Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verlengd dekzeil  (gelezen 5977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MvanG

  • Gast
Verlengd dekzeil
« Gepost op: juni 13, 2016, 06:25:58 pm »

Hallo allemaal,

Na heel veel informatie van dit forum te hebben gehaald, hoop ik nu anderen met deze info te kunnen helpen!

Wij hebben wij nu een Cabanon Stratos.
Wij hebben het dekzeil laten verlengen bij De Wit Schijndel, 25 cm gevraagd ipv de standaard 20 cm die ze het normaal verlengen. Kosten 65 euro.
En Wow! Wat een ruimte heb je er dan ineens bij.
Zonder verlenging paste het bij ons nét om alle spullen van de vouwwagen (voortent, zonneluifel en grondzeil) eronder kwijt te kunnen.

Met verlenging kunnen we bijna alles kwijt wat we willen!

Bij ons is dat:
Campingtafel
Campingstoelen 2x
Vouwstoelen 3x
Krukje met blad
Tenttapijt
Picknicktafel
Campingkast
Slaapmatjes 2x
Wasrek
En nog twee trolleytassen met kleding

En dan was er nog wat ruimte over voor 2 slaapzakken.
Ik had niet verwacht dat er zoveel onder kan!
Nu nog even kijken hoe het uitkomt met de verdeling voor en achter ivm de kilo's op de dissel, maar dat moet ik nog even bekijken.

Hierbij in ieder geval de foto hoe we het erop hebben liggen. En zodat jullie een beeld krijgen wat er onder een verlengd dekzeil kan, bij ons dan in ieder geval  :J

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Gr. Heleen

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2016, 06:41:43 pm »

Wordt het totaal niet veel te zwaar zo? Max zal voor deze vouwwagen liggen op 650 kg. Ik krijg bijna medelijden met de Stratos...
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2016, 07:12:29 pm »

Is dat inderdaad niet te veel en te zwaar? Weleens gewogen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

MvanG

  • Gast
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2016, 07:42:10 pm »

Wij gaan voor het eerst met de vouwwagen dit jaar. Dus ervaring heb ik (nog) niet....
Volgens mijn gegevens moet dit kunnen qua gewicht.

Maximale belasting voor de vouwwagen is 600 kg.
Vouwwagen zelf is 300 Kg, dus voor spullen nog zo'n 300 kg over om te beladen.
Alle spullen op de vouwwagen wegen bij ons zo'n 160 kg (veelal lichtgewicht spullen uiteraard)

We willen het van de week even wegen bij een weegbrug in de buurt, maar het lijkt mij toch dat het dan moet kunnen... We zullen het zien. Het moet natuurlijk wel veilig zijn allemaal!! (Maar daarom ook even de check bij de weegbrug!)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2016, 08:53:16 pm »

Verstandig even te wegen.
Je zit zo aan de kilo's

Met onze oude Alpen Kreuzer dacht ik ook zo, alles los gewogen en bij elkaar opgeteld.
Tot de buurman zijn weger op haalde.
Ik had verschil van 35 Kg tussen links en rechts met een beetje schuiven opgelost maar totaal zal ik echt op de limit.

We hadden (dachten we) zo'n 50 Kg speling maar was 0
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2016, 02:22:11 pm »

Leuke foto Heleen! wij hebben er ook erg veel op liggen ::)

2 tafels
4 crespo klapstoelen
2 bocamp vouwstoelen
4 strandstoelen crespo
1 droogrek
1x keukenkast opvouwbaar ( 1.40 hoog)
1x garderobe kast opvouwbaar ( 1.60 hoog)
2 matrastoppers

Voor de zekerheid halen we nog spanbanden tussen door het hele geheel, zodat bij evt flink remmen de hele toko niet naar voren vliegt ondanks dat het afdekzijl flink strak staat.
Tenttapijt, luifel en voortent plus stokken liggen bij ons samen met twee kratten boodschappen in het gangpad

Dan nog onder de bankjes:  koffiezet apparaat, kacheltje, waterkoker, 4x slaapzakken, 4x fleecdeken, cadac safarichef, speelgoed, hemeltje, 4x bullit lamp, tafellamp

Ons totaal gewicht valt net onder de marge, kogeldruk is door de keuken achterop (haringen in keukentje) netjes met 54 kilo
Achteruit kijken gaat niet meer, maar ach daarvoor hebben we zijspiegels :H
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2016, 02:26:32 pm door superkoe32 »
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2016, 06:58:27 pm »

Leuke foto Heleen! wij hebben er ook erg veel op liggen ::)

2 tafels
4 crespo klapstoelen
2 bocamp vouwstoelen
4 strandstoelen crespo
1 droogrek
1x keukenkast opvouwbaar ( 1.40 hoog)
1x garderobe kast opvouwbaar ( 1.60 hoog)
2 matrastoppers

Voor de zekerheid halen we nog spanbanden tussen door het hele geheel, zodat bij evt flink remmen de hele toko niet naar voren vliegt ondanks dat het afdekzijl flink strak staat.
Tenttapijt, luifel en voortent plus stokken liggen bij ons samen met twee kratten boodschappen in het gangpad

Dan nog onder de bankjes:  koffiezet apparaat, kacheltje, waterkoker, 4x slaapzakken, 4x fleecdeken, cadac safarichef, speelgoed, hemeltje, 4x bullit lamp, tafellamp

Ons totaal gewicht valt net onder de marge, kogeldruk is door de keuken achterop (haringen in keukentje) netjes met 54 kilo
Achteruit kijken gaat niet meer, maar ach daarvoor hebben we zijspiegels :H

Das inderdaad een hoop! En dan hebben jullie ook nog een dissel.

Ga binnenkort ook maar is stoeien om alles in te pakken zodra de wagen geleverd is
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2016, 08:05:35 pm »

Staar je vooral niet blind, wij hebben pas na 4x inpakken de ideale inpakvolgorde gevonden :+
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2016, 08:21:47 pm »

Staar je vooral niet blind, wij hebben pas na 4x inpakken de ideale inpakvolgorde gevonden :+

Inpakken is al vakantie pret. Hiervoor altijd met een grote baco tent die al groot en deels kofferbak vullend was. Hoopte eigenlijk in de disselbak twee kleine crespo stoelen en de Cadac Carri Chef kwijt te kunnen. Dan hoeven er nog maar twee grotere crespo op de wagen. En hopelijk de tent en luifel ook.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2016, 09:08:55 am »

Citaat
Wij hebben het dekzeil laten verlengen bij De Wit Schijndel, 25 cm gevraagd ipv de standaard 20 cm die ze het normaal verlengen. Kosten 65 euro.

En uit interesse, hoe lang doen ze daarover?
En dan bedoel ik, hoe lang ben je het dekzeil dan kwijt?
Gelogd

MvanG

  • Gast
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2016, 09:21:39 am »

Als je een afspraak maakt op een doordeweekse dag maken ze het binnen een uur.  Daarvoor moet je dus wel een afspraak maken én niet in het weekend.  In het weekend nemen ze hem in en kun je hem de volgende week ophalen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2016, 09:25:20 am »

Omdat bij aanschaf tweedehandswagen het dekzeil niet echt goed meer was hebben we daarvoor een nieuw op maat laten maken. Diegene die dat gedaan heeft is:

http://www.everyoneweb.be/evs

Voor onze raclet cortina kwam het op 127 euro, ter plekke gemaakt en betaald bij terug ophalen. Ook mogelijk om vooraf te storten en dan laten op te sturen, in België koste dat 10 euro extra. Dat was de helft goedkoper dan de meeste anderen die ik gecontacteerd had en daar was de dikte van het doek veelal ook minder. Dit was twee jaar terug.

Het ging over pvc hoogglans materiaal: weefsel 9/9  680 gr m²
Prijs was inclusief alle toebehoren (rubberhouders, rubber rekker, enz )

Wij hebben op een zaterdag hem dit laten maken terwijl we ondertussen het stadje Thorn gaan bezoeken zijn, dat echt ook de moeite is om een keer te bekijken.

Het is een kerel die dat in bijberoep doet en daarbij uitstekende kwaliteit en service bied.

Of dat hij ook verlengingen doet, weet ik niet, maar het kan zeker de moeite zijn om het een keer na te vragen!
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2016, 10:50:19 am »

Wij gaan voor het eerst met de vouwwagen dit jaar. Dus ervaring heb ik (nog) niet....
Volgens mijn gegevens moet dit kunnen qua gewicht.

Maximale belasting voor de vouwwagen is 600 kg.
Vouwwagen zelf is 300 Kg, dus voor spullen nog zo'n 300 kg over om te beladen.
Alle spullen op de vouwwagen wegen bij ons zo'n 160 kg (veelal lichtgewicht spullen uiteraard)

We willen het van de week even wegen bij een weegbrug in de buurt, maar het lijkt mij toch dat het dan moet kunnen... We zullen het zien. Het moet natuurlijk wel veilig zijn allemaal!! (Maar daarom ook even de check bij de weegbrug!)
Heb je de vouwwagen leeg gewogen? Want onze Chamonix weegt bepakt 660kg (met fietsen 700kg), terwijl ik niet het idee had dat ik 220kg ingeladen had.
Gelogd

Joliebolie

  • Gast
Verlengd dekzeil
« Reactie #13 Gepost op: juli 19, 2018, 03:10:36 pm »

Wij hebben net het dekzeil van onze Aart kok laten verlengen. Was niet goedkoop nl 180 euro incl. btw. Wel hele netjes gedaan! Gestikt en gelast. Dus super waterdicht!

Eerste foto is vooraf en tweede is achteraf!
Nu kunnen onze tempur toppers netjes mee!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Verlengd dekzeil
« Reactie #14 Gepost op: juli 19, 2018, 06:30:35 pm »

Wij hebben voor onze Livingstone ook een twee kanten uitklap vouwwagen gehad, maar konden alles in en tussen de banken kwijt.
Nu met de Livingstone heb je een bagageruimte van 1500 liter, daar past heel veel in. De enige reden dat wij een expendable bij de afdekhoes hebben gekocht is vanwege een nieuwe matras. En dit ritst, ook zonder iets er op, wel wat makkelijker dicht.
De Livingstone heeft een leeg gewicht van 400kg en max toelaatbaar gewicht van 750kg. Hoeveel zooi wil je mee? Wij krijgen het steeds weer voor elkaar minder mee te nemen.

Lees ook dat er mensen meerdere type stoelen meenemen. Tja, dan wordt het snel vol.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal