Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly  (gelezen 1437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KajOlthof

  • Gast
Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly
« Gepost op: juli 18, 2017, 06:11:54 pm »

Dit jaar voor het eerst met (voor ons) nieuwe Trigano Chantilly. Het opzetten van de voortent was nirt eenvoudig, zeker niet het gedeelte voor de keuken. Uiteindelijk stond alles,  maar er zitten wel bij twee deuken/zakken in het dak. Zolang het niet regent gaat het prima. Vandaag een hevige bui en dan moet je toch af en toe het water eruit haken.
Nu bleek de vw ook over een binnentent te beschikken. Lang naar gekeken en veel geprobeerd, maar we komen er niet achter hoe dieoop te zetten. In het biekje alleen een foto tegen gekomen, maar daarme komen wij er niet echt uit. Iemand (betere) foto's of een instruktie? Daar zouden wij erg blij mee zijn.
en een tip voir het goed spanben van het dak?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2017, 09:34:03 pm »

kijk eens bij de instructieboekjes in dit subforum

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=166.0
Gelogd

KajOlthof

  • Gast
Re: Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2017, 08:10:43 am »

Daar vind je idd alle instructies voor het opzetten van se wagen, de voortent en de luifel. Echter geen instructie gevonden voor het opzetten van de binnentent.
Gelogd

Hans Hendriks

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: HoltkamperCocoon XL
Re: Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2017, 11:12:45 pm »

Wij hebben 6 jaar lang een chantily gehad. Deze hebben we 9 jaar geleden verkocht. Ik weet dat latere wagens een diepere keuken uitbouw hadden. We hebben een keer een deuk/zak gehad in het dak boven de keuken uitbouw. Ontstaan door een regenbui toen we van de camping weg waren. Het doek is van katoen dus met natmaken en drogen gaat het krimpen en het is bij ons geheel strak getrokken. Als er een zak in zit dan denk ik niet dat je het dak strak kan krijgen. Als je het doek over het frame legt en de boel op spanning brengt door de buizen uit te schuiven moet het dak strak gaan staan. Als er dan nog een zak in zit krijg je die niet weg.
Met de hemel heb ik nooit problemen gehad. Deze werden met clipjes vast gezet aan het buizenframe. Het dunnere lichte doek direct onder het dak, de rest vormde een cabine voor een wc, een cabine als kleren kast en een afscheidingswand voor de keuken.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Gelogd

mcnilis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: trigano chantilly GL
Re: Binnen-/ keukenten Trigano Chantilly
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2017, 10:30:47 pm »

Wij zijn net terug uit met onze Chantilly GL uit 2006. We zijn nu voor de 7e keer met deze VW weggeweest. Die binnentent/hemel bestaat uit een grote hemel boven de voortent en in het keukenuitbouwgedeelte over een deur voor evt toilet, een kast en een opbergflap naast de keuken. De deur zit aan VW-kant, dan komt de kast met een stang door de bovenkant. Daar zitten aan de voor- en achterkant gaten in het dak om deze door te steken. Dan komt de keuken met rechts daarvan een opbergflap aan de buiten/voorkant van de voortent.
Als het goed is moet je ook nog een soort kunststof dakdoek hebben voor boven de keuken zodat het zeil beschermt blijft voor kookstoom ed. Wij gebruiken deze nooit omdat je dan constant met je hoofd hier tegen staat de schuren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal