Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ccc: fietsen op dissel of op deksel  (gelezen 2369 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joke200965

  • Gast
Ccc: fietsen op dissel of op deksel
« Gepost op: juli 24, 2016, 11:07:20 am »

Wij (50+) willen een ccc gaan kopen maar twijfelen over fietsen op dissel of op deksel. In het laatste geval kan er een disselbak mee met gas/water en allerlei spullen. Is het lastig om een fiets (in de toekomst elektrisch dus zwaar) op de kar te tillen. Is toch stuk hoger dan op de dissel'  graag ervaringen. Bedankt'
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Ccc: fietsen op dissel of op deksel
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2016, 11:48:28 am »

Ik heb lange tijd last gehad van mijn rug, en de fietsen moesten mee op de wagen. Nu ben ik vrij lang, maar het ging gepaard met veel moeite ( en dat was een electrische fiets) Op de dissel kan je een oprijgootje gebruiken zdat je de fiets helemaal niet meer hoeft te tillen. Met de ervaring die ik heb zou ik kiezen voor de disselvariant. Maar de disselbak kan je er natuurlijk ook afhalen als het niet meer lukt om ze bovenop te plaatsen.

Neem eens een fiets mee naar een ccc en kijk of het makelijk gaat ja of nee, het is niet alleen optillen maar ook van je af plaatsen en dat kan zwaar worden.

Mvg

Danny


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Ccc: fietsen op dissel of op deksel
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2016, 11:54:01 am »

Ik (Cornee) ben een stuk jonger en til onze fietsen (mountainbikes) op de vouwwagen en dat is best zwaar. Ander lastig punt is het rechtop houden van de fiets tijdens het vastmaken, maar daar kan de wederhelft bij assisteren. Als je fit bent is het te doen. Als alternatief voor de disselbak zou je een dakkoffer op de vouwwagen of de auto kunnen doen.
Gelogd

shantival

  • Gast
Re: Ccc: fietsen op dissel of op deksel
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2016, 07:22:51 pm »

Wij (65+) hebben gekozen voor een fietsendrager op de dissel voor onze E-bikes. We hebben een Uebler-drager met oprijgoot.
Is handig, maar ik ben nog steeds in staat de fietsen op te tillen. Onze ervaring met tent+aanhanger en elektrische fietsen op de deksel, was geen succes. We hebben wel een Flexi en hebben dus ook geen probleem met disselbak en water.
Je moet alleen goed rekening houden met kogeldruk: door zware spullen op en achter de as te plaatsen (plus keuken achterop), komen we aan 60-65 kg. Succes met de keuze. Vallabh
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal