Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Reis naar Italie waarlangs?  (gelezen 9416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Reis naar Italie waarlangs?
« Reactie #15 Gepost op: januari 09, 2016, 10:33:31 am »

De laatste keer reden wij naar Toscane via  Basel, en dan langs Bern naar Kandersteg. Daar met de autotrein door de Lotschberg, verder naar Brig en daar gekampeerd aan de voet van de Simplonpas. Later met de trein door de Simplontunnel (over de pas gaat ook goed!) en verder richting Alexandrie en Genova, het eerste deel was een zesbaans snelweg en we reden er praktisch alleen  :). Grote parkeerplaatsen ook en rustig, zo anders als de A1 Milaan Napels.

Vanaf Genova naar Livorno langs de kust (Bloemenriviera), je kunt redelijk doorrijden maar het wordt wel drukker.

Zo goed bevallen dat we dezelfde weg teruggereden zijn. Camping in Brig kostte voor drie personen ongeveer 35 frank per nacht.
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Reis naar Italie waarlangs?
« Reactie #16 Gepost op: januari 09, 2016, 07:39:22 pm »

Ja, dat was dus ook ons idee. Ik had eerst een pensionnetje gereserveerd in Villach als tussenstop, maar ik heb uiteindelijk toch een hotel gepakt waar we met z'n allen gewoon lekker relaxed in kunnen (zie maar eens iets betaalbaars te vinden met 3 kids!). Ik durf helaas niet zonder te reserveren met onze kids. We gaan in een lekker hotel in Wagrain, waar de kids na een lange rit ook nog even lekker kunnen spelen/zwemmen, waar we lekker kunnen eten en ons op kunnen maken voor het laatste stukje naar Venetie.

Wij hebben een hotel in Rohrdorf, nog net in Duitsland. Vrij simpel hotel maar wel netjes.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Reis naar Italie waarlangs?
« Reactie #17 Gepost op: januari 09, 2016, 10:09:27 pm »

Mocht de A3 tot Nurnberg een optie zijn (om bv langs Udine richting Venetie te gaan) dan is een tussen stop op camping Katzenkopf een aanrader. Ligt ca 700km van Utrecht.

Zie draadje: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15567.0
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

kph

  • Gast
Re: Reis naar Italie waarlangs?
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2016, 12:36:57 pm »

Mocht de A3 tot Nurnberg een optie zijn (om bv langs Udine richting Venetie te gaan) dan is een tussen stop op camping Katzenkopf een aanrader. Ligt ca 700km van Utrecht.

Zie draadje: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15567.0

We hebben onze plannen ook alweer aangepast haha (gisteravond even zitten puzzelen). We zouden op vrijdagochtend gaan rijden, maar aangezien ik de donderdag ervoor ook vrij heb gekregen hebben we besloten op donderdagmiddag al te gaan rijden. Eerste tussenstop (op ongeveer 5 uur rijden) in BB Hotel Erlangen. Daarna rijden we (in ongeveer 3 uur) door naar Salzburg om met de kids van een 2,2 km lange rodelbaan af te suizen (Keltenblitz) dan nog 1,5 uur in de auto naar onze volgende tussenstop Hotel camping Maltatal. Na ontbijt de volgende morgen rijden we hopelijk in ongeveer 3 uur naar camping Pra Delle Torri...............

Dus op zich lekker relaxed lijkt me  :J . Voor de kids wel zo fijn!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal