Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: geen pack & go op CCC  (gelezen 7714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joke200965

  • Gast
geen pack & go op CCC
« Gepost op: juli 22, 2016, 01:24:37 pm »

Wij overwegen de aanschaf van een CCC maar deze kan niet laden/lossen zonder de wagen open te zetten. Ervaren jullie dit als een nadeel?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.578
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2016, 01:59:12 pm »

Als je een plek hebt, bijvoorbeeld de oprit, de wagentent uitklappen en laden maar. Wij vinden dit geen nadeel. Ik kan me wel voorstellen dat onderweg dit lastig is. Maar zelfs dan kan het nog.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2016, 02:20:44 pm »

Dat vind ik wel een 'klein' nadeel aan deze vorm van vouwwagen, iets wat in onze ogen niet opweegt tegen de vele voordelen (Trigano Alpha heeft hetzelfde). Wij hebben het vaste spul onder het bed, ready to go zeg maar.... toch past er nog extra bagage in en dan moet hij wel open. Zonder luifel en gastencabine klap je hem zo open en dicht, met beide eraan vast moet je toch even goed het doek vouwen en netjes neerleggen wil hij in 1 keer goed sluiten.
Wij hebben zelf een oprit met gras ernaast, dus dat is niet echt een issue, wel iets om bij stil te staan. Onderwegspul gaat bij ons dan ook in de kofferbak en/of dakkoffer.

Wat staat er nog meer qua wagen op het lijstje?
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2016, 02:31:03 pm door EriLin »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2016, 03:18:16 pm »

Ook hier: in de wagen zit het spul wat we elders niet nodig hebben dus hoeft de boel thuis nooit open. Ik heb daar wel de ruimte voor als het zou moeten, maar ik mis het pack & go dus niet.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2016, 07:29:11 pm »

Op zich zou het wellicht handig zijn, bijvoorbeeld als het slecht weer is als we de wagen in- of uit- moeten pakken, maar daar zou ik de CC nooit voor laten staan. Onze Camp-let en Conway hadden ook geen pack&go, het is wellicht ook maar net wat je gewend bent.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2016, 07:44:09 pm door C5CCV »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2016, 07:41:15 pm »

Wij hebben ook geen Pack & Go Systeem op onze klapper.
Ik heb het nooit lastig ervaren zonder dit systeem.

Het open en dicht klappen voor de deur is zo gebeurt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2016, 09:23:20 pm »

onze 1e vouwagen had geen pack and go systeem en dat ging prima. ff een middagje inplannen en basisopklappen en boel inpakken. Nu met onze tweede vouwwagen hebben we wel pack and go, ik vind het heerlijk. Hij staat nu al weken in de garage en de klep gaat dagelijks even open en dicht. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben hem net en heb nu al door dat straks de vaste inboedel blijft liggen en we de kleren en boodschappen achter in de auto zullen leggen. Kan zomaar zijn dat hij volgend jaar niet eens open hoeft. Ik vind de cc een prachtige wagen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2016, 07:07:55 am »

Onze vorige VW trigano odyssee had ook geen pack en go.
We zette de wagen voor de deur FF op.
Nu met de kyte merken we dat de pack en go toch erg gemakkelijk is..
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2016, 07:57:46 am »

Is erg persoonlijk. Alles wat je niet hebt mis je ook niet en los je gewoon op. Heb je het wel dan ervaar je het nut ervan.
Wij hadden ook eerst een vw zonder en losten het op door 1x effe druk te maken, door open te klappen. Nu met de Kyte staat ie net als Linda75 in de garage en kan hij regelmatig open, super handig.

Ik zou een pack and go niet direct als noodzaak op mijn wensenlijstje zetten bij een aanschaf van een vw.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2016, 09:11:50 am »

Wij moeten de Holtkamper Astro ook openklappen om onder het bed te komen en vorig jaar liepen we daar toch wel tegenaan bij het inpakken. Het was dagenlang erg slecht weer dus het was amper mogelijk de wagen droog open te klappen. Bij uitpakken kan je natuurlijk tegen hetzelfde aan lopen. Wat wel veel scheelt is dat we nu de disselbak tot keuken hebben verbouwd; allerlei klein spul wat mee moet leg ik nu telkens alvast in de keukenbox. En dan straks hopelijk alles in 1 keer droog onder het bed. In het slechtste geval moet de tent nat ingeklapt als je op weg gaat.
Als ik een nieuwe vouwwagen ging uitzoeken, zou pack and go daarom toch wel hoog op mn lijstje staan. Maar nu het er niet op zit, lukt het ook wel zonder.
Gelogd

joke200965

  • Gast
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2016, 11:08:24 am »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties'
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2016, 11:19:10 am »

Onze, al wat meer ervaren CC Venezia (2004), heeft uiteraard ook geen pack & go. Maar de cc staat eigenlijk altijd ('s zomers) helemaal vakantie klaar in de garage. Alles ligt in de wagen. Dus geen enkele reden om hem open te moeten klappen. Ik klap hem alleen in het vroege voorjaar een keer open als inspectie na de winter en om de slaapzakken er weer in te leggen.
Dus pack&go mis ik absoluut niet. 😊
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #12 Gepost op: juli 26, 2016, 01:53:21 pm »

Ik vond bij aanschaf p&g ook niet  belangrijk. Heb thuis plek om even te klappen. Kwam er pas later achter dat de flyer bij de kentekenplaat een bagageluikje heeft. Kunnen precies de slaapzakken doorheen en het grondzeil als we dat willen schoonmaken. De rest blijft in de klapper liggen  kleding gaat achter in de auto mee.  Maar eerlijk gezegd is het misschien wel iets te handig. Thuis even klappen gaf altijd voorpret. Die missen we nu!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Space

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #13 Gepost op: juli 26, 2016, 03:04:25 pm »

Belangrijke factor lijkt me het laadvermogen van de vouwwagen. Wanneer de wagen weinig bagage opslokt, dan kan ik me voorstellen dat al het materiaal dat erin gaat, er ook in blijft. Pack & Go heeft dan geen nut. Heeft de vouwwagen veel laadvermogen zodat de auto feitelijk leeg kan blijven, dan is Pack & Go bijna een must.

Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: geen pack & go op CCC
« Reactie #14 Gepost op: juli 26, 2016, 04:00:28 pm »

Toen wij onze cc kochten 2 jaar geleden konden we nog wel kiezen voor de pack & go. Het werd ons alleen afgeraden omdat het bed dan de andere kan op scharniert dan bij het opzetten wat de stabiliteit van de wagen geen goed deed.Wij hebben er toen niet voor gekozen.

Nu hebben we de ruimte om hem open te klappen en is dat inderdaad zoals eerder gezegd al een beetje de voor pret.
Gaan we een weekend weg dan stop ik de rest in de auto en hang de cc er achter en kunnen we zo gaan
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal