Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)  (gelezen 5727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Gepost op: mei 25, 2017, 08:42:01 pm »

Nu we een vouwwagen hebben en iets meer ruimte zitten we te overwegen om onze standaard campingstoelen te vervangen door stoelen die meer comfort bieden.


Vandaag kwam ik deze aanbieding tegen van de ANWB. http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/themashops/kamperen/stoelen-2/campingstoel-met-hoofdsteun-en-tafel.html
Wij zijn ANWB lid dus dit lijkt een goede deal. Ik kan er alleen weinig informatie over vinden. Heeft er iemand ervaring met deze stoelen? Vind je ze lekker zitten en hoe compact zijn ze in te klappen? Het is natuurlijk persoonlijk en we gaan zaterdag natuurlijk even kijken bij de plaatselijke ANWB winkel, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.


Of is het beter om door te sparen voor de Crespo AL237, een heel stuk duurder. Die heb ik al getest en ze zitten erg lekker ook lees ik daar veel positieve ervaringen over o.a. in oudere topics op dit forum. 
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2017, 06:00:20 am »

Stoelen zijn heel persoonlijk. Ik heb ze niet maar op Facebook kampeer forums lees ik soms postive ervaring maar ook negatieve ervaring. Dus ik zou ze gewoon proberen testen zitten en dan verder kijken. Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2017, 08:27:04 am »

Stoelen zijn heel persoonlijk. Ik heb ze niet maar op Facebook kampeer forums lees ik soms postive ervaring maar ook negatieve ervaring. Dus ik zou ze gewoon proberen testen zitten en dan verder kijken. Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Ik heb me net afgemeld van de meeste kampeergroepen op Facebook omdat ze te vaak gaan over kapotte movers of vragen over airconditioning in de tent.  :I
Volg eigenlijk alleen nog de kamperen met de vouwwagen groep op Facebook.


Ok weer ff ontopic: Ik snap dat comfort heel persoonlijk is. Maar misschien hebben een paar leden van dit forum de ANWB stoelen in bezit en zijn ze er in de 2e vakantie doorheen gezakt. Of is het inklapmechanisme stuk. Of is het klaptafeltje te laag om comfortabel je  bier  te pakken. Daar hoop ik achter te komen.

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2017, 09:31:53 am »

Wij gaan proberen of ze lekker zitten. Ik meen me te herinneren dat onze buren op de camping ze vorig jaar hadden en die hebben dus minimaal 1 vakantie overleefd. Maar ik hoop vooral dat ze genoeg 'rechtop' kunnen. Na twee weken net niet rechtop zitten in een stoel, maar net een beetje naar achteren gekanteld, snakt mijn rug naar rechtop zitten. Onze huidige stoelen kunnen dat niet en zouden dan voor de kinderen worden en wij pakken dan nieuwe. En als ze toch niet lekker zitten rijden we naar de Wit, daar hebben we al stoelen gezien die aan de eisen voldoen, maar die zijn flink duurder.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2017, 10:06:28 am »

Wij hebben de stoelen vorig jaar vlak voor de vakantie gekocht. De stoelen bevallen ons zo goed dat we ze na de vakantie ook in de tuin zijn gaan gebruiken, en ook nu staan ze in de tuin. Het zijn naar mijn mening goede stevige stoelen, die goed plat zijn op te vouwen om mee te nemen in de auto of vouwwagen. De zitting kan in verschillende standen, van bijna recht zitten tot relaxed liggen. Kortom, de stoelen bevallen ons uitstekend, maar kennen ook een nadeel. Het gebruikte materiaal voor de zitting en de leuning  wordt in de zon behoorlijk heet. Mijn vrouw heeft daarom van een oud katoenen laken twee hoezen gemaakt die om de stof heen kunnen, waardoor de stoel niet zo heet wordt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Pollotti

  • Gast
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2017, 03:34:07 pm »

Ik vind ze geweldig. Enig minpuntje, ze zijn van stof dus met regen of vochtige nachten binnenzetten. Verder stevig, goed opklapbaar, licht, comfortabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2017, 04:32:22 pm »

Ik ben naar de ANWB winkel geweest en ze zitten heerlijk. Maar het materiaal lijkt me met vocht en hitte inderdaad niet handig. Ook vond ik de stoelen vrij dik ingeklapt. Ze zijn wel lekker licht. Ik ga denk ik toch voor de Crespo's, maar het is wel een goede aanbieding. Nog ff twijfelen.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2017, 04:58:32 pm »

Mijn ouders hebben deze stoelen.  Prima stoelen die ook wel tegen een stootje kunnen.  Ik zelf heb een stoel van de vrijbuiter, geen zijtafeltje.  Zit prima.  Stoelen zijn erg persoonlijk met oud ze fijn zitten.  Gewoon proberen. Ik denk dat er naast Crespo nog wel alternatieven zijn. 
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2017, 06:24:10 pm »

Had ze 2 jaar geleden besteld, maar snel weer retour gestuurd. Vond ze niet lekker zitten. Maar weet niet meer goed waarom. Vond ze ook niet zo stevig. Zodra ik er op ging zitten gingen de poten een stuk verder uit elkaar. dat leek me geen goed plan op het dekzeil van onze Cocoon. En doordat de poten zo wijd uit elkaar stonden/gingen, namen ze ook erg veel ruimte in in de voortent. Maar is wel allemaal persoonlijk. Ik heb uiteindelijk een Westfield gekocht en mijn vrouw een kleine Crespa.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2017, 10:12:34 pm »

Prima stoelen en nu al 2 jaar in gebruik. zijn wel fors maar wel degelijk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaring met campingstoel van de ANWB (Human Nature)
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2017, 03:07:18 pm »

Mijn vrouw was ook niet erg enthousiast van het type ANWB stoel. Zojuist op heel veel stoelen gezeten en 2 Crespo 237/90 compacts gekocht, met een leuk motiefje. Ik ben voor de compact gegaan omdat bij de normale variant het ijzeren frame tegen mijn achterhoofd aan zit. Ze zijn flink duur maar we hebben onze tent verkocht dus dat geld hebben we goed besteed. Het zitcomfort en het degelijke gevoel gaf de doorslag
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal