Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: folding invoeren  (gelezen 22657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schorpioentje73

  • Gast
folding invoeren
« Gepost op: mei 11, 2016, 10:33:39 pm »

Heeft iemand ervaring met het invoeren via een firma ?
Ik heb iets raars voor, er stond een mooie folding op 2ehands.be, locatie Herentals.
Wij wonen in België, dus heel goed te doen.
Nu zag ik de naam nogal engels klinken, dacht ja een Engelsman die hier kwam wonen waarschijnlijk, want veel foldings vind je langs hier niet.
Wij in de wolken, vlakbij, geen gedoe, dus ik snel gemaild.
Krijg ik een mail in gebroken nederlands terug, komt het er op neer, dat die persoon hier heeft gewoond, maar intussen voor zijn werk terug naar Ierland is en de folding dus heeft meegenomen.
Toen ik zei teleurgesteld te zijn, want we waren blij iets te vinden zo dichtbij, en dan staat hij ineens toch zo ver af.
Dan zei hij dat hij het idd begreep, maar toen hij hem te koop zette hij nog in Belgie was, nu helaas niet meer.
Maar hij kon een oplossing bedenken, heeft blijkbaar wat research gedaan omdat ik zei het niet te zien zitten om tot Ierland te komen. Engeland zag ik nog zitten, elk de helft van de weg, maar dat ziet hij blijkbaar niet zitten.
Komt hij nu af met een mogelijkheid, de folding zogezegd uit te voeren met een firma, maar ik stond nogal sceptisch om iets te kopen zonder het te zien.
Nee zegt hij, je betaalt aan de firma, zij houden het geld bij, leveren, en ik zou 5 dagen recht hebben om te weigeren, dan zou ik mijn geld terug krijgen. Indien de deal doorgaat, storten ze het geld naar de verkoper door. De transportkosten zouden tss de 500 en 600 euro liggen en hij wil daar de helft van op zich nemen.
Iemand hier ervaring mee ? Het was een eerlijke prijs, ziet er mooi uit op foto (kan ook bedriegen natuurlijk, dat is het probleem), maar kan ik zo een firma vertrouwen ?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: folding invoeren
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2016, 10:53:56 pm »

Een mail in gebroken Nederlands?
Eerst geld overmaken?
Vreemd verhaal?

Ik zou er niet aan denken hier op in te gaan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

muis

  • Gast
Re: folding invoeren
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2016, 10:58:44 pm »

 :N ik ook niet
Gelogd

schorpioentje73

  • Gast
Re: folding invoeren
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2016, 11:02:18 pm »

Het gaat om een Ier, die tijdelijk in Belgie heeft gewoond en zijn spelling van het Nederlands was niet perfect uiteraard, maar hij deed zijn best.
Ik moet het geld niet aan hem overmaken, maar aan de transportfirma.
Eerlijk vind ik het ook vreemd, maar ik mocht gerust tot bij hem gaan om de camper te bekijken en op te halen, maar Ierland zie ik niet direct zitten omdat het zo ver is en we 2 maal de boot moeten nemen.
Daarom kwam hij met deze oplossing af.


Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: folding invoeren
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2016, 11:06:10 pm »

In zo'n geval niet naar je gevoel luisteren maar naar je verstand. Beter verder zoeken denk ik!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Gait

  • Gast
Re: folding invoeren
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2016, 11:54:57 pm »

Daar zou ik nooit aan beginnen. Eerst zien en dan pas kopen
Gelogd

ErikAcasol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 4x4 Off road out door
  • De wrâld is te kreas om d'r oerhinne te fleanen
Re: folding invoeren
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2016, 12:20:06 am »

Duidelijk verhaal, geen enkel misverstand mogelijk. Niet over twijfelen en gewoon het geld overmaken, dat geeft gewoon een stukje zekerheid. Je weet dat je dan geen Folding hebt en ook geen euro's meer.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
folding invoeren
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2016, 06:03:02 am »

Ik heb geen ervaring met invoeren. Maar kan me zo'n constructie wel voorstellen.
Om meer zekerheid te krijgen zou je eea bij het invoerbedrijf kunnen checken en de kamer van koophandel.
Je kan natuurlijk ook zelf opzoek gaan naar een importbedrijf en aangeven dat je de transactie via het door jou uitgekozen bedrijf wil laten uitvoeren. 
Ik denk niet dat ik het zou doen. Ik vind het toch prettig om even in elkaars ogen gekeken te hebben en het product gezien. Of de prijs moet erg aantrekkelijk zijn om het risico te nemen.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2016, 06:04:36 am door Jerome »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: folding invoeren
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2016, 06:29:20 am »

Als je een folding camper zoekt en al bereid zou zijn naar Engeland te gaan wat je schrijft, zou ik altijd daar voor een tweedehands kijken, aanbod te over, kan je hem vervolgens nog een of twee nachtjes 'testen' in de buurt van de verkoper.

Zo hebben wij het ruim 4 jaar geleden gedaan tenminste, als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2016, 07:42:41 am door Klavertjes »
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: folding invoeren
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2016, 06:57:58 am »

Eerst zien en dan geld overmaken.
Er kan zoveel fout gaan
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: folding invoeren
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2016, 07:03:55 am »

Klinkt als pure oplichterij. Kun je zien hoe lang de advertentie online staat? Ding op het laatste moment in de verkoop en vervolgens meenemen met de verhuizing? Really?? Wij zijn ervaringsdeskundig op het gebied van internationaal verhuizen voor het werk - zo'n beroerde planning is slecht voor te stellen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: folding invoeren
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2016, 07:18:54 am »

Niet doen is oplichting. Doen ze ook met auto's heeft laast een artikel in een Nederlands blad over gestaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: folding invoeren
« Reactie #12 Gepost op: mei 12, 2016, 08:21:21 am »

De advertentie is ondertussen al verwijderd ?

Ze spelen in op je gevoel omdat dit 'de wagen' is die je zoekt en je denkt een mooi zaakje mis te lopen. Probeer je gevoel uit te schakelen en rationeel te denken.

Wat bv als je na de het de 'bedenktijd' beslist om niet te kopen ? Neemt de verkoper dan de ganse transportkosten op zich ? Nog nooit een verkoper gehad die dat risico zou willen nemen.

Raar verhaal. Ik zou het niet doen, tenzij je in de media wil komen als slachtoffer van oplichting.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: folding invoeren
« Reactie #13 Gepost op: mei 12, 2016, 09:22:42 am »

Zeker mee oppassen en pas betalen als je het gekeurd hebt.

De 5 dagen kloppen in ieder geval niet. Op elke aankoop die je via het internet doet heb je in België wettelijk 14 dagen de tijd om te stellen dat je het toch niet wenst! Die termijn zou dus zeker 15 dagen moeten zijn.

Zou toch een paar dingen checken:
- Hoe zit het met de kosten indien je niet tot de aankoop overgaat?
- Het zou me verwonderen dat de tussenfirma niet ook extra kosten aanrekent voor de dienstverlening die ze leveren. Daar zou ik ook zeker naar kijken.

In België kunnen dergelijke advertenties soms wel wat langer op staan dan in Nederland. Er zijn hier heel wat minder mensen die met dergelijke dingen op verlof gaat! Daardoor ook dat de prijzen tweede hands hier vaak beter zijn dan in Nederland. Mogelijk interessant voor Nederlanders om ook een keer te kijken op websites in Vlaanderen. Kunnen daar goede deals doen tweede hands en mogelijk kunnen mensen in Vlaanderen tweede hands ook terug iets meer voor krijgen.  :# Win win  :#

Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: folding invoeren
« Reactie #14 Gepost op: mei 12, 2016, 10:07:53 am »

Bekende oplichterstruc. Gebeurt meestal met auto's, campers en motoren, kennelijk nu ook met vouwwagens. Dergelijke drama's kom je tegen bij Tros Opgelicht, Motorforum. Beslist niet aan beginnen!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal