Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matras/bed in combi camp country model 2017  (gelezen 5910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Hagestein

  • Gast
Matras/bed in combi camp country model 2017
« Gepost op: september 21, 2016, 01:05:30 pm »

hallo iedereen

ik zit met volgende en hoop op tips/trucs, wat dan ook

ik wil een combi camp country model 2017 kopen; elders hierover staat een bericht dat eigenlijk een advertentie van de importeur is
en die importeur heeft geen antwoord ( geen beste service trouwens als je zoveel geld bij hun wilt gaan uitgeven ) op mijn vragen
de fabriek is niet te benaderen, overal op internet kom je alleen maar het telefoonnr. van de importeur tegen, om gek van te worden

tot nu toe kamperen we in een tent met luchtbedden maar ja, leeftijd vordert... dus onlangs hebben wij een country 2016 gehuurd om uit te proberen voor een week
over het algemeen beviel alles, rijden, opzetten, afbreken eigenlijk prima, MAAR:

zowel mijn vrouw als ikzelf hebben een week lang slecht geslapen wegens rugpijnen; mijn vrouw stond zelfs om 6 uur op om in de ochtendzon in een luie stoel te slapen

er werd ons aangeraden een topmatras van traagschuim aan te schaffen

nu wordt in de persberichten vermeld dat model 2017, dat overigens wel ruimer is standaard een matras heeft met geintegreerde topmatras
dat zou dan een verbetering zijn
echter ik hoor ook dat diezelfde matras al in het 2016 model zit, hoe kan dat als de nieuwe matras groter is dan wat er in het oude bed past
en dan zouden we dus die week al o[p die nieuwe matras hebben geslapen
dus is de matras in model 2017 nu wel of niet nieuw

tevens liepen we nog tegen volgende aan:

bij nieuwe model 2017 is het bed langer en breder, op zich prima maar hierdoor komt het frame niet meer OM het bed heen bij inklappen maar OP het bed
hierdoor is de ruimte om nog een topmatras op de gewone matras te leggen beperkt
en andere zaken nog op bed leggen zal waarschijnlijk helemaal niet meer gaan, op zich ook geen probleem omdat de bak ook weer ruimer is

maar die topmatras zou dan bovendien de kleinere lengte en breedte van het oude model moeten hebben zodat het frame daar nog wel omheen past

dus lijkt de enige oplossing om de nieuwe matras te vervangen door een aparte te laten maken matras

heeft iemand ervaringen met dit probleem




Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2016, 01:15:39 pm »

Wij zitten ook te kijken naar de country 2017. Ik begreep dat de bak groter is,  maar ook het bed verlaagd is waardoor er meer ruimte op het bed is.

Ik heb het zelf niet gezien,  maar gelezen op dit forum of het cc-club forum
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2016, 01:33:34 pm »

Waarom het hele matras vervangen als je met een losse topper van een paar centimeter hetzelfde comfort kunt bereiken? Doen heel veel klappers. Heeft over het algemeen weinig tot geen invloed op de inklapruimte.
Gelogd

Henk Hagestein

  • Gast
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2016, 04:41:31 pm »

Wij zitten ook te kijken naar de country 2017. Ik begreep dat de bak groter is,  maar ook het bed verlaagd is waardoor er meer ruimte op het bed is.

Ik heb het zelf niet gezien,  maar gelezen op dit forum of het cc-club forum

Volgens een dealer is het bed niet verlaagd maar de bak dieper maar omdat bed langer en breder is val fram bij invouwen nu op het bed ipv. eromheen
Gelogd

Henk Hagestein

  • Gast
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2016, 04:44:24 pm »

Waarom het hele matras vervangen als je met een losse topper van een paar centimeter hetzelfde comfort kunt bereiken? Doen heel veel klappers. Heeft over het algemeen weinig tot geen invloed op de inklapruimte.

die topper mag dan volgens een dealer niet de afmetingen van het nieuwe bed hebben maar moet de afmetingen van het oude bed hebben zodat frame er
omheen kan vallen zoals in model 2016 het frame om het hele bed viel
lig je dus op een topper die kleiner is dan je bed .....
alternatief is dan dus hele matras vervangen vandaar dat ik wil weten of het nieuwe bed nu wel of niet beter is dan het 2016 model
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2016, 05:28:50 pm »

Recent hebben wij de 2017 CCC bekeken en, niet onbelangrijk, in het bed gelegen.

Het bed is ook verlaagd. Ik kan nog niet beoordelen hoe het frame valt. Maar als er mensen zijn die een dekbed, dak vd voortent en de gastencabine mee invouwen, denk ik ook dat een niet te dikke matrastopper tot de mogelijkheden behoort. Het beste is denk ik om zelf te kijken en ervaren. Overigens is de importeur teven eigenaar van het merk :J

Communicatie is niet de topprio in vouwwagenland: wijzigingen per jaar zijn niet of nauwelijks te achterhalen.

Zoals aangegeven, hebben we even op het bed gelegen. Het voelde voor mij prima aan, maar vrouwlief had het idee dat er een kuil in haar kant van de matras zat. Het bed kwam op mij comfortabeler over dan ons bed in onze oude wagen, een Trigano Odyssee.

De CCC zou bezichtigbaar moeten zijn in Roden, Heemstede en Boxtel. Succes met je zoektocht.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2016, 07:23:41 pm »

Veel halve waarheden worden hiervoor genoemd;

Het matras van het 2017 model is uiteraard niet hetzelfde, het is groter, maar de opbouw daarvan (als ik het goed gezien heb) is wel gelijk; ca. 5cm koudschuim met daarop ca. 3 cm traagschuim. Voor velen is dat wat aan de harde kant en leggen er vervolgens een topper op.

De reden dat het matras weer groter kan zijn (net zoals 'vroeger') is dat de wielen anders in/onder de wagenbak staan waardoor het bed niet meer verhoogd hoeft te worden. Dus het bed ligt weer lager dan voorheen en nu valt de hele tent weer op het bed i.p.v. er omheen. Ik zou overigens gewoon een niet al te dikke topper op het gehele bed durven te leggen, er is nu ruimte  voor tent en stokken.

Of de wagenbak hoger is betwijfel ik, de onderste metalen bak is als het ware nu over de hele wagen 'uitgetrokken' waardoor er veel meer laadruimte is ontstaan. Ook de keuken staat nu op het wagenframe i.p.v. beugels welke in het frame geschoven zijn. Dat zijn enorme verbeteringen.

(als mijn vrouw niet bedacht het te stoppen met werken stond onze huidige CC al lang op MP en hadden we een contract voor een nieuwe ook al getekend ..... )
« Laatst bewerkt op: september 21, 2016, 07:36:02 pm door C5CCV »
Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2016, 07:31:24 pm »

Op het forum van de combicamp club staat de volgende tekst
http://www.cc-club.nl/index.php/forum/rond-het-kampvuur/10184-de-nieuwe-country-2017

Citaat
Bij de nieuwe is het de gehele bak dieper en daarmee het bed ook iets verlaagd. Er ligt bij ons nu maar 1 vlinder buis achter het matras. De overige 2 erop. Wij hebben een 3,5cm topper, boogluifel en gastencabine en die klappen allen met een beetje netjes neerleggen prima mee in.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Matras/bed in combi camp country model 2017
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2016, 07:48:14 pm »

Op het forum van de combicamp club staat de volgende tekst
http://www.cc-club.nl/index.php/forum/rond-het-kampvuur/10184-de-nieuwe-country-2017

Dat klopt die is van mij 😉. De gastencabine, dak boogluifel of voortent en een topper van 3 tot 5 cm past. Er liggen 2 stangen op het bed de eerste valt erachter. De middelste stang is namelijk kort en valt op het bed net als de laatste die daar weer opvalt.

Het matras is van de valley die hetzelfde bed heeft het bed frame ligt lager volgens de vws.

Wij hadden exact hetzelfde met de pijn van het standaard matras. We zijn na de eerste nacht direct naar de ikea gegaan voor een topper en dat ligt goed. Het is eigenlijk van de zotte dat je niet kunt kiezen tussen matrassen, 10% van de mensen vinden de standaard matrassen volgens mij lekker liggen de rest gebruikt si matrassen eronder of topper.

Daarnaast valt de tent op het rechterdeel van het bed, vanaf de disselkant gezien, de gastencabine dubbelgevouwen kuipzeil (goed schoongemaakt   8) ) en een dubbelgevouwen dekbed gaan daarom bij ons op het linkergedeelte. Je moet de wagen ook even laten rusten als de deksel dicht is en het imperiaal erop ligt. Daarmee ontsnapt de lucht en veren de matrassen iets in en past alles goed dicht zonder je hele gewicht erop te moeten zetten. Snel gaat er dan wel weer iets uit omdat je het wel netjes moet neerleggen/vouwen.

Mijn inklap routine is hier te vinden  :# http://www.cc-club.nl/index.php/forum/3-algemeen-forum/10167-ccc-moeilijk-inklappen-met-luifel-eraan

Wij gaan volgend jaar nog met de topper weg maar de kans is groot dat we een custom matras laten maken van maximaal te benutten hoogte. Ik ben er nog niet uit wat goed is want dat is voor iedereen anders.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2016, 07:56:28 pm door EriLin »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal