Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0  (gelezen 2550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Gepost op: augustus 28, 2017, 07:38:02 am »

Afgelopen weekend was het mooi weer dus we zijn nog maar een paar daagjes met de klapkar op pad geweest. Tevens een mooie gelegenheid om de nieuwe Panoramaluifel met voorwand eens te proberen. Het opzetten van de luifel was geen probleem, maar de 2-delige voorwand gaf wat meer problemen. We kregen het niet voor elkaar een mooi strak geheel te krijgen. Wanneer we overal de slikranden op gelijke hoogte hebben, staat de voorwand niet strak en hangt er een behoorlijke zak in. Geprobeerd om met de stokken wat te schuiven, maar daar is weinig mee te bewegen door de sleuven waar de stokken mee aan de tent zitten. Er is dus alleen te bewegen met de verstelbare eindstukken. Ik kreeg het vooralsnog niet voor elkaar. Ongelijke ondergrond kan de boosdoener zijn, maar ik had niet het idee dat dat hier het geval was. Zijn er mensen met advies? Alle tips zijn welkom! 
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

meneer Marnix

  • Gast
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2017, 06:19:11 pm »

Beter afspannen met de drie “spanbanden” waarmee je de luifel of voortent strakker naar voren trekt. Zo strak tot dat je geen zak meer hebt.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2017, 07:33:17 am »

Strakker afspannen is geen oplossing. Door de spanband strakker aan te trekken, trek je juist de voorste boogstok naar beneden, waardoor de zak alleen maar groter wordt....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: oktober 02, 2017, 11:22:23 am »

Misschien handig om een foto te plaatsen. Ik herken je probleem niet. Rits je wel de voorwand er in voordat je de luifel afspant?
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2017, 01:06:57 pm »

Het karretje is nu in winterslaap. Volgend voorjaar zal ik er proberen een foto van te maken.

Ik zal proberen wat duidelijker te zijn. Wanner de Panoramaluifel is opgezet zijn de 2 poten van de voorste stuk nog wat te stellen. Poten naar elkaar toe, gaat de boog omhoog. Uiteraard niet te ver verplaatsten, anders komt er teveel spanning op ;-)
Wanneer ik de voorwanden erin rits, plaats ik de poten net zo ver uit elkaar zodat de voorwand onderin strak staat (in horizontale lijn). Gevolg is dan dat de voorwand, in verticale lijn niet meer strak staat, maar iets naar binnen hangt. Dit is op te lossen door de stokken wat naar elkaar toe te verplaatsen zodat de nok van de voorste boogstok wat omhoog gaat. Gevolg is strak in verticale lijn, maar niet meer strak over de breedte.... Scheerlijnen en haringen plaats ik pas nadat alles is in geritst.
Dit alles kan best te maken hebben met een ongelijke plaats. Ik ben benieuwd hoe alles een volgende keer staat. We hebben nu de luifel met voorwand pas 1 keertje opgezet. Wellicht staat alles de volgende wel keurig strak. Ik was eigenlijk benieuwd of meer mensen dit probleem hebben....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #5 Gepost op: oktober 02, 2017, 04:21:36 pm »

Bij ons hing de voorwand er na de eerste keer opzetten ook lelijk in. Maar dat kwam vooral omdat we van de voorste stokken een deel niet door de sleuven van de luifel hadden gehaald. Daarna ging het aardig.
Het is mij ook nog niet gelukt om de tent heel mooi op te zetten en ik was laatst bij de Wit en ook daar viel mij op dat hij ook niet echt heel erg netjes strak staat. Als ik je verhaal lees probeer je de vouwwagen zo strak mogelijk op te zetten. Dat herken ik wel. Ik wil ook graag de vouwwagen zo mooi mogelijk opzetten maar ik vraag me inmiddels af of dat geen utopie is met de Malawi 2.0 en  welke vouwwagen wel redelijk eenvoudig echt mooi strak op te zetten is. Ik zet dat ook maar uit het hoofd.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Voorwand Panoramaluifel Malawi 2.0
« Reactie #6 Gepost op: oktober 02, 2017, 08:11:29 pm »

Met wat proberen en aanpassen kan uiteindelijk alles wel goed strak worden denk ik. Zelf doe ik dat meestal de tweede of derde dag dag.

Hoewel het nu meer gaat om de voorwand, denk ik dat je met onderstaande foto's misschien ook nog wel wat inspiratie op zou kunnen doen. Nu probeer ik wel eigenlijk bij alle vouwwagens en zelfs van die hier niet nader te noemen blauw / grijze voortenten van sleurhutten juist wel behoorlijk, zelfs maximaal op spanning te zetten. Misschien dat dat ergens anders nog een discussie zou kunnen zijn maar ik denk dat je daarmee alles goed strak maar ook goed stevig neer zet.









 

Mijn ervaring met de voorwand is trouwens dat deze behoorlijk schuin hoort te lopen of kan lopen. Tenminste die van de voortent. Volgens mij is dat bij de panoramaluifel niet heel anders?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal