Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?  (gelezen 8618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bacj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Gepost op: maart 04, 2017, 02:06:03 pm »

Laat ik beginnen te zeggen dat ik niets tegen stacaravans heb. Sterker nog, de eerste vakanties met onze kinderen brachten ook wij door in een stacaravan. Maar wat me bij onze jaarlijkse zoektocht naar een leuke camping (leuk = interessante omgeving, zwembad al dan niet met glijbaan, speeltuin, een beetje vermaak, geschikt voor kinderen van 7 tot 14 jaar) ergens in het zuiden van Frankrijk opvalt, is dat er steeds meer campings zijn die hun hele terrein volplempen met stacaravans. Ik ben campings tegengekomen met 250 verhuurobjecten en slechts 20 kampeerplekken. Ik ben niet blij met die ontwikkeling.

Maar goed, we zoeken dus nog even verder. Hopelijk is mijn werkgever in 2018 iets sneller met het goedkeuren van de vakantieplanning en hebben we iets meer keuze.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2017, 03:46:22 pm »

Je kunt het nu al aanvragen  :P
Gelogd

bacj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2017, 05:03:42 pm »

aanvragen is 1, goedkeuring krijgen 2  :(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2017, 06:50:03 pm »

Ik denk dat er meer wordt verdiend op stacaravans. IK hoor wel eens prijzen in de familie van 1100/1200 euro per week in hoogseizoen.
Tja, je bent niet de enige die last heeft met vakantie krijgen. Ik kan 4 weken krijgen. Probleem alleen is dat mijn collega ook 3 weken naar Polen wil en we niet mogen overlappen. bedrijf is slechts 2 weken dicht. Allemaal zeer begrijpelijk. Maar mijn vrouw heeft 4 weken waar geen rek in zit. Dus nu wordt het 3 weken en een paar dagen. En met een beetje mazzel nog wat dagen meer. daarentegen is het vooruitzicht voor de kerstvakantie wel weer 2 weken voor ons allen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2017, 07:17:01 pm »

Wij hebben vorig jaar een stacaravan genomen tijdens de vakantie. Ik moet zeggen alles erop en eraan: airco, vaatwasser, 3 slaapkamers, zeer grote plek, waterparadijs..1500 euro per week in het hoogseizoen! Was leuk, maar niet zo leuk als de camping. Dus snel dit jaar een vouwwagen gekocht. Niet alleen vanwege het geld. Het is veeel gezelliger op de camping. Gewoon ander volk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: maart 04, 2017, 09:21:51 pm door ronijho »
Gelogd
Carpe Diem

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2017, 07:18:06 pm »

Wat betreft je vakantie aanvragen heb je ook rechten... Er word vaak verwacht dat je voor een bepaalde datum je vakantie moet opgeven. Maar een werkgever moet binnen een bepaalde termijn (ik meen 2 weken) ook laten weten of verlof voor een langere periode word goed gekeurd. Wil je een dagje vrij mag je binnen 1 of 2 dagen antwoord verwachten.
Hiermee wil ik niet zeggen dat je meteen op de barricade moet springen, maar het is wel zo geregeld dat als je niet binnen die termijn antwoord hebt gehad dat je verlof dan automatisch is goed gekeurd.
Als een werkgever duidelijke regels hierover heeft die algemeen bekend zijn is het, denk ik, een ander verhaal.
Maar dit even terzijde.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2017, 07:23:49 pm door Theu »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2017, 05:58:06 pm »

Strikt genomen, heb je recht op verlof. In een CAO kunnen hier beperkende regels voor gesteld zijn. Als dat niet het geval is, mag je, strikt naar de wet gezien, je verlof tijdig indienen en dan met verlof gaan.

Vervanging is wettelijk niet jouw probleem, maar van de werkgever.

In de praktijk is deze houding weinig constructief, maar laat verlof goedkeuren is dat ook. Ga tijdig het gesprek aan, zorg dat je weet wat je rechten zijn. Informeer bij een vakbond of wetswinkel oid.

Terug naar het topic: op kleinere campings lijkt dat minder het geval. Wij vinden 50 plekken al groot en komen zelden of nooit grotere aantallen 'chalets', stacaravans of jaarplaatsen tegen. En zonder zwemparadijs wordt het maken van nieuwe vriendjes echt niet lastiger. Wij verbazen ons er regelmatig over hoe weinig de kinderen op vakantie nodig hebben. Ruimte en andere kinderen is meestal ruim voldoende!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2017, 07:50:00 pm »

Terug naar het topic: op kleinere campings lijkt dat minder het geval. Wij vinden 50 plekken al groot en komen zelden of nooit grotere aantallen 'chalets', stacaravans of jaarplaatsen tegen. En zonder zwemparadijs wordt het maken van nieuwe vriendjes echt niet lastiger. Wij verbazen ons er regelmatig over hoe weinig de kinderen op vakantie nodig hebben. Ruimte en andere kinderen is meestal ruim voldoende!

Op kleinere campings dan misschien geen stacaravans maar wel steeds vaker safaritententen. Er zijn zelfs kleine campings bij waar je alleen nog maar een safaritent kan huren. Jammer want ze zien er geweldig uit en wij kunnen er dan niet met de vouwwagen naartoe. Maar goed genoeg leuke plekken om nog uit te kiezen
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2017, 08:10:57 pm »




Terug naar het topic: op kleinere campings lijkt dat minder het geval. Wij vinden 50 plekken al groot en komen zelden of nooit grotere aantallen 'chalets', stacaravans of jaarplaatsen tegen. En zonder zwemparadijs wordt het maken van nieuwe vriendjes echt niet lastiger. Wij verbazen ons er regelmatig over hoe weinig de kinderen op vakantie nodig hebben. Ruimte en andere kinderen is meestal ruim voldoende!

Helemaal eens!:)4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2017, 10:05:02 pm »

Ik snap wat je bedoeld. Ik let er ook op. Op de laatste camping stonden wij ook tussen de stacaravans, niet gezellig en er zaten ook nog seizoensplaatsen bij dus doordeweeks was er niemand. De mensen die zo'n ding huren zijn mijn inziens ook geen echte kampeerders :N Wel zijn ze heel veel geld kwijt voor weinig :J P.S. Ik ben nog zoekende naar een leuke camping, ergens tussen Lyon en Valence. Tips zijn welkom!
Gelogd

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2017, 01:16:57 pm »

 Camping les Clorinthes te Crest in de Drome dal.

http://www.lesclorinthes.com/index.php/nl/

Afslag Loriol ------> Crest/Die.

Ook daar zijn wat mobilehomes, maar ook veel campeerplaatsen. Fijne camping met op loop afstand het leuke plaatsje Crest met z'n markten en festvals. Zo goed als zon zeker. Veel te zien en te doen in de omgeving.

Misschien doen wij 'm ook weer aan deze zomer.

Succes,
Elfred.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2017, 01:38:33 pm »

herkenbaar. ik ben ook vd campings zonder mobile homes en ja dan kom je toch meestal op de iets minder luxe campings uit. Echter is onze ervaring dat die grote campingdorpen met meer dan 1500 plaatsen en stacaravans niets meer hebben qua kampeergevoel. En dan heb je vaak dat in het zwembad tussen dat en dat tijdstip weer allerlei activiteiten zijn waar jezelf niet aan wilt meedoen. vorig jaar in Kroatië een camping gestaan met 1800 plaatsen waar een treintje overheen reed met echte haltes... Uit nood hebben we daar een nachtje gestaan.. prachtig zwembad maar geen ligbedje te vinden.. handdoekjes cultuur. restaurant met 500 tafeltjes.. vreselijk.. snel de volgende dag naar een kneuterige camping 10 km verderop... niets nada noppes op de camping alleen de zee voor de deur.... wat een verademing.... Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel van houden maar nee... voor mij hoeft het niet... lekker een kleine camping zonder al teveel poespas en geen stacaravans. Maar idd je ziet ze steeds meer. Zal toch meer verdienen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2017, 04:23:40 pm »

Daarom zijn wij gegaan voor dit uitzicht. Vanuit onze achtertuin. :)
Maar toch zou ik wel weer graag kamperen. Maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Foto van afgelopen winter en van zomer 2016.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2017, 11:29:13 am »

Mooie plek om een camping te beginnen, yella  :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stacaravanparadijzen; waar blijven de campings?
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2017, 12:51:46 pm »

Zou het wel willen. Maar het is maar 12 meter breed en 150 meter lang. Kleine camping alleen voor vouwwagens. En mensen die willen zijn komende zomer welkom. Alleen geen voorzieningen, dus echt natuur kamperen. Diverse thermale baden in de korte omgeving. Ideale fietsomgeving.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal