiezen ?
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2015, 11:05:54 am »

Wij hebben een flexi en het opzetten hangt af wat je wilt doen en wat je boven op je tent hebt liggen.
Buiten het waterpas zetten en met de keuken eraan sta je echt met het kwartier.  Het zijn immers maar een paar handelingen. Openklappen, t- stukje erin, tent naar voren trekken en op hoogte stellen.
Voor een overnachting kun je volstaan met vier haringen, zelfs de 4 stokken zouden ( als het niet waait ) volgens de dealer niet nodig zijn. Wij hebben dit echter nooit uitgeprobeerd. Voorwand kun je ook laten zitten, maar dat doen wij nooit. Inzetten kost maar een paar minutjes.
Als je alles doet keuken eraf, grondzeil erin, luifel eraan, alle haringen, tenttapijt erin en incl waterpas  zetten en stoelen ed van wagen halen dan zit je met een uurtje onder je luifel. Hebben we twee weken geleden nog ervaren, wel alles op ons gemakkie gedaan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal