Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Mercury reservewiel  (gelezen 2402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

njcjans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2015
Cabanon Mercury reservewiel
« Gepost op: juni 17, 2017, 04:29:09 pm »

Onze vouwwagen staat in de stalling, dus ik kan het niet checken: zit er in het reservewiel nog een krik en evt. een sleutel om de bouten los te draaien?

We hebben een bermkeuken, dus met een lekke band zouden we langs de snelweg dat ding eraf moeten halen  :N....wat doen jullie? Het reservewiel in de disselbak ofzo?

Hopelijk allemaal voorzorgsmaatregelen, weet niet of dat spulletje werkt wat ze erin hebben gespoten en een evt. gaatje automatisch zou moeten dichten....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2017, 07:31:17 pm »

Nee, zit er allemaal niet bij, wel bij je auto. Helaas meestal wel vrij grondig onder alle bagage.

Nedenken over wat als kan inderdaad geen kwaad. Ons noodplan in geval van een klapband is: rustig doorrijden tot de eerste mogelijkheid om echt veilig te kunnen stoppen. Daar nemen we dan wel de schade op en kijken hoe verder.

Overigens kan je een hoop ellende voorkomen door goede voorbereiding: banden, totaal gewicht, kogeldruk.



Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2017, 08:40:01 pm »

Ons noodplan in geval van een klapband is: rustig doorrijden tot de eerste mogelijkheid om echt veilig te kunnen stoppen. Daar nemen we dan wel de schade op en kijken hoe verder.

Lijkt me toch verstandig om met een klapband zo snel mogelijk te stoppen (vluchtstrook).
Doorrijden betekent meestal nog meer schade.

Iemand ervaring mee?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2017, 08:57:52 pm »

Ach, die schade kost geld. Als je een band wisselt op de vluchtstrook en je wordt geraakt door lamgsrijdend verkeer, voor het oog van je medereizigers, verpest dat zeker de hele dag.

Better safe than sorry.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2017, 10:20:02 pm »

Ik zorg altijd dat het gereedschap en het reservewiel binnen hand bereik liggen. Het reservewiel van de vw blijft wel waar hij hoort.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Superunknown

  • Gast
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2017, 03:33:42 pm »

Gebruik bij het wisselen van het wiel de krik van de auto en plaats deze onder het onderstel van de vouwwagen. Je kunt de pootjes eventueel gebruiken om de boel te zekeren, maar deze zijn niet ontworpen om de vouwwagen te dragen en vervormen zeer snel!
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2017, 05:23:59 pm »

Volgens mij kan je het reservewiel (bij de Malawi) gewoon met de slinger waarmee je ook de uitdraaisteunen uitdraaid los draaien.

Ik zou ook niet heel snel op de vluchtstrook een wiel verwisselen. Op de tolwegen in Frankrijk mag dat volgens mij niet eens. Ben je verplicht je af te laten slepen door een bergingsbedrijf.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2017, 08:22:18 pm »

Krik heb je niet nodig. Gewoon je uitdraaipoten gebruiken zoals op de camping. Je hebt wel extra nog een steeksleutel maatje 8 nodig om het wiel eraf te halen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Mercury reservewiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 26, 2017, 09:07:29 am »

Lijkt me toch verstandig om met een klapband zo snel mogelijk te stoppen (vluchtstrook).
Doorrijden betekent meestal nog meer schade.

Iemand ervaring mee?

in Frankrijk mag je niet zelf een wiel vervangen, en zal je altijd afgesleept moeten worden, dit ivm veiligheid.

Wij hebben ook een Cabanon, en ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nog niet over nagedacht heb...reservewiel hangt er gewoon onder en als we de krik moeten hebben zullen we de auto gedeeltelijk uit moeten pakken, het is niet anders
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal