Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: CC Valley  (gelezen 5157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.575
CC Valley
« Gepost op: maart 28, 2016, 07:18:54 pm »

Toch maar een apart topic. Hallo allemaal, we zijn sinds vandaag een Valley xtra rijker, zie 'vragen algemeen'. Over een week of twee krijgen we die(nou ja, krijgen...). Ik zie weinig info over de Valley op het forum, zijn er zaken waar we aandacht voor moeten hebben als de klapper in gebruik gaan nemen?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: CC Valley
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2016, 08:28:23 pm »

Proficiat met de aanschaf! Wat voor de Country geldt, geldt in het algemeen ook voor de Valley.

Wij hebben een keer een foutje met het opzetten gemaakt, dat leverde ons een scheur in het doek op wat door de VWS weer netjes is hersteld.
In het kort kwam het er op neer dat de hoogste buis met het inklappen door mij iets te ver was uitgetrokken zodat deze buis met het uitklappen bleef hangen en vervolgens het doek oprekte.

Wij hebben de Valley nu 4 jaar en zijn er nog steeds superblij mee. Afgelopen zaterdag voor de fun nog even een rondje langs de vouwwagens gemaakt, en voor ons blijft hij toch wel de juiste keuze
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2016, 08:41:08 pm door C5CCV »
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2016, 09:40:50 pm »

Op het CC forum is ook een schat aan ervaringen te vinden. :H :H
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.575
Re: CC Valley
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2016, 10:26:24 pm »

Ehh, cc club? Of...? En dan nog een vraagje, de Valley heeft 13" wielen en de banden zijn wat breder dan de 14". Doet dat iets bijzonders met de wegligging?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

nikkel1964

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2016, 10:32:26 pm »

Ehh, cc club?

Zie mijn handtekening onder dit bericht  :O
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2016, 11:07:25 pm »

Werd even afgeleid vandaar dat mijn bericht niet compleet was. Maar Niels heeft het goed op gevangen. Daar voor dank. :P
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: CC Valley
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2016, 09:09:01 am »

En dan nog een vraagje, de Valley heeft 13" wielen en de banden zijn wat breder dan de 14". Doet dat iets bijzonders met de wegligging?


Nou, de velgen zijn 'slechts' 10", maar daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken. Deze banden zijn totaal niet te vergelijken met de 10"/12" banden van weleer en zijn breder dan de gemiddelde autoband, nl. 205mm) . Het zegt waarschijnlijk al genoeg dat je denkt dat het 13" banden zijn.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: CC Valley
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2016, 10:24:54 am »

Die huidige 10" wielen onder de CC Valey zijn lichtjaren beter dan die 8" Trelleborgs die vroeger onder de CC Easy zaten bijvoorbeeld.
Niks om je druk over te maken, lekker rijden en klappen :)
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2016, 11:21:38 am »

Het nadeel van 10 inch is dat goede banden duur zijn. Ik heb bij vervanging voor Vredestijn gekozen waren €125.00 per stuk. Let er wel op dat het hi speed banden zijn, deze maat wordt ook onder landbouwvoertuigen golf karren en grasmaaiers, dus lage snelheid.
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: CC Valley
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2016, 07:45:34 pm »

Paasweekend ook even bij de VWS geweest kijken, maar ook wij zijn van mening dat de Valley voor ons nog de beste keuze is. Voordeel van de Valley tov de Country is het grote bed, waar je veel spullen op kwijt kunt.

De kleinere banden zijn geen probleem, rij al jaren naar Frankrijk waarbij de snelheid regelmatig oploopt tot de maximale snelheid van 130. Zorg wel dat de bandenspanning altijd correct is.

Tip bij dichtklappen
Bij het inklappen lieten wij altijd het schaarmechanisme (buis die naar boven gedrukt wordt en vastgezet met een moer) naar beneden en borgden deze niet. Dit heeft tot schade geleid aan het schaarmechanisme.
Tip van de vws was om bij het inklappen het schaarmechanisme 1 cm boven het onderste dode punt vast te zetten. Hierdoor kan hij nooit omklappen tijdens het rijden en voorkom je beschadigingen bij het openklappen aan dat mechanisme
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #10 Gepost op: maart 29, 2016, 11:16:50 pm »

@Koos, wat bedoel je met omklappen onder het rijden?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: CC Valley
« Reactie #11 Gepost op: maart 29, 2016, 11:26:19 pm »

Het opzetmechanisme van een CC (Country, Valley, Venezia) bestaat uit een zogenaamde 'vlinder' (of schaarmechanisme) waarin de drie stangen die de drie dakliggers ondersteunen samenkomen. Bij het opzetten schuif je deze vlinder omhoog waardoor het dak op spanning komt en daarna zet je 'm vast met een schroefmechanisme.

Ideaal gezien liggen na het inklappen de drie stangen mooi verticaal ten opzichte van elkaar waardoor de stangen elkaar netjes volgen bij het weer openklappen. Het 'omklappen' wat Koos bedoelt is dat er een draaiing plaats vind, bijvoorbeeld door het schokken tijdens het rijden, waardoor de drie stangen niet meer verticaal van elkaar liggen. De vlinder draait om de as van de middelste staander waardoor de andere twee links en rechts daarvan terecht komen. In extreme gevallen kan hierdoor de vlinder verbuigen tijdens het openklappen omdat de stokken niet netjes 'achter elkaar' omhoog komen maar elkaar blokkeren doordat de door deze ligpositie gewenste bewegingsvrijheid in de vlinder niet aanwezig is. Omdat het gewicht van het deksel op dat moment aan de constructie hangt, komen er best wat krachten vrij.

De tip van Koos zorgt er voor dat de ideale verticale stand van de drie buizen ten opzichte van elkaar gewaarborgd wordt.

Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd??   ::) ::)
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2016, 11:29:16 pm door NielsP »
Gelogd

Gait

  • Gast
CC Valley
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2016, 01:42:55 am »

Dank je voor de uitleg. Ik begrijp hieruit dat de CC daar ronde buizen heeft. Bij onze Alpha zijn die vierkant. Daarom kon ik het niet plaatsen. Een simpele borgpen kan bij de CC het probleem toch voorkomen?
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: CC Valley
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2016, 09:02:47 pm »

Niels, ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen, bedankt.

Borgpen is niet nodig, door het fixeren kan de vlinder zich niet omklappen.

Zoals Niels terecht aangaf komen er bij het openklappen grote krachten vrij.
Je komt er pas achter dat je vlinder beschadigd is als de deksel op de grond ligt.
Als je dan net op je kampeerplek bent aangekomen geeft dat toch een beetje een domper op je vakantie
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.575
Re: CC Valley
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2016, 12:22:36 am »

Al die wijsheid, 't is geweldig! Superforum is dit.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal