Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?  (gelezen 3142 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Gepost op: april 29, 2017, 03:54:40 pm »

We hebben een CRESPO campingtafel. An sich een supertafeltje, leek ook erg stabiel in de winkel. Maar in gebruik stort dat ding om het minste geringste in. Als je er aan één kant iets op leunt, vliegt de beugel weg onder het vleugelmoertje waardoor de poten instorten.
We hebben de vouwwagen (met tafel) in de stalling staan, dus kan ff geen foto maken. Maar misschien kent iemand hier de tafel en heeft hij dezelfde problemen en nog beter... een fijne oplossing gevonden.

Ben benieuwd mte al die handige klussers hier op het forum (al heel veel ideeën op gedaan die inmiddels op het to-do lijstje van manlief staan  :H)
« Laatst bewerkt op: april 30, 2017, 12:42:18 am door Saartje »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2017, 05:53:33 pm »

zo'n rond gasklemmetje zodat die niet kan verzakken eronder?
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2017, 07:03:08 pm »

Niet erop leunen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Wfikse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2017, 07:49:47 pm »



Welke vleugelmoer bedoel je? Op de plek zoals hier in het midden? Deze tafel heeft een schuif maar er zijn ook tafels die hier een vleugelmoer hebben. Als het deze plek is dan moet je of de metalen beugel die eroverheen gaat weer recht buigen of de metalen steunen aan de juiste kant monteren. Ze moeten in ieder geval aan de kant zitten waar ook de poten van die steun zitten zoals in onderstaande afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2017, 12:39:53 am »

Mijn excuses, het betreft de CREsPO AL/258-09G (ik was overtuigd dat de tafel net als onze stoelen van Dukdalf is). Inmiddels ook een foto op het grote internet gevonden van de onderkant.
(heb mijn eerste bericht waarmee ik dit draadje opende al aangepast om verwarring te voorkomen)  :O
« Laatst bewerkt op: april 30, 2017, 12:45:35 am door Saartje »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2017, 08:20:19 am »

Kun je met en pijl aangeven waar die vleugelmoer zit? Want als die in het midden zit, is er volgens mij iets mis met het mechanisme. Wellicht een foto van jouw mechanisme kan dit laten zien. Kunnen we gerichter en advies geven.
Gelogd

Edward K

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkampeer Cocoon Aero
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2017, 08:47:11 am »

Tussen de vleugelmoer en het blad zit eeen ijzeren plaatje mogelijk zit deze er niet, verkeerd om of een kwartslag gedraaid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2017, 10:38:14 am »

Kan helaas geen foto maken van onze eigen tafel, alles staat nog in de stalling. Maar op de bijgesloten foto zie je wel precies hoe het er bij ons uitziet. Het gaat om dat grijze stukje. Het is alsof dat te klein is. De ijzeren beugels waarmee je de tafel vast zet vliegen eruit bij het minste geringste leunen. Zijn we lekker aan het eten en je leunt iets te hard op één van de hoeken (vermoeide kinderen :Z willen wel eens aan tafel zitten met hun hoofd ondersteund met hun hand, dus echt lichte druk in dit geval) dan vliegt die beugel dus onder dat grijze "vleugelmoertje" weg en stort die kant van de tafel naar beneden.

Een ijzeren plaatje hebben we er niet bij zitten, maar vlgs mij is dat origineel bij deze tafel ook niet aanwezig, gezien het plaatje (van Obelink).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2017, 01:44:45 pm »

Zoals ik het kan inschatten is er iets kapot. Heb je nog garantie ( jonger dan 2 jaar) dan zou ik terug gaan naar de winkel.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2017, 05:00:37 pm »

Sommige dingen doen op plaatsen die daar beter voor geschikt zijn wil ook wel eens helpen....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2017, 07:32:27 pm »

Wij hebben 2 tafels met een dergelijk systeem. Goedkoop merk en al stokoud. Maar  nog nooit ingestort door leunen of zoiets. we scheren zelfs onze hond van 30 kg boven op zo'n tafel. Ik denk dat het draaipalletje in het midden los zit of zoiets en niet genoeg druk geeft om het buisje van het frame in het groefje te houden. Het kan er dan wellicht zo uitschieten. dat palletje hoort strak vast te zitten. Is het wel een palletje wat draait, of iets wat even opwipt met een veertje er in?
« Laatst bewerkt op: april 30, 2017, 07:34:36 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2017, 04:23:11 pm »

Even een update... de vouwwagen was vorige week even uit de stalling voor wat update-jes. Konden gelijk de tafel nog eens bekijken. Antwoord van CRESPO was opsturen via de dealer en daar hadden we in eerste instantie niet zo'n trek in. Want eerst naar de dealer, dan weken wachten op de tafel die naar fabrikant terug ging terwijl het waarschijnlijk eenvoudig was op te lossen.

En dat het makkelijk was bleek!! Manlief heeft gehele unit (dat grijze kunststof blok waar je de bogen in vastklemt) losgeschroefd. En wat bleek, de "vleugel" waarmee de tafel die bogen moet vasthouden zat niet vast :I. De schroef kon minstens 0,5 cm verder aangedraaid worden. Dat gedaan, unit weer terug geplaatst en voila, perfect klemmende tafel!

Soms ligt de oplossing voor de hand  :H
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2017, 04:53:04 pm »

Even een update... de vouwwagen was vorige week even uit de stalling voor wat update-jes. Konden gelijk de tafel nog eens bekijken. Antwoord van CRESPO was opsturen via de dealer en daar hadden we in eerste instantie niet zo'n trek in. Want eerst naar de dealer, dan weken wachten op de tafel die naar fabrikant terug ging terwijl het waarschijnlijk eenvoudig was op te lossen.

En dat het makkelijk was bleek!! Manlief heeft gehele unit (dat grijze kunststof blok waar je de bogen in vastklemt) losgeschroefd. En wat bleek, de "vleugel" waarmee de tafel die bogen moet vasthouden zat niet vast :I. De schroef kon minstens 0,5 cm verder aangedraaid worden. Dat gedaan, unit weer terug geplaatst en voila, perfect klemmende tafel!

Soms ligt de oplossing voor de hand  :H
Precies wat ik hierboven aan gaf.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Campingtafel stort in bij een beetje leunen - iemand oplossing?
« Reactie #13 Gepost op: juni 22, 2017, 03:17:40 pm »

Wij hebben 2 tafels met een dergelijk systeem. Goedkoop merk en al stokoud. Maar  nog nooit ingestort door leunen of zoiets. we scheren zelfs onze hond van 30 kg boven op zo'n tafel. Ik denk dat het draaipalletje in het midden los zit of zoiets en niet genoeg druk geeft om het buisje van het frame in het groefje te houden. Het kan er dan wellicht zo uitschieten. dat palletje hoort strak vast te zitten. Is het wel een palletje wat draait, of iets wat even opwipt met een veertje er in?

Helemaal correct, nu ik het achteraf teruglees! Dank je wel Yella  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal