Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin  (gelezen 14621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Gepost op: april 25, 2016, 12:35:24 pm »

Even een tip als je ergens in Luxemburg zou willen gaan vissen.
De vergunningen zijn bij de camping verkrijgbaar, en zorg dat je deze hebt er wordt vaak gecontroleerd!

Wij zijn vaak bij Theiss geweest, helaas is dit overgenomen door een groot hotelketen.
Echter camping Um Gritt ligt aan de Sure, waar je werkelijk perfect kunt vissen.
Wat heb ik daar de afgelopen jaren zoal gevangen:
Bruine beek forel
Regenboog forel
Baars
Paling
Karper
Voorn
Kopvoorn
Barbeel
'S morgens ging ik met name op de forel, met de spinhengel en 's avonds op de karper en barbeel (met een blokje kaas).
Omgeving is heel erg mooi om te wandelen ect. ect. net iets meer dan 4 uurtjes rijden vanuit het midden van het land, dus goed te doen ook voor de kortere vakantie's
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2016, 12:45:25 pm »

wat grappig. ik kwam hier als kind regelmatig met mijn ouders. ik kan me herrinderen dat ze wel eens met de auto door de rivier toen reden bij laag water... het is idd een mooie omgeving... de camping ziet er nog hetzelfde uit als in mijn herrindering
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2016, 01:05:20 pm »

:# waar staan wij deze zomer..... bij Du Moulin, ben geen visser, maar als het op de BBQ past wil ik wel een poging wagen (schoonmaken kan ik wel als het nodig is)
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2016, 08:13:11 am »

:# waar staan wij deze zomer..... bij Du Moulin, ben geen visser, maar als het op de BBQ past wil ik wel een poging wagen (schoonmaken kan ik wel als het nodig is)

Heerlijke bruine beek forel, of regenboogforel. :-)
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2016, 09:52:16 am »

Snap als niet-visser de regels alleen niet helemaal, er staan maten bij wat je mag houden, en de rest moet terug, of mag je die niet vangen, en wat dan als je ze wel aan de haak hebt :#
Ik zou alleen vissen t.b.v. de BBQ, en niet om ze weer terug in het water te zetten, dat is dierenmishandeling, anders ook wel maar dan is het lekker..... en lijden ze niet zo lang.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Prachtige visstek (rivier de Sure) Bourscheid Moulin
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2016, 09:39:39 am »

Snap als niet-visser de regels alleen niet helemaal, er staan maten bij wat je mag houden, en de rest moet terug, of mag je die niet vangen, en wat dan als je ze wel aan de haak hebt :#
Ik zou alleen vissen t.b.v. de BBQ, en niet om ze weer terug in het water te zetten, dat is dierenmishandeling, anders ook wel maar dan is het lekker..... en lijden ze niet zo lang.


Op de vergunning staat wat je weer terug moet zetten, dus ook het formaat ect.
De Forel is eigenlijk de enige vis welke daar fatsoenlijk te eten is op de paling na, echter weet ik niet als dit net zo als in Nederland is dat deze hoe dan ook retour moet, dit staat dan ook weer op de vergunning.
De forel is deels wild geboren, echter er wordt ook heel veel uitgezet, dit word dan weer bekostigd door de gelden uit o.a. de vergunning.
Als je een vis aan de haak hebt welke je niet mag opeten, is dat geen probleem, mits deze netjes weer terug gezet wordt.
Op enkele websites kun je als niet visser een hoop info vinden over het vissen op Forel, ook het vissen in de Sure in het algemeen.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal