Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren  (gelezen 3763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sz

  • Gast
Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Gepost op: februari 13, 2017, 12:08:37 pm »

Hoi,

Wij zijn aan het oriënteren om een vouwwagen te kopen. Inmiddels zijn er voor ons nog 2 merken over, de cabanon malawi en de trigano odyssee. De trigano is beter als occasion te vinden, waardoor deze het waarschijnlijk wordt.
Nu vroegen wij ons  af wat de verschillen in uitvoering zijn van de afgelopen jaren. Maakt het nog veel uit om een Odyssee van bijv 2008 of 2015 te hebben, behalve dan kleur en aantal jaren gebruikerssporen?
Hopelijk kan iemand ons helpen!
Alvast bedankt,
Groetjes Sanne
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2017, 02:38:56 pm »

We hebben een gedeelte met allerlei informatieboekjes, volgens mij kun je daar al veel informatie uithalen.  Hier de link :
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=166.20
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2017, 04:33:09 pm »

Grootste veranderingen in die periode voorzover ik het nog weet:
- lattenbodems ipv planken
- 2 bedden ipv 1 bed met rondzit
- Inritsbaar Grondzeil
- Verschillende luifels
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2017, 04:42:31 pm »

Op enig moment werd ook het bed mbv een gasveer omhoog gehouden ipv een vaste paal. Hierbij werd ook de indeling van de bagageruimte anders. (Voor ons handiger, maar dat is persoonlijk).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sz

  • Gast
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2017, 05:50:08 pm »

 Bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2017, 09:08:58 pm »

Aanvullend op bovenstaande zaken: Vanaf 2014 is er een groot panorama dakraam in de voortent standaard aanwezig. Verder zijn de 3 staande stokken van de voortent van deugdelijkere klemmen van metaal met een vleugelmoer voorzien. Wat ik begreep had de Odyssee tot een bepaald bouwjaar ook nog 2 stokken aan de achterzijde van de tent nodig, die zijn bij latere jaren niet meer aanwezig. Oja, en tegenwoordig helpt een gasveer bij het uitklappen.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2017, 10:14:54 am door klapkei »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2017, 11:33:03 pm »

De rondzit is al in 2004 verdwenen ten gunste van een bed met lattenbodem. De nieuwste modellen hebben in de zijwanden een soort knikje zitten t.h.v. de scheiding voortent-slaaptent. Geen idee waarom, schijnt niet handig te zijn bij het opzetten.
Gelogd

sz

  • Gast
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2017, 03:47:58 pm »

Dankjulliewel! Wij gaan op zoek :)
Gelogd

Jayson

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee Safari GL 2007
Re: Verschillen Trigano Odyssee afgelopen jaren
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2017, 10:37:47 am »

Vanaf 2016 kan er easy-access op de bakken zitten. De VWS in Boxtel kan dat op nieuwere bakken ook nog achteraf inbouwen geloof ik. Maar op die van mij  i.i.g. niet (2007 model).

Ook kun je op de nieuwere modellen een schokdemper inbouwen zonder laswerk (zit een sleufje ergens in de ophanging). Die van mij heeft dat net niet.

Het inritsbare grondzeil is persoonlijk. Ik mis het niet, maar als je water of insecten buiten wilt houden is het wel een verbetering.

Onze bagageruimte heeft alleen een kleine ombouw om de wielkasten, de nieuwere hebben aan de zijkanten grote vaste bakken. Ik vind de oude manier wat flexibeler in te delen. Het zal wel met de steun voor het bed te maken hebben (steunt in de oude op een paar houtjes).

Ook de losse stangen voor de voortent zijn anders in de nieuwere versies. Maar heb ik nog niet van dichtbij bekeken en dus ook geen oordeel over.

De kleuren zijn per jaar ook verschillend. Ik vond persoonlijk de beige/bordeaux rode kleur van de 2007 safari erg mooi. Was eigenlijk 1 van de belangrijkste overwegingen bij ons :-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal