Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)  (gelezen 10971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #15 Gepost op: januari 06, 2017, 11:56:29 am »

De wagentent en voortent staat het mooiste als de wagenbak en deksel waterpas staan. De deksel kan door zijn gewicht door de 90gr heen gaan, maar dat is niet bevorderlijk voor de constructie. Na wat ervaringen met plankjes, levelers etc. ga ik nu het wiel aan de dekselzijde standaard hoger zetten en de deksel ondersteunen met wiggen. Het andere wiel level ik met een caravanleveler. In een ander topic is dat beschreven. In ieder geval is het handig om op de slingerstang een markering aan te brengen van de minimale hoogte die je moet hebben aan de dekselzijde.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #16 Gepost op: januari 06, 2017, 08:31:07 pm »

Ook wij zetten eigenlijk standaard het wiel aan de dekselzijde hoger door de boel op bijvoorbeeld een plankje te zetten. Wat je steeds meer ziet is dat mensen hogere banden onder de wagen laten zetten, hiermee verklein je de kans dat het deksel niet goed opent.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2017, 10:17:32 am »

Ook wij zetten eigenlijk standaard het wiel aan de dekselzijde hoger door de boel op bijvoorbeeld een plankje te zetten. Wat je steeds meer ziet is dat mensen hogere banden onder de wagen laten zetten, hiermee verklein je de kans dat het deksel niet goed opent.

Dit heb ik ook de laatste paar keer gedaan, dat werkt goed, echter... de vorige keer, bij een volledige opzet, heb ik eerst de wagen/klep gesteld en daarna alles uitgeladen en opgezet. Na het opzetten was er meer speling op de klep en moest ik de wiggen weer goed aandrukken.

Wat blijkt... bij het uitladen van de wagen komt hij nog hoger doordat hij uit de schokbrekers komt. De volgende keer met pasen/hemelvaart ga ik eerst de tent spullen uitladen en dan pas de wagen stellen en met de uitdraai pootjes stabiliseren, eens kijken hoe dat uitkomt en of ik dan nog steeds een plank onder het wiel nodig heb.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2017, 10:20:39 am door EriLin »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2017, 10:28:00 am »

De wagentent en voortent staat het mooiste als de wagenbak en deksel waterpas staan.

Dat ligt het lekkerst maar dat kan ook verkeerd uitpakken als je grond af/oploopt naar je voortent. Wij stellen altijd in de breedte waterpas en in de lengte met de grond mee waar je iig met je hoofdeind hoger ligt. Daarmee heb je de meeste kans dat je de boel strak krijgt met voortent/kuipzeil en achtertent. Anders is er een kans dat je of te laag/te hoog uitkomt en je de boel moet forceren om het opgezet te krijgen.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2017, 12:59:24 pm »

In de zomer zetten we nooit de voortent op en met de luifel heb je dit probleem niet. Zit nu te denken of een laserwaterpas zou helpen om het hoogteverschil voor het uitklappen te bepalen
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #20 Gepost op: januari 16, 2017, 01:46:22 pm »

Wat blijkt... bij het uitladen van de wagen komt hij nog hoger doordat hij uit de schokbrekers komt. De volgende keer met pasen/hemelvaart ga ik eerst de tent spullen uitladen en dan pas de wagen stellen en met de uitdraai pootjes stabiliseren, eens kijken hoe dat uitkomt en of ik dan nog steeds een plank onder het wiel nodig heb.

Kan je dit niet oplossen door de uitdraaisteunen wat verder door te draaien?
Staat de wagen iets minder zwaar op de wilen, waardoor het uit-veer-effect hopelijk minder is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Gait

  • Gast
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #21 Gepost op: januari 16, 2017, 10:42:11 pm »

Dat kan ook met de uitdraaisteunen bij de Alpha. Ik hou daar niet van. Heb liever dat de wagen op de wielen rust. Kost ook veel kracht om de wagen op te draaien met de uitdraaisteunen.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #22 Gepost op: januari 18, 2017, 05:35:00 pm »

Nog een vraag aan de CC-liefhebbers...
Ik zit me suf naar alle foto's te kijken. Ik zie dat er verschil is in ramen. Het gaat dan om de ramen in de wagenbak. Als ik het goed uitgevogeld zijn zijn deze ramen vanaf 2012 ongeveer veranderd in die smalle hoge ramen.

Is 2012 dan ook het jaar waarin de voortent er anders uit is gasn zien? Vanaf wanneer zitten die drie horizontal ramen aan de voorkant? De meeste occasions worden zond voortent gefotografeerd....

En links vsn de keuken zit een extra stuk doek dat je uit kan zetten. De vleugelflap zeg maar. Vanaf wanneer is die geintroduceerd? En hoe noem je die in normaal CC taalgebruik?

Is dat de uitzetpunt die ik regelmatig genoemd zie worden? Of zit de uitzetpunt midden vooraan aan de voortent?

Mvg,
Caroline
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #23 Gepost op: januari 18, 2017, 07:23:51 pm »

Nog een vraag aan de CC-liefhebbers...
Ik zit me suf naar alle foto's te kijken. Ik zie dat er verschil is in ramen. Het gaat dan om de ramen in de wagenbak. Als ik het goed uitgevogeld zijn zijn deze ramen vanaf 2012 ongeveer veranderd in die smalle hoge ramen.

Is 2012 dan ook het jaar waarin de voortent er anders uit is gasn zien? Vanaf wanneer zitten die drie horizontal ramen aan de voorkant? De meeste occasions worden zond voortent gefotografeerd....

En links vsn de keuken zit een extra stuk doek dat je uit kan zetten. De vleugelflap zeg maar. Vanaf wanneer is die geintroduceerd? En hoe noem je die in normaal CC taalgebruik?

Is dat de uitzetpunt die ik regelmatig genoemd zie worden? Of zit de uitzetpunt midden vooraan aan de voortent?

Mvg,
Caroline

Volgens mij is het nieuwe design in 2012 gekomen. NielsP kan je dit precies vertellen volgens mij. Keukenluifel is hetgeen je bedoeld en zit ook pas op de laatste design versie zover ik weet. Het is een uitzetpunt maar of dat Het uitzetpunt is weet ik niet. Heb je een voorbeeld?

Ouder design kan je ook herkennen aan de ramen in de hoekstukken van de voortent, zoals hier te zien is. De laatste versie heeft dat niet.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #24 Gepost op: januari 18, 2017, 07:25:06 pm »

Ook de plastic mandjes ipv hout (de orginele) is een teken voor een ouder model.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2017, 07:42:21 pm door EriLin »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #25 Gepost op: januari 18, 2017, 08:17:34 pm »

Okay, keukenluifel is het woord  :). Op deze foto staat die keukenluifel / vleugelflap er duidelijk op.

Deze foto heeft ook de driehoekige ramen in de voortent, dus het oudere model. Toch? Kennelijk had het oudere model toch ook al de keukenluifel.

Ik denk dat zowel de wijzigingen in de wagenbaktent (smalle hoge ramen) als de wijzigingen in de voortent (zes horizontale ramen voorop) allemaal in 2012 zijn doorgevoerd.

De CC van nu lijkt van voren meerr op de flexi.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #26 Gepost op: januari 18, 2017, 08:21:35 pm »

O nee, jij bedoelt andere ramen in de hoekstukken van de voortent, zie ik nu.

Dus jouw foto met diagonale lijn in de zijgevel zou t oude model zijn en mijn foto met driehoekglas voorop en met vleugelflap het nieuwe model sinds 2012???
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #27 Gepost op: januari 18, 2017, 08:29:15 pm »

O jee, ben echt een beetje in de war nu..

Dit is de oude voorkant, dus duidelijk met driehoekige ramen op de hoeken / voorzijde.

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #28 Gepost op: januari 18, 2017, 08:34:59 pm »

O nee, jij bedoelt andere ramen in de hoekstukken van de voortent, zie ik nu.

Dus jouw foto met diagonale lijn in de zijgevel zou t oude model zijn en mijn foto met driehoekglas voorop en met vleugelflap het nieuwe model sinds 2012???

Driehoekramen zijkant is hetzelfde zo te zien. Ik bedoelde de hoekpunten voorzijde die zijn bij ons dicht. De foto die jij laat zien zou het oudere model moeten zijn. Plastic mandjes ramen in de hoeken... Of de keukenluifel in het vorige model ook standaard was weet ik niet, even dubbelchecken als je deze versie op het oog hebt.

Hier zijn ze dicht zonder ramen de hoeken aan de voorkant van de voortent. Dit is de nieuwe:

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Deksel en ongelijke ondergrond (Country)
« Reactie #29 Gepost op: januari 18, 2017, 08:40:22 pm »

Ondertussen was ik ook zover: nieuwe model heeft dichte hoeken.

Deze foto van het nieuwe model is schuin genomen: zowel de dichte hoeken en horizontale ramen van de voorzijde als de zijkant zijn te zien.

Zijkant oude is inderdaad gelijk aan zijkant nieuwe, met een driehoekig raam en een smal rechthoekig raam.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2017, 08:54:40 pm door Caroline S »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal