Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: europa camper suncruiser  (gelezen 2293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bennieboy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: europa camper
europa camper suncruiser
« Gepost op: juli 20, 2017, 10:58:56 am »

Veel gelezen op deze site en daarom ook maar een bijdrage leveren d.m.v. dit stukje met mijn bevindingen van onze vouwwagen.
Morgen op vakantie naar Kroatiƫ met onze suncruiser.
Wordt het 3e jaar dat we met deze vouwwagen weggaan.
Hiervoor hebben we 10 jaar gekampeerd  in een tunneltent (Falco Havik 4600)
Reden dat we voor een vouwwagen hebben gekozen is het comfort (van de grond slapen, altijd recht slapen en een ingerichte keuken)  en het opzet gemak van alleen de bakwagen bij tussenstops.
We zoeken onze vakantiebestemming tegenwoordig wat verder op en zijn daardoor tussenstops gaan maken.
De reden dat we voor de suncruiser hebben gekozen is het tunneltentsysteem wat bij onze tent erg goed was bevallen.
Het zijn identieke stokken die je in elkaar schuift en zo niet hoeft te puzzelen wat waar hoort.
Het is door de grote niet de meest ideale wagen  om op doorreis te gaan maar aangezien we 3 kinderen hebben toch maar besloten om voor de ruimte te gaan. Alles breed zoals bedden (168cm), loopruimte in bak( er staat standaard een tafel in), keuken (3 pits)  en tent (5 mtr breed en door hoogte optimaal te gebruiken).  In het begin moeten wennen aan het laden. De kogeldruk loopt snel op omdat de wielen ver naar achter staan en we een grote disselbak voorop hebben. Nu hebben we een vaste indeling en gaat het steeds makkelijker. De vouwwagen volgt de auto perfect. geen last bij het  inhalen van vrachtwagens, hogere snelheden mogelijk en er is zeer goed mee achteruit  te rijden omdat de wielen ver naar achteren staan en de wagen net zo breed is als de auto. Het opzetten van de bakwagen gaat erg snel. Wel moeten alle spullen die op de wagen en in het gangpad liggen eruit. dan merk je pas wat je allemaal mee hebt. Best veel dus. Nadeel vind ik dat de poten onder het bed te lang zijn en moet daarom 9 van de 10 keer wel ergens een gaatje graven bij een poot  met het tuinschepje om het bed horizontaal te krijgen. Het opzetten van de tent aan de bakwagen vind ik tegenvallen. Dit  ivm de verwachtingen die ik zelf had. Het is een gigantisch doek wat je moet in ritsen en de hoogte van 240cm zorgt dat ik er op het krukje staand net bij kan (ik ben ruim 180cm). Ook staat er veel spanning op het doek en de stokken als je ze vast wil ritsen. Al met al staat de vouwwagen in zijn geheel niet sneller als de tent en dat had ik wel gehoopt. Het gaat wel elke keer beter en sneller. De vouwwagen bevalt als hij staat erg goed.
Verder vind ik deze site erg leuk en kijk er regelmatig op en ben benieuwd wat andere (vooral eigenaren van ook een suncruiser) van hun wagen vinden.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: europa camper suncruiser
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2017, 11:23:17 am »

Wij hebben de "broer" de Cabanon Mercury nieuw gekocht in 2012 en eigenlijk hebben we pas sinds vorig jaar het netjes opvouwen van het doek goed onder de knie zodat het inpakken/klappen (en daarna weer uitpakken/klappen) een stuk gemakkelijk is.  Spanning op de tentstokken bij het opzetten tijdens inritsen kan ik eigenlijk niet plaatsen. Tijdens het opzetten ritsen we eerst de voorste boogstok in, zodat we het hele geheel/tentdoek dan " overeind" kunnen trekken en zetten het dan tijdelijk met een stormband vast zodat we de overige tentstokken in de voortent met gemak kunnen inritsen.

Pootjes te lang is ook niet herkenbaar, eerder juist andersom ::)
Kogeldruk hebben wij desondanks de grote disselbak die wij hebben ook geen issues mee. We hebben dan wel de luxe bermkeuken achterop zitten met flink nog wat op de wagen (verlengd afdekzijk) en nog 3 kratten emt spul in het middenpad. We zitten meestal op de 48 kilo kogeldruk.

Wij zijn in ieder geval super tevreden, maar oefenen baart dus echt kunst met het opklappen en inklappen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal