Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Beste keus voor los navigatiesysteem?  (gelezen 17868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #45 Gepost op: juni 21, 2017, 06:31:09 am »

Aanbiedingen bij de ANWB zijn meestal geen aanbiedingen! Kijk vooral even verder.

Verstuurd vanaf mijn Life One X2 Mini met Tapatalk
Toen ik hem daar kocht was hij goedkoper dan waar dan ook. Zaten extra artikelen bij. En als trouw lid nog meer korting

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #46 Gepost op: juni 21, 2017, 07:47:37 am »

Toen ik hem daar kocht was hij goedkoper dan waar dan ook. Zaten extra artikelen bij. En als trouw lid nog meer korting

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
+1. Wel de goedkoopste op dat moment voor onze TomTom 25. Geen extra's. En zeer vlot thuis.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #47 Gepost op: juli 09, 2017, 08:34:54 am »

Er staat een leuke test over navigatie apps in de Kampioen van deze maand.

https://www.anwb.nl/verkeer/tests/navigatie-apps/test-gratis-navigatie-apps-2017
Gelogd

ojee66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • aan het orienteren
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #48 Gepost op: juli 09, 2017, 08:50:57 am »

Waze is echt mijn favoriet geworden.  Data verbruik is minimaal.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #49 Gepost op: juli 09, 2017, 02:48:07 pm »

Heb laatst contact met TomTom gehad voor mijn ouders ivm updaten van oude TomTom
Kreeg als alternatief een nette aanbieding om via TomTom een nieuwe aan te schaffen met 25% korting
Gelogd

Gijs Klein Haarhuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 08, 2017, 07:26:09 pm »

Ik vervloek TomTom en gebruik nu een Garmin nadat ik jaren Navigon gebruikt heb. Maar Navigon is in Nederland niet meer te krijgen en ik had mijn laatste model dus ook uit Duitsland laten komen.

Het voordeel van Navigon vind ik dat hij snel aanstaat en makkelijk satelieten vindt. Daarnaast is het standaard dat je de keuze krijgt uit 3 routes (snel, zuinig en toeristisch). Het menu is niet heel erg overzichtelijk maar je kan wel heel makkelijk terug naar het hoofdmenu of de routekaart. Kaart-update komen 4x per jaar en zijn afhankelijk van het model gratis voor een bepaalde periode. Illegaal kaart-update installeren is een lastige klus en kan ervoor zorgen dat kaarten of routes onjuist worden weer gegeven. Bijna alle modellen hebben een voetgangers optie waarbij je ook makkelijk kan aangeven "hier staat mijn auto". Erg makkelijk als je een dag gaat winkelen en de navigon meeneemt. Hij begeleid je zo terug naar de parkeerplaats.

Garmin heeft als nadeel dat opstarten en het vinden van satelieten lang duurt. Het menu is overzichtelijker en zelf dingen toevoegen is makkelijk. Héél erg makkelijk vind ik de optie dat je op de route in een afstand van maximaal 50 km bepaalde POI's kan laten weergeven. Als een van de kinderen ineens roept dat hij moet plassen tik ik op het icoontje en kan ik gelijk zien waar de dichtsbijzijnde parkeerplaats of tankstation is. Maar dat kan je ook met een pin-automaat, restaurant of supermarkt doen.
Helaas is het vinden van een alternatieve route bij Garmin niet makkelijk maar zijn de adviezen bij files/ ongevallen wél erg goed. Ook de houder vind ik een onding en gaat de batterij niet zo lang mee als bij Navigon. Kaart updates zijn 4x per jaar en afhankelijk van het model vrijwel altijd gratis. POI's toevoegen gaat redelijk makkelijk, illegale kaart updates heb ik geen ervaring mee.

TomTom gebruik ik in mijn dienstauto en zoals gezegd ik vervloek ze! Het menu is onvriendelijk: je moet het menu in tegengestelde richting terug bladeren om bij het hoofdmenu te komen. Opties zijn weggestopt en lastig te vinden.
Opstarten doen ze wel snel maar satelieten vinden duurt vaak lang. Illegale kaart update zijn wel makkelijk te installeren en POI's toevoegen is ook makkelijk. De houders zijn soms erg lastig te gebruiken of laten erg makkelijk los.

Sygic ken ik ook en werkt erg goed. ik sluit mij aan bij de hiervoor omschreven commentaren. Voordeel is ook dat je de app op een tablet kan zetten waardoor je bijvoorbeeld een 10inch routeplanner hebt als je dat zou willen.
Ik heb het dus precies omgekeerd. Ik vraag me af welke TomTom je gebruikt en welke garmin. Ik ervaar de TomTom als veel gebruiksvriendelijker dan de garmin. Ik heb de TomTom Rider 450, die gebruik ik op de motor en in de auto, routes kun je via mydrive maken en synchroniseren automatisch via de telefoon. Bestemmingen kun je in de TomTom app opzoeken en draadloos terplekke naar de TomTom sturen, hoe makkelijk wil je het hebben. Qua gebruiksgemak heeft TomTom garmin voorbij gestreefd, dat is mijn ervaring.
Gr Gijs

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 09, 2017, 09:01:54 am »

Altijd een TomTom gehad, maar met de afschaffing van de roaming dit jaar enkel de telefoon gebruikt.
Meestal here maps omdat die mooier aangeeft welke rijbaan je moet nemen op de autoweg en ook de max toegelaten snelheid weergeeft.

Om een winkel of bezienswaardigheid of... te zoeken gebruikte ik altijd Google maps. Daar hoef je geen exact adres te kennen, werkt echt supermakkelijk. Ook files, verkeersinfo en zo doet maps goed.

Volgende week gaan we nog eens weg met de klapper (2x850). Ik ben tevreden van bovenstaande combinatie, maar omdat ik zo veel goeds over Waze hoor, ga ik die misschien ook eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 09, 2017, 09:26:21 am »

Altijd een TomTom gehad, maar met de afschaffing van de roaming dit jaar enkel de telefoon gebruikt.
Meestal here maps omdat die mooier aangeeft welke rijbaan je moet nemen op de autoweg en ook de max toegelaten snelheid weergeeft.

Om een winkel of bezienswaardigheid of... te zoeken gebruikte ik altijd Google maps. Daar hoef je geen exact adres te kennen, werkt echt supermakkelijk. Ook files, verkeersinfo en zo doet maps goed.

Volgende week gaan we nog eens weg met de klapper (2x850). Ik ben tevreden van bovenstaande combinatie, maar omdat ik zo veel goeds over Waze hoor, ga ik die misschien ook eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Ik heb Here na een tip ook gedownload. Wat is jouw ervaring mbt data gebruik onderweg?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 09, 2017, 09:36:16 am »

We hebben onze nieuwe TomTom via 62 inmiddels uitgeprobeerd en zijn er uitermate tevreden over. Erg duidelijk scherm met rijbaan begeleiding. Handig handsfree bellen.  En live verkeersinfo gekoppeld via de bluetooth van de smartphone.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 09, 2017, 11:19:56 am »

Ik gebruik de navigatie in mijn auto (Seat/VW/Skoda 410) werkt prima, maar soms is het lastig (adres zoeken kan niet) Dan gebruik ik Google maps en stel het adres alsnog in (kost even tijd)
Maar gezien de data roaming ook een paar keer Google zelf gebruikt in de UK, en afgezien van de houder (mijn vrouw hield mijn telefoon vast :p ) ging dat prima.
Mijn vrouw vind autorijden (meerijden) in Engeland spannend, en is daar meer mee bezig dan met het mij tonen van de kaart, gelukkig zijn de gesproken aanwijzingen doorgaans voldoende....)
Mijn zwager heeft een tomtom maar die had niet genoeg geheugen om de kaart van Europa te bevatten en hoe alleen de UK in te laden wist hij niet.... Dat heeft ervoor gezorgd dat ik hem constant in de gaten moest houden of hij wel meekwam (opel zafira kan niet zo snel heuveltje op, en optrekken bij de rotonde ging ook niet vlot)....
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 09, 2017, 08:17:51 pm »

Ik heb Here na een tip ook gedownload. Wat is jouw ervaring mbt data gebruik onderweg?
Als ik Google maps gebruik roam ik, maar here gebruik ik offline. Ik heb de kaarten gedownload en gebruik hem zonder internet (dan word ik tijdens het rijden niet afgeleid door appjes en zo).

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 09, 2017, 10:45:11 pm »

En dus geen verkeersinfo op de navigatie. Zo de file in, in plaats van er om heen. Andere app's gewoon uitschakelen of ander appje voor installeren wat die onderdrukt.

MAR-INE
Coleman Popup - Cheyenne

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Beste keus voor los navigatiesysteem?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 10, 2017, 03:48:11 pm »

En dus geen verkeersinfo op de navigatie. Zo de file in, in plaats van er om heen. Andere app's gewoon uitschakelen of ander appje voor installeren wat die onderdrukt.

MAR-INE
Coleman Popup - Cheyenne
Klopt. Maar op filegevoelige tijden rij ik met maps. Lange afstanden (met here dus) doe ik altijd 's nachts. We vertrekken altijd 's avonds en rijden de nacht door, dan is er normaal geen file.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal