Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doe jij het 's nachts?  (gelezen 29093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #30 Gepost op: april 30, 2017, 05:04:19 pm »

Bij ons staat er zo'n simpel Curver plasemmertje (5liter) in de voortent voor de nachtelijke kleine boodschappen. Neemt niet veel plek in, weegt niks en voldoet eigenlijk prima.
Ik ben wel altijd bang dat dat ding een keertje omvalt en dat we midden in de nacht aan het dweilen moeten slaan...
in een boodschappenkratje zetten.
Gelogd
Adventure Awaits

Cees Wijnen

  • Gast
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #31 Gepost op: juni 04, 2017, 03:14:39 pm »

Emmer mee voor 'OOOOOO dat red ik niet meer" gevallen en verder dichtbij de sanitaire voorzieningen staan.
En in mijn geval vind ik een boom soms ineens ook wel ontzettend lief.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2017, 03:45:37 pm door Cees Wijnen »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #32 Gepost op: juni 04, 2017, 03:44:19 pm »

In het te geef topic bied ik mijn optitoil aan.
Gelogd
Adventure Awaits

meneer Marnix

  • Gast
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #33 Gepost op: juni 04, 2017, 09:20:27 pm »

"Porta Potti Excellence". Vijf jaar terug gekocht omdat we geen zin hadden om met de kinderen over de camping te gaan. Noch in de late avond, nacht of hele vroege ochtend.

Ook voor ons zelf erg prettig om vooral 's ochtends vroeg even snel te kunnen plassen en snel weer terug  :H

We zouden niet zonder kunnen of willen....
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #34 Gepost op: juni 04, 2017, 10:42:41 pm »

Hier ook een porta potti, klein model. Alleen bedoeld voor de nacht. Eigenlijk voor vrouw en kids (8 en 6) gekocht, maar is ' nachts toch wel makkelijk als ie er toch staat :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

JohnGiezen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer uit 2001
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #35 Gepost op: juli 07, 2017, 02:18:23 am »

Ideaal zo'n Porta potty.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #36 Gepost op: juli 07, 2017, 07:50:52 am »

in een boodschappenkratje zetten.

Goeie tip!
Ik ben daar soms ook bang voor, zeker als de ondergrond erg ongelijk is.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #37 Gepost op: juli 07, 2017, 10:42:32 am »

we hebben een chemisch toilet. Maar alleen voor de 'kleine boodschap' of eventueel bij ziekte als kots en diarree opvang.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #38 Gepost op: juli 07, 2017, 11:13:34 am »

Ik los het probleem op door 's nachts niet naar toilet te gaan  :#

ik ga naar toilet voordat ik op bed ga en dan kan ik het normaal gesproken gemakkelijk een nacht uithouden. Mocht ik veel bier gedronken hebben dan trek ik snel even een (korte)  broek aan en loop ik naar het toilet.

Zelf in de tent plassen op een chemisch toilet vind ik een smerig idee, we hebben alleen een potje voor onze dochters, die hebben 's ochtends altijd hoge nood.
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #39 Gepost op: september 25, 2017, 10:29:53 pm »

Wij vinden de porta potti toch nog vrij lomp voor de relatief weinige keren dat we hem gebruiken. Bij ons wordt er zo nu en dan geplast, maar niet iedere nacht. In onze eerste vouwwagen hadden we een plasemmertje, maar we waren inderdaad altijd bang dat hij om zou vallen.
Toen kwamen we de boginabag (http://www.memo-europe.nl/boginabag-krukje-met-1-zakje-boginabag) tegen. Even verder kijkend of er vergelijkbare dingen zijn kwamen we plaszakjes tegen met een tuitje, zodat ze unisex te gebruiken zijn. Dus dan is dat hele krukje eigenlijk ook niet nodig, scheelt weer opbergruimte. We hebben sinds dien altijd een paar zakjes bij ons. We bestellen ze via Ali Express, er zit een poedertje in dat zorgt dat het plasje snel een gel wordt en we kiezen altijd een model met een ziplock. Met name handig als het eens vies weer is, en zowel voor mijn mannen als voor mij goed te gebruiken.
Ik had deze nog niet voorbij zien komen, dus wie weet een tip waar iemand wat aan heeft.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #40 Gepost op: september 25, 2017, 11:36:28 pm »

Ik los het probleem op door 's nachts niet naar toilet te gaan  :#

ik ga naar toilet voordat ik op bed ga en dan kan ik het normaal gesproken gemakkelijk een nacht uithouden. Mocht ik veel bier gedronken hebben dan trek ik snel even een (korte)  broek aan en loop ik naar het toilet.

Zelf in de tent plassen op een chemisch toilet vind ik een smerig idee, we hebben alleen een potje voor onze dochters, die hebben 's ochtends altijd hoge nood.
Hier ook. 's Nachts niet naar de wc. Als het toch moet, dan ga ik wel naar het gebouw, zelfde met de kindjes, al is dat deze zomer niet 1x voorgekomen.

In de tent in een zakje of een Porta Porto of zo vind ik ook geen leuke/propere gedachte...  Vrouwlief wilde zoiets of een emmertje meenemen, maar ik was daar tegen. We hebben de meiden (4 en 6,5) verteld dat ze voor het slapen gaan moeten gaan en dat de wc's 's nachts gesloten zijn (leugentje om bestwil) en dat is 4,5 week lang goed gegaan. 1 of 2 keer moest een van de meiden om 6u 's ochtends of zo gaan (al licht buiten) Dan gingen ze even samen. (Werkt blijkbaar aanstekelijk ;) )

Je moet toch opstaan. Of je dan ik je tent gaat (met het nodige geklater, eventueel gemors, de geur, en dan de dag erna met een emmer plas rondlopen??) of je loopt even 50 meter tot aan de wc's. Het opstaan is de grote moeite waar ik tegenop zie. Die 50 m extra wegen niet op tegen de nadelen van in de tent te gaan.

 Ik begin er niet mee, in de tent plassen...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 25, 2017, 11:39:52 pm door metalpe »
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #41 Gepost op: september 26, 2017, 07:03:04 pm »

Ik vind het wel handig bij regen 's nachts, we hebben afgelopen vakantie in drie weken met drie personen welgeteld acht keer een zakje gebruikt, dus het is nou niet echt vaak. Voordeel boven een emmertje is dat er gelijk een gel van gemaakt wordt die niet geurt. En het klatert niet :)

Verder proberen we wel zo vaak mogelijk bij het toiletgebouw te gaan, en inderdaad altijd even voor het slapengaan.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #42 Gepost op: september 26, 2017, 10:56:17 pm »

Gewoon naar het toilet lopen
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #43 Gepost op: september 26, 2017, 11:08:40 pm »

Emmer, en vanaf volgend jaar de Malawi 2.0. Nu al de afspraak dat mijn vrouw aan de buitenkant slaapt. Die moet er vaker uit.  :H
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Hoe doe jij het 's nachts?
« Reactie #44 Gepost op: september 27, 2017, 07:55:01 am »

Emmer met deksel. We doen daarin een klein scheutje blauw (voor in het chemisch toilet).

Geen stank en niet hoeven lopen. Wij vinden dat echt een enorme luxe en onze dochter van 5 kan nu gewoon zelfstandig plassen en wij slapen gewoon door.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal