Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006  (gelezen 2661 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jmlok

  • Gast
Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Gepost op: mei 06, 2016, 07:07:05 pm »

Mensen wat een enorm forum met nuttige info, ik heb al veel goede tips gelezen.

Wij zijn sinds kort trotse eigenaar van een tweedehands jamet Arizona uit 2006.
We hebben hem gister voor het eerst opgezet om eens te kijken of alles goed werkt en hoe alles werkt. Tjonge wat een project om zo'n ding voor het eerst op te zetten ..... Tijd vullend programma zeg maar.

Maar, we hebben 1 ding waarvan we eigenlijk niet weten hoe het nou moet.
Het framewerk op de kar, dus de slaapcabines, heeft voor en achter een witte band welke van de linker naar de rechter lattenbodem loopt, over/langs het frame.
Aan de rechter kant (vanuit oogpunt achter de kar) zitten rubber ringen om het frame waar de witte banden achter hangen. Deze zitten links echter niet en hangen de banden dus ook los naast het frame.
Je zou ze op moeten spannen denk ik? Bij ons zitten ze na mijn idee niet goed.

Kan iemand mij eventueel middels foto's duidelijk maken hoe die banden zouden moeten zitten?
Alvast bedankt namens een beginnend vouwwagenavonturier.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2016, 08:55:47 pm door jmlok »
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Band/lint over frame slaaptabletten Jamet Arizona 2006
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2016, 10:07:42 pm »

Kan je de topictekst nog aanpassen? Slaaptabletten ipv slaapcabines??
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Band/lint over frame slaaptabletten Jamet Arizona 2006
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2016, 02:16:34 pm »

hmm, even graven in het geheugen, om de stokken van de slaaptent zat een rubber ring zodat de stokken van elkaar bleven als de wagen was ingeklapt.
Het witte band kan je gebruiken om iets af te spannen (bij ons hing het meestal los) Na inklappen duwde ik het band altijd een beetje tussen de bedden/tent.
Gelogd

jmlok

  • Gast
Re: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2016, 08:48:03 pm »

Boswachter
Als ik het dus goed begrijp hebben die rubber ringen alleen als functie om het frame bij ingeklapte situatie van elkaar te houden? Klinkt logisch...

Kookaburra
Best... maar verwacht niet van een nieuweling dat hij die technisch specifieke termen meteen kent. Een slaapcabine klinkt mij bekender dan een slaaptablet.  ::)

Ik heb vandaag bij het opruimen meteen wat foto's gemaakt om mijn vraagstelling wat duidelijker te maken.
(in volgende punten is links en rechts gezien vanaf de achterzijde van de wagen, gekeken richting de dissel)

Op de eerste foto is te zien hoe bij de rechter cabine aan de voortent kant het lint en ring zitten en bij de tweede foto hoe dat aan de linker cabine kant zit.
Op de derde foto is te zien hoe het lint om de staanders zit aan de dissel kant en op de vierde foto is te zien hoe het lint om de liggers zit aan de dissel kant.

Voor mijn gevoel moet het lint om de liggende delen, zo blijven de framedelen op juiste afstand maar misschien bekijk ik het verkeerd.
Boswachter geeft aan dat deze linten bij hem slap hingen. Moeten ze slap of strak? er zit niet voor niks een spanner aan lijkt mij.

Wie kan mij uit de brand helpen want ik wil voorkomen dat ik door een domme afstelling mijn wagen vroegtijdig naar de maan help  :N
PS ik hoop dat de uitleg mbt de foto's een beetje duidelijk is  :O WW

Alvast dank voor de tips  :#
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2016, 09:17:59 am »

Bij mijn dakota hangen die snaarstrak. Deze vant weekend nog met vol plezier gebruikt.
De rubberringen dienen voor de ingeklapte stand,  tegen het slagen van de stangen. Je moet ze dan ook controleren of ze goe liggen op het plaatstaal van de wagenbak.
Die linten zijn er voor als je klapt. Ze trekken de stangen mee zodat dit niet op het tentdoek trekt.
Let er maar op als je klapt...
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2016, 10:32:11 am »

duidelijke foto's volgens mij horen de linten over de bovenkant van de nokstang te lopen i.p.v. langs de zijkant.
Kijk eens bij een dealer hoe de wagen staat, en vraag hem er naar. Bij de oplevering van onze nieuwe wagen kregen we veel van dit soort details gewoon uitgelegd.
Jammer dat je niet bij het klapweekend was dan had je even bij wat wagens binnen kunnen spieken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2016, 11:57:33 am »

Klopt bij mij zaten aan de bovenkant van de stokken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jmlok

  • Gast
Re: Band/lint over frame slaapcabine (-tabletten) Jamet Arizona 2006
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2016, 01:28:03 pm »

Allemaal tot zo ver bedankt voor de tips! Hier ga ik mee aan de slag.
Ik hoop wel dat de stangen nog goed staan tov het dubbele doek waarmee het in aanraking komt als ik het lint bovenlangs span... Moeten we ervaren.

Gister het dekzeil bij lampe zeilmakerij in Emmeloord gebracht voor reparatie, zat een klein slijtplekje in van het imperial  :ca
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2016, 01:31:04 pm door jmlok »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal