Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Varioluifel voor Livingstone  (gelezen 5529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Varioluifel voor Livingstone
« Gepost op: november 25, 2017, 08:08:33 am »

Bij Aart Kok is nu ook een varioluifel voor de Livingstone te bestellen. Heeft iemand deze luifel al gezien in Heemstede?
https://aartkok.nl/primeur-varioluifel-river-lodge-tent/
« Laatst bewerkt op: november 26, 2017, 06:27:45 pm door Miirjam met Livingstone »
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2017, 03:58:58 pm »

Ja, is wel een hebbedingetje. Hij oogt heel groot, maar komt maar een klein stukje voorbij de onderrand van de voorwanden uit. Alles bij elkaar een stuk meer zon/regenbescherming. Vooral bij regen handig dat je niet meteen in de drup staat en bijvoorbeeld nog schoenen buiten kunt laten staan, of je voorwand open terwijl het regent. Dus als voetafdruk niet echt meer ruimte nodig, maar wel meer overdekt oppervlak. Bruikbaar dus.

Dat wordt sparen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2017, 07:16:35 am »

er loopt hier al een topic over.. Ik vind hem mooi maar erg veel geld... Aangezien wij een katoenen Tarp hebben die voor de vouwwagen staat zie ik er de meerwaarde diet van in... Ik vind het ook jammer dat ze geen contructie hadden gemaakt dat je je voorwanden eraan kan plaatsen zodat je een grotere voortent kon creëren.
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2017, 07:37:30 pm »

Deze luifel is door Aart Kok pas eind oktober gepresenteerd. Er bestaat inderdaad een topic over een luifel, maar dat is een eigen ontwerp dat je zelf ergens zou kunnen laten maken.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2017, 08:02:30 pm »

www nou ik weet dat er een poosje terug al  werd gediscussieerd over de nieuwe luifel voor de Livingstone.. weet alleen niet meer bij welke topic het was... maar goed maakt ook niet uit. ik mis dus de voorwanden die je naar voren kan plaatsen zodat de binnen ruimte nog te vergroten valt... misschien wordt dat de nieuwe versie van de luifel :#
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2017, 02:13:49 pm »

Bij 'projecten' staan de eerste berichten over de luifel als reactie op een zelf ontworpen aanpassing (eerste topic). Een accessoire van Aart Kok is niet echt een project, vandaar dat ik hier een onderwerp van gemaakt heb.
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2017, 10:01:03 am »

www nou ik weet dat er een poosje terug al  werd gediscussieerd over de nieuwe luifel voor de Livingstone.. weet alleen niet meer bij welke topic het was... maar goed maakt ook niet uit. ik mis dus de voorwanden die je naar voren kan plaatsen zodat de binnen ruimte nog te vergroten valt... misschien wordt dat de nieuwe versie van de luifel :#
Dat was hier oa: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20314.30
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2018, 02:19:30 pm »

Vandaag hebben we voor het eerst de varioluifel bij onze Livingstone opgezet. Het was even puzzelen en hij staat nog niet helemaal strak, maar we zijn er blij mee. Echt meer ruimte onder de luifel. Een beetje schaduw is wel lekker op ons plekje in Frankrijk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2018, 07:24:39 pm »

Volgens mij is dat afstellen wel een "dingetje" indd. Heb er in Roden bij staan kijken en ik vermoed dat dit nodige kunde vereist. Het lijkt mij dat je erst de hele wagen + luifel en windhoeken opzet en daarna de varioluifel er nog aan ritst.

Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2018, 12:56:19 pm »

Klopt. Zo hebben we het gedaan. De luifel houdt de andere luifel op spanning dus de scheerlijnen bij de middenstok kunnen weg. Dat geeft wel heel veel ruimte onder de luifel.
Later deze week nog even spelen met de verschillende mogelijkheden van de vario-luifel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: juni 25, 2018, 03:06:35 pm »

Volgens mij is dat afstellen wel een "dingetje" indd. Heb er in Roden bij staan kijken en ik vermoed dat dit nodige kunde vereist. Het lijkt mij dat je erst de hele wagen + luifel en windhoeken opzet en daarna de varioluifel er nog aan ritst.

Voor dat wij gingen klappen een De Waard Lepelaar gehad. Dit was de eerste De Waard tent met een varioluifel. En zoals de naam al zegt, je kan de luifel in allerlei standen variëren. Stokken weglaten en gewoon afspanne, gedeeltelijk oprollen, één hoek van de luifel naar beneden en de andere omhoog. Alles is mogelijk en gewoon lekker proberen en variëren  :J
Altijd heel veel plezier gehad van deze praktische en enorme luifel!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #11 Gepost op: juni 25, 2018, 04:28:12 pm »

Klopt. Zo hebben we het gedaan. De luifel houdt de andere luifel op spanning dus de scheerlijnen bij de middenstok kunnen weg. Dat geeft wel heel veel ruimte onder de luifel.
Later deze week nog even spelen met de verschillende mogelijkheden van de vario-luifel.

Hebben jullie toevallig nog belang bij een achtertent in de kleur van jullie Aart Kok? :-)
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #12 Gepost op: juni 25, 2018, 08:15:41 pm »

Hebben jullie toevallig nog belang bij een achtertent in de kleur van jullie Aart Kok? :-)
Ik heb hem gezien :-). Maar met z'n tweeën hebben we genoeg ruimte. Zeker nu met de vario-luifel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd

Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: AartKok Livingstone gamedrive
  • Marco
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2018, 02:43:32 pm »

Wij hebben ook een varioluifel.
Hebben ook geoefend maar is inderdaad wel eerst wat ervaring opdoen voordat hij mooi strak staat incl de deuren en windhoeken.
We kregen de tip om eerst de vario aan te ritsen, deze dan over de tent heen te klappen, en dan de deuren in te ritsen incl de windhoeken.
Hiervoor hebben wij jarenlang met een de Waard vergrote zilvermeeuw incl vario gekampeerd, deze miste ik na de eerste keer kamperen met de Livingstone.
Heb dat toen op FB gevraagd of ze niet een vario voor de Livingstone konden maken, en daar kwamen veel reakties op, daarna is hij geproduceerd.
Erg blij mee!
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2018, 02:51:56 pm »

Dank je voor de tip. Gaan we proberen. Wordt dan wel op onze volgende vakantie. We zijn nu op onze laatste camping. Donderdag weer naar huis. :)852]️

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal