Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Gewicht Trigano Odyssee  (gelezen 15077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:52:46 pm »


Tja, wij rijden met een renault trafic bus, dus dan wordt het wel heel hoog...
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar als ik een bus tot mijn beschikking had nam ik twee fietsen mee en dan ín de bus...!
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:55:26 pm »

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar als ik een bus tot mijn beschikking had nam ik twee fietsen mee en dan ín de bus...!

tja, die bus is er ook omdat we een grote hond mee hebben die zo ongeveer de helft van de kofferruimte inneemt. We overwegen wel om 2 vouwfietsen mee te nemen, die kunnen er waarschijnlijk nog net in...
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #17 Gepost op: augustus 26, 2016, 12:40:57 am »

Dat wisselen was inderdaad een probleem. We hadden de klapband op de autosnelweg in Frankrijk, dus werden we eerst gedepanneerd (dat is nl. verplicht in Frankrijk). Die depanneur wilde dan snel ons reservewiel er op leggen, maar dit ging inderdaad niet zo gemakkelijk. Hij heeft de wagen heel hoog moeten opkrikken en uiteindelijk zelfs de band moeten laten leeg lopen vooraleer hij het reservewiel er op kreeg.  Ik had meteen dezelfde bedenking : hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen als ik nog eens een lekke band heb...

Bizarre constructie. Kun je iets grotere banden met meer draagvermogen ook wel vergeten. Is allemaal wel heel erg in de marge ontworpen dan.
Gelogd

Maarten80

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2011
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2016, 10:07:50 am »

Begreep laatst bij de vouwwagenspecialist (Boxtel) dat het nieuwe Trigano vouwwagens soms al verouderde banden hebben als ze daar nieuw afgeleverd worden.
Ze maken dus soms de restantjes op in de fabriek. Dat is voor de eerste paar jaar geen probleem maar maakt wel dat je er geen jaren mee rond kunt rijden.
Ik ga ze in ieder geval ook op tijd vervangen (modeljaar 2011).
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2016, 10:52:24 am »

onze Jametic uit 2012 is ook afgeleverd met banden uit 2010....kwamen we toevallig vorig jaar bij een politie (vakantie) keuring achter...als we ooit nog een nieuwe vouwwagen kopen gaan we daar dus wel op letten.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #20 Gepost op: augustus 26, 2016, 01:25:14 pm »

Dit is wel eens vaker op dit forum aan de orde geweest. In de bandenbranche geldt tot twee jaar oud als nieuw. Dit kan je dus ook bij de lokale bandenboer overkomen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #21 Gepost op: augustus 26, 2016, 01:27:05 pm »

Maar hoe oud is deze Trigano dan? Stond die nog op fabrieksbanden? Zat pas geleden een KCK te lezen waar een caravan in de keuring was waar banden onder zaten die 10 jaar ouder waren dan de caravan zelf. Daar is dus duidelijk later iets niet goed gezet. Ik ben wel benieuwd welke banden de topicstarter nou onder z'n Trigano had.
Gelogd

enveloppe

  • Gast
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #22 Gepost op: augustus 26, 2016, 08:00:44 pm »

In het algemeen: banden 7 jaar na productiedatum vervangen. Al  lijken ze dan nog als nieuw, het voorkomt een hoop ellende. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit in dit specifiek geval de oorzaak is geweest natuurlijk. Klinkt als een redelijk horror verhaal.
Bij een beurt aan onze Astro heb ik direct het beladen gewicht laten meten. 435kg wat mij erg mee viel aangezien deze in totaal 750kg mag wegen. Ook afgelopen zomer met regelmaat 160km/h op gps. Moet er niet aan denken dat de bandjes dan klappen. Zet je toch weer aan het denken zo'n verhaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2016, 08:04:37 pm »

Maar hoe oud is deze Trigano dan? Stond die nog op fabrieksbanden? Zat pas geleden een KCK te lezen waar een caravan in de keuring was waar banden onder zaten die 10 jaar ouder waren dan de caravan zelf. Daar is dus duidelijk later iets niet goed gezet. Ik ben wel benieuwd welke banden de topicstarter nou onder z'n Trigano had.

Geen idee hoe oud onze Odyssee is. Ik kocht hem tweedehands en weet niet hoe ik het bouwjaar kan achterhalen.
Ik heb net wel eens het reservewiel bekeken en kunnen achterhalen dat die band dateert uit het jaar 2005  ::)
Of de 2 banden die er op lagen ook zo oud waren weet ik niet (die zijn achtergebleven in Frankrijk :#) maar ik heb zo'n sterk vermoeden van wel... Ik had dit toch beter allemaal op voorhand gecontroleerd...
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #24 Gepost op: augustus 26, 2016, 08:12:18 pm »

Klinkt als een redelijk horror verhaal.

zo horror was het nu ook weer niet hoor. Door het feit dat ik met een vrij zware en grote auto rijd (Renault Trafic bus) voelde ik eigenlijk nauwelijks dat er iets mis was.
Het was wel 2 x veel tijdverlies, waardoor we pas laat in de nacht thuis waren (dit gebeurde dus op onze terugreis). Uiteindelijk hebben we onze vouwwagen ook moeten achterlaten bij de depanneur, want een bandje was op een zondagavond niet zo snel geregeld (het reservewiel hadden we dus de eerste keer al gebruikt).

De vouwwagen stond op 500 km van ons huis en we hebben dan besloten om er nog een (extra) mini-reisje van te maken. We zijn een week na onze terugreis met gans de familie opnieuw richting Frankrijk vertrokken, hebben de inmiddels herstelde vouwwagen opgehaald en hebben nog een mooie 4-daagse van gemaakt...
Gelogd

enveloppe

  • Gast
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #25 Gepost op: augustus 26, 2016, 09:43:23 pm »

Zoals ze bij ons in Amsterdam zeggen: ieder nadeel heb z'n voordeel ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #26 Gepost op: augustus 27, 2016, 12:38:26 am »


Ik heb net wel eens het reservewiel bekeken en kunnen achterhalen dat die band dateert uit het jaar 2005  ::)


Van welk merk?
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2016, 02:31:55 am »

160km/h met een vouwwagen? Dan ben ik blij dat ik niet bij je in de buurt was....
Gelogd

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #28 Gepost op: augustus 27, 2016, 08:51:50 am »

Van welk merk?
Barum

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewicht Trigano Odyssee
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2016, 09:27:49 am »

Voordat wij op vakantie gingen heb ik de vouwwagen ook laten wegen
Met de wagen achter de auto en de wielen op de weegbrug zat de wagen al op 620kg incl onze standaard uitrusting en imperial, de 3 fietsen en koelkast kwamen daar nog bij

De jametic mag maximaal 650kg hebben, we zouden dus op een 700kg uitkomen

Toen nog maar eens naar de inhoud van de uitrusting gekeken
Wat we het afgelopen jaar niet gebruikt hebben eruit gehaald en ook dit jaar niet gemist ;)
En verder de zware spullen als safari chef, de matten etc uit de wagen gehaald en achter in de auto geladen

Dit leverde de benodigde 50kg op waardoor we op het maximaal gewicht van de wagen zitten

Doordat we alle laadbakken en spullen separaat gewogen hebben hebben we nu een goed inzicht in de gewichtsverdeling

We zaten links en rechts met de huidige indeling op nog geen 3kg verschil , zeer stabiel dus
De kogeldruk zat bij vertrek en terugreis netjes op een 50-55kg

Dus door ff goed naar je belading te kijken is er al veel winst te behalen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal