Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?  (gelezen 4914 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Gepost op: december 05, 2016, 11:13:47 am »

Ik begreep dat de Combi-Camp Country niet gedragen mag worden door de uitdraaisteunen, zoals bijvoorbeeld bij een Roadmaster wel mag.

Je zet de wagen dus waterpas m.b.v. keggen en neuswiel en de uitdraaisteunen worden gebruikt voor het 'fixeren' van deze positie.

Nu zag ik op het facebook-account van CombiCamp de onderstaande berichten (zie bijlage). Hieruit lijkt het alsof je bij het nieuwe model Country wel de wagen mag 'optillen' met de steunen. Hebben jullie hierover iets gehoord bij de dealers?

(Dit is een bericht van 30 november over de zwarte variant van de CCC. Hierop reageert iemand met opties die hij graag zou willen zien op de Country, i.p.v. de zwarte kleur)

Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2016, 01:04:11 pm »

Mijn schoonzoon zette zijn caradinges altijd met de poten waterpas. Met een accu machine zo gepiept. Ook doorlopend chassis, dus moest kunnen. Resultaat was echter krom chassis. De wielas zakte naar beneden naar verloop van tijd. Hij kreeg last van klemmende deurtjes.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2016, 04:08:26 pm »

CC had in de oude uitvoering keuken steunen, waar je geen steunen onder mocht zetten. Daar wordt hier naar verwezen.
Of ze ook de volgende stap hebben gezet weet ik niet, maar bij een zelf dragend chassis zou het moeten kunnen als ze op de goed plek zitten.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2016, 05:25:09 pm »

Ik heb laatst onder het nieuwe type gekeken en alles zou m.i. toch sterk genoeg moeten zijn ........ het is me nu nogal een constructie
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2016, 11:19:19 am »

Paar weken geleden bij AK in Heemstede geweest en daar gaven ze inderdaad aan dat met het nieuwe chassis het wel mogelijk is de wagen waterpas te zetten. Wel is aan te bevelen dat als hij waterpas staat alsnog een scheg onder de wielen te plaatsen!!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2016, 02:41:46 pm »

CC had in de oude uitvoering keuken steunen, waar je geen steunen onder mocht zetten. Daar wordt hier naar verwezen.

Bovendien had de oude uitvoering standaard maar twee steunen (inderdaad ondersteunden die voornamelijk de keukensteunen en pas daardoor indirect het chassis), de nieuwe heeft standaard vier steunen.
Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2016, 06:39:54 am »

Antwoord van de importeur (Aart Kok) :

De nieuwste uitvoering van de Country, heeft een heel ander chassis. Hierbij gelden andere regels. Bij deze wagen is het wel mogelijk de (4) uitdraaisteunen te gebruiken en te belasten.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2016, 11:22:08 am »

Antwoord van de importeur (Aart Kok) :

Puntje op de spreekwoordelijke i en tevens een blijkbaar hardnekkig misverstand: Aart Kok is nièt de importeur van Combi Camp, Aart Kok is de eigenaar van Combi Camp. De nieuwe Country is dan ook volledig een Aart Kok productie...
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2016, 07:32:06 pm »

Aart Kok is de eigenaar van Combi-Camp hij heeft dan wel een bepalende stem (hoewel, die stem zal eerder bij Anneke Kok vandaan komen) ze worden nog steeds gewoon in Denemarken gemaakt en zoveel heeft AKA niet aan de Combi Camp veranderd.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #9 Gepost op: december 15, 2016, 09:33:59 pm »

.. ze worden nog steeds gewoon in Denemarken gemaakt en zoveel heeft AKA niet aan de Combi Camp veranderd.

Het eerste klopt gedeeltelijk, het tweede echt niet. Ga maar eens in gesprek met hem. De nieuwe Country is toch echt volledig zijn product. Trouwens, ook de oorspronkelijke Country is dat, de wijzigingen tov de Valley zijn door hem bedacht. Ook (bijvoorbeeld) de varioluifel komt bij hem vandaan, de Deense CC's kennen dat ding helemaal niet. Omdat er nog een grote voorraad tenten is, was een voorwaarde aan de nieuwe Country dat de originele tent daar op moest passen. Voor de rest is die wagen een compleet Nederlands ontwerp.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2016, 09:36:29 pm door NielsP »
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2016, 10:30:25 pm »

Dan wordt Anneke weer boos denk ik...
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2016, 08:49:08 am »

Dan wordt Anneke weer boos denk ik...

 :H :H :H

(Ik bedoel ook meer de firma AK, van hun onderlinge rolverdeling weet ik niet zoveel  :P )
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Combi-Camp Country 2016/2017 - Waterpas zetten op de steunen?
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2016, 09:23:51 pm »

:)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal