Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: De queeste  (gelezen 15626 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: De queeste
« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2015, 08:57:12 pm »

Wij zijn zelf erg tevreden met onze odyssee, maar ik zou toch Jamet niet bij voorbaat afschrijven. Ik weet niet hoe recent je wil gaan met de aanschaf maar de nieuwere modellen zien er toch niet zo oubollig meer uit? Met name de jametic XL is wel een interessante en unieke wagen om even over na te denken omdat ie groter is dan de standaard jametic / odyssee. Verder raad ik je aan om ook goed naar de luifel te kijken, een diepe luifel met goede zijwanden is erg prettig wanneer het weer wat minder is. Ja en pack-en-go lijkt me wel ideaal als je ook korter weg wil, maar ik weet niet of dit op dit type vw leverbaar is.

De odyssee heeft overigens zelf geen puntdakje, dat is de luifel die je ziet.
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2015, 09:25:38 pm door weep »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: De queeste
« Reactie #16 Gepost op: oktober 22, 2015, 10:10:23 pm »

 :# het voorjaarsweekend is met hemelvaart,  waar het is maken we op 1 november bekend in het meeting gedeelte :J
Gelogd

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: De queeste
« Reactie #17 Gepost op: oktober 22, 2015, 10:28:35 pm »


:# het voorjaarsweekend is met hemelvaart,  waar het is maken we op 1 november bekend in het meeting gedeelte :J
Ik zag dat sommigen heel veel moeite hebben met het wachten tot 1 november dus het was te proberen...
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: De queeste
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2015, 10:13:04 am »


Ik zag dat sommigen heel veel moeite hebben met het wachten tot 1 november dus het was te proberen...
Muis fop je niet! :)23]:)23]:)23]
Gelogd

muis

  • Gast
Re: De queeste
« Reactie #19 Gepost op: oktober 23, 2015, 11:18:50 am »

Ik zag dat sommigen heel veel moeite hebben met het wachten tot 1 november dus het was te proberen...
  :# :H

Muis fop je niet! :)23]:)23]:)23]
  :O :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De queeste
« Reactie #20 Gepost op: oktober 23, 2015, 02:31:13 pm »

De jongere Jametics hebben niet meer van die oubollige bloemen gordijntjes, maar effen schermen die je dicht ritst. Ook is de Jametic leverbaar met een optioneel bed in de wagen. En onder het andere bed kan simpel een ondertentje die bij het klappen er niet af hoeft. Wij hadden toen onze dochter groter werd er een zijtent aan. Wij vonden het een prima vouwwagen en populair vanwege de prijs. Kwaliteit was verder prima ondanks wat dingen toen de wagen nieuw was.  we hebben nu voor een Cocoon gekozen. Onze dochter heeft een eigen tentje dus 1 bed was voldoende. Keuze voor de cocoon was voornamelijk vanwege het nog grotere gemak met opzetten. Minder haringen, geen gesjouw met een zware Jametic keuken. De luifel die al aan de voortent vast zit. Het verschil in geld was ook groot, maar we hadden het er voor over. Succes met de keuze.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: De queeste
« Reactie #21 Gepost op: oktober 24, 2015, 09:50:47 am »

Nog even een vraag... Hoe klap je de wagen in als deze nat is? Dan worden de bedden en je andere spullen toch ook nat van zo'n druipende tent? Als je naar huis gaat is het niet zo'n probleem, maar als je 's avonds weer in het bedje moet slapen is het een ander verhaal natuurlijk.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: De queeste
« Reactie #22 Gepost op: oktober 24, 2015, 10:12:13 am »

Nog even een vraag... Hoe klap je de wagen in als deze nat is? Dan worden de bedden en je andere spullen toch ook nat van zo'n druipende tent? Als je naar huis gaat is het niet zo'n probleem, maar als je 's avonds weer in het bedje moet slapen is het een ander verhaal natuurlijk.

Bij sommige wagens kan dit een punt zijn, maar dan leg je gewoon een zeiltje op het bed voor het inklappen......
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: De queeste
« Reactie #23 Gepost op: oktober 24, 2015, 11:48:55 am »

Nog even een vraag... Hoe klap je de wagen in als deze nat is? Dan worden de bedden en je andere spullen toch ook nat van zo'n druipende tent? Als je naar huis gaat is het niet zo'n probleem, maar als je 's avonds weer in het bedje moet slapen is het een ander verhaal natuurlijk.
Vraag me niet hoe het kan, maar bij de Combi Camp (wij hebben een Venezia van 2004) kun je de tent zeiknat inklappen en terwijl eigenlijk alles op het bed komt te liggen blijft het bed kurkdroog. Wij hebben dat afgelopen zomer zelf eindelijk eens kunnen ondervinden, wagen zeiknat ingeklapt in Frankrijk en in België, voor 1 nacht, weer opgezet en het bed was kurkdroog.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De queeste
« Reactie #24 Gepost op: oktober 24, 2015, 04:52:16 pm »

Vraag me niet hoe het kan, maar bij de Combi Camp (wij hebben een Venezia van 2004) kun je de tent zeiknat inklappen en terwijl eigenlijk alles op het bed komt te liggen blijft het bed kurkdroog. Wij hebben dat afgelopen zomer zelf eindelijk eens kunnen ondervinden, wagen zeiknat ingeklapt in Frankrijk en in België, voor 1 nacht, weer opgezet en het bed was kurkdroog.
Waarschijnlijk is de binnentent van tentdoek zoals bij onze Holtkamper Cocoon. dat is tenslotte waterdicht. Maar bij onze Jametic hadden wij goedkoop afdekfolie van de action in de vw liggen voor het geval dat. Maar nog nooit nodig gehad. En bij de Cocoon de waterdichtheid ook nog niet kunnen testen. Maar ik geloof gewoon wat HK zegt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: De queeste
« Reactie #25 Gepost op: oktober 24, 2015, 09:14:41 pm »

Nog even een vraag... Hoe klap je de wagen in als deze nat is? Dan worden de bedden en je andere spullen toch ook nat van zo'n druipende tent? Als je naar huis gaat is het niet zo'n probleem, maar als je 's avonds weer in het bedje moet slapen is het een ander verhaal natuurlijk.
Wij leggen voor de zekerheid een zeiltje in de slaaptent, en de ervaring leert dat bij een nat tentdoek ingeklapt de slaaptenten (tent zelf en de matrassen) toch droog zijn gebleven. Want bensi heeft met zijn CC Venezia hebben wij met onze CC Flexi. Voor mijn gevoel blijft de natte zijde van de binnenkant verwijderd, en de tent wordt zo ingeklapt dat nat op nat ligt. Het doek is verder stevig genoeg om de nattigheid er niet doorheen te drukken.

Succes met je zoektocht, is namelijk erg leuk. Wij van CC Flexi WC eend pleiten dan ook voor....  :#
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: De queeste
« Reactie #26 Gepost op: oktober 24, 2015, 09:29:58 pm »

De Odyssey en de Jametic klappen dusdanig  op dat de natte delen niet op de bedden komen. Alleen als je tijdens een enorme stortbui inpakt (wat we één keer op de laatste nacht hebben gedaan) wordt het bed heel licht vochtig op het uiteinde. Maar dat is natuurlijk erg uitzonderlijk.
Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: De queeste
« Reactie #27 Gepost op: oktober 24, 2015, 11:18:42 pm »

Wij hebben een Combi Camp die we met ons gezin met drie kinderen hebben gebruikt. Voor een kort verblijf (een of twee nachten) lieten we de kinderen op de 'plank' slapen, bleven we wat langer dan sliepen er in ieder geval twee in hun eigen tent en een bleef in de vouwwagen. Met drie kinderen op de plank was wel krap, maar met twee gaat het voor een nacht prima. Jullie kinderen zijn 7 en 11 en zullen dus al snel zelf in een bijzettentje willen en kunnen slapen. De pop-up tentjes, bv. van Decathlon, staan in no-time en zijn prima bruikbaar voor een trek-vakantie. Ik zou bij jullie keuze me dus niet al te veel laten leiden door het aantal slaapplaatsen.
Gelogd

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: De queeste
« Reactie #28 Gepost op: oktober 25, 2015, 12:04:36 pm »

Ah OK, ik hoef me dus niet teveel zorgen te maken over nattigheid.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De queeste
« Reactie #29 Gepost op: oktober 25, 2015, 02:57:36 pm »

Ah OK, ik hoef me dus niet teveel zorgen te maken over nattigheid.
Inderdaad. En voor de zekerheid kun je altijd een pakje van de goedkope afdekfolie in de vw leggen. Voor het geval dat en je onrust weg te nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal