Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...  (gelezen 1902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick Helmond

  • Gast
Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Gepost op: juli 20, 2017, 10:50:34 pm »

Hallo,
Onze tent op de wagen zakt naar links, als je er recht voor staat. De middenstok staat uit het lood. Gevolg is dat de deur niet dicht gaat. Ook al span ik rechts goed af met extra lijnen, dan zakt de tent naar links. Gevolg is ook dat het kuipzeil bij de randen te hoog staat. Wie heeft verlossende tip ?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2017, 10:54:21 pm »

heb je scheerlijnen gespannen met je deur open?

probeer pas af te spannen wanneer je de tent in zijn geheel en kuilzeil in-,en deuren en ramen dichtgeritst hebt staan
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2017, 07:22:43 am »

En speel met de stokken, die kan je op diverse lengten klikken. Waarschijnlijk sta je op een plek die niet helemaal waterpas is en is dat de oorzaak. En doe dat inderdaad als de deur dicht zit en de eventuele achtertent er aan zit. Dan grondzeil erin en dan gaan spannen. Overigens, de middelste stok zou dan evt iets uit het lood mogen, als de tent daarmee rechter komt.
Wij gooien in zo'n geval alle haringen even los en beginnen opnieuw met spannen.
Succes!
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2017, 08:10:53 am »

Check inderdaad even of je wagen waterpas staat. Mocht dit niet zo zijn, oplossen met een oprijblok of plankjes onder een wiel (nooit met de uitdraaisteunen).
En heb je aan de kopse kant de stokken met het lintje vastgemaakt aan de wagentent (aan de binnenkant)?
Succes!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2017, 02:09:57 pm »

Als de grond niet perfect vlak is, lijkt de wagen naar links of rechts te lopen. En als ik lees dat de rand omhoog komt, heb ik het vermoeden dat de grond naar rechts afloopt. Dit is dan normaal.
Het beste wat je kunt doen:
- De bak waterpas zetten.
- De stangen rechts (als je voor de wagen staat) rechtop zetten (dus niet schuin met het tentdoek mee)
- De schuine stang controleren en kijk of hij iets verder geklikt moet worden, zodat het dak iets hoger komt.
- De stangen rechts iets verder omhoogzetten met de klikkers onderaan.
De deur nu dichtdoen en de tent afspannen. Let hierbij erop dat je er op de rits van de deur geen spanning staat door bij de deur het bandje naar links te spannen en dan pas op de hoek rechts af te spannen.
- De scheerlijn licht aantrekken. (die zou tot deze stap enigszins slap moeten hangen)
De stang in het midden neigt altijd iets naar links, verder geen aandacht aan besteden.
Gelogd

Louis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2017, 01:08:41 pm »

Mij is verteld door een medewerker van De Wit: als de middenstok uit het lood staat komt dat meestal doordat de schuine stokken boven het bed (die de slaaptent opspant) niet als laatste zijn uitgeschoven. Dus eerst de middenstokken (de rechtop staande) uitschuiven, dan de stokken van de wagentent en als laatste dus de stokken van het slaapdeel uitschuiven. Tenslotte opspannen met de banden. Bij mij hielp het. Inderdaad geeft het niets als de middenstok iets scheef staat, maar het is mooier als hij recht staat.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Cabanon Malawi wagentent zakt naar links ...
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2017, 06:22:31 pm »

Sowieso loopt het kuipzeil een klein beetje scheef. Kijk maar eens de foto’s van de verkoopbrochures en de website van Cabanon. Wat de reden is weet ik niet maar het hoort dus blijkbaar zo...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal