Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: waar slapen de kindjes op  (gelezen 11533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2016, 08:37:06 am »

Onze twee kleine kinderen slapen op de grond, op Exped matjes, ik meen model Synmat 7. Die hebben en hoge isolatie waarde, en zijn daarnaast erg comfortabel want het is feitelijk een luchtbed. Deze hebben veel meer comfort dan schuim en self-inflatable matjes, en zijn ook warm dus. Bovendien zijn ze sterk, wat zelden het geval is bij andere luchtbedden en self inflatables is mijn ervaring bij jaren tentkamperen. Ik slaap zelf ook nog wel eens op als we het trekkerstentje gebruiken. Maar de Exped matjes zijn wel een grotere investering idd.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #16 Gepost op: maart 19, 2016, 01:55:31 pm »

die van ons slapen al jaren of op een vouwwagenbed, of op een self inflateable met isomatje er onder. We hebben twee self inflateables per ondertentje van twee verschillende breedten zodat ze precies passen en de hele bodem van het ondertentje in feite een groot bed is. (al verwijnt de zaklamp altijd onder het matras op een plek waar je niet zoekt)
Gelogd

JaapFresco

  • Gast
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #17 Gepost op: maart 27, 2016, 05:55:52 pm »

We gaan komende juni voor het eerst met de klapper naar Frankrijk. De jongste (dan 8 maanden) slaapt in het ene gedeelte van onze Tago, in een kindertentje,  vrouwlief en ik aan de andere kant. Dochterlief van viereneenhalf slaapt in een ondertest op een fatsoenlijk luchtbed met daaronder een isolerend matje. En uiteraard in een mummy :-)

Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #18 Gepost op: maart 29, 2016, 02:17:21 pm »

Een rol radiatorfolie met bubbels doet wonderen onder een luchtbed/matras.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2016, 09:43:26 am »

Onze kinderen slapen ook op SI matjes. Deze isoleren het beste en zijn toch het fijnste om mee te nemen. Een veldbedje isoleert net als een luchtbed niet goed en neemt ook nog veel ruimte in. Wij hebben ook nog gekeken naar luchtmatrasjes, die zijn ook goed geïsoleerd en zijn iets dikker maar de kinderen  (onze jongste dan) vonden die te veel kraken.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #20 Gepost op: april 05, 2016, 03:00:33 pm »

Onze schatten slapen op een Exped Synmat 7. Is een zeer isolerend luchtbed. Niet de light-versie: die kraakt. Neemt weinig ruimte in, pomp is ingebouwd, isoleert erg goed, ligt lekker. Bijna alleen maar voordelen. Wel een tikkie aan de prijs, dat is tot nu toe het enige nadeel. Twee van deze matten zijn kleiner dan 1 SI-matje...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #21 Gepost op: april 05, 2016, 03:21:16 pm »



...Twee van deze matten zijn kleiner dan 1 SI-matje...

Inderdaad, een voordeel. omdat ze helemaal plat zijn zonder lucht er in. Je kunt ze dus zonder probleem op het matras van de wagen leggen bij verplaatsen, kost geen ruimte van het afdekzeil van softtop.

Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #22 Gepost op: april 18, 2016, 07:50:08 pm »

Dit jaar te hopen in hun eigen bed thuis en hebben we het rijk alleen (of mijn huis daar nu zo blij mee is betwijfel ik)... :zw
(sorry, moest ik ff kwijt)
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #23 Gepost op: april 18, 2016, 08:00:30 pm »

Dit jaar te hopen in hun eigen bed thuis en hebben we het rijk alleen (of mijn huis daar nu zo blij mee is betwijfel ik)... :zw
(sorry, moest ik ff kwijt)
Tja, elke generatie heeft zijn voor- en nadelen. Kleine kindjes kleine zorgen, grote kindjes...  :P
Gelogd

mkeur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: zoekende
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #24 Gepost op: mei 22, 2016, 05:03:34 pm »

hier alles al geprobeerd, nu uiteindelijk op stretchers uitgekomen.
De matjes, luchtbedden e.d. rolde de kinderen telkens vanaf. Door de vorm van de stretcher blijven ze er wel op liggen. Ze liggen van de grond dus een stuk warmer.
De poten trek je er onder vandaan en de rest oprollen in de lengte richting en kan zo bij de tent stokken. Of anders om, uitrollen, poten er onder, slaapzak er op en klaar.
Minder werk dan een self inflatable, of luchtbed
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #25 Gepost op: mei 22, 2016, 08:52:25 pm »

hier alles al geprobeerd, nu uiteindelijk op stretchers uitgekomen.
De matjes, luchtbedden e.d. rolde de kinderen telkens vanaf. Door de vorm van de stretcher blijven ze er wel op liggen. Ze liggen van de grond dus een stuk warmer.
De poten trek je er onder vandaan en de rest oprollen in de lengte richting en kan zo bij de tent stokken. Of anders om, uitrollen, poten er onder, slaapzak er op en klaar.
Minder werk dan een self inflatable, of luchtbed
Welke heb je? Klinkt ideaal.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #26 Gepost op: mei 22, 2016, 09:59:44 pm »

nadeel van een strecher is de breedte. vaak zijn ze maar 60-65 cm breed. ik heb nu luchtbedden met speciale hoesen gekocht. gewoon 80X200 cm dus net zo breed als thuis. de speciale hoes zorgt voor isolatie aan de onderkant en heeft een fleece laag met schuim aan de bovenkant
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2016, 07:43:25 am door linda75 »
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #27 Gepost op: mei 23, 2016, 07:01:43 am »

Zoiets hebben wij ook - 2 SI matjes (5cm dik schat ik) in een overhoes met een fleece bovenzijde. Dat geeft extra comfort en warmte. Zo ontstaat er er een bed van 160x200cm waar onze 2 kinderen naast elkaar op liggen (2 en 4 jaar). Werkt uitstekend en hele pakket gooi ik met losse ventielen op ons matras bij het inpakken.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #28 Gepost op: mei 23, 2016, 09:23:02 pm »

De achtertent van de malawi is niet zo breed dus we zochteniets van 120 cm breed voor twee kinderen. Uiteindelijk bij de declathon geslaagd voor een dik luchtbed van ik meen 10 cm.
Afgelopen meivakantie in Nederland gestaan en er toen van die aluminium matjes onder gelegd, fleecedeken erop en dan beide kinderen elk in een fleece-slaapzak en die weer in een mummy. Er lag nog een losse fleece die ze op hun slaapzakken konden leggen, maar ze hebben het niet koud gehad. De matjes liggen ergens in de bak en het lege luchtbed ligt tijdens de reis op ons bed. Alle fleecedekens gooien we als vulmateriaal overal tussen.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: waar slapen de kindjes op
« Reactie #29 Gepost op: juli 14, 2016, 08:56:14 pm »

Onze kids slapen op een disc-o-bed
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal