Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bovag-keuring  (gelezen 2533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Bovag-keuring
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2018, 02:40:34 pm »

Mij gaat het niet om de keuring, maar om het onderhoud. Bij het onderhoud krijg je de keuring erbij. Dat zie je ook wel vaker bij het onderhoud aan een auto. 
Bij goed onderhoud ga je uit van een check-list, als die afgewerkt is, heb je ook je "keuring" ...
Duidelijk. Waar ik benieuwd naar ben is wat er volgens de (Bovag) checklist dan gecontroleerd en onderhouden wordt, kan iemand een kopie van zo'n checklist delen?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Bovag-keuring
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2018, 02:50:58 pm »

Duidelijk. Waar ik benieuwd naar ben is wat er volgens de (Bovag) checklist dan gecontroleerd en onderhouden wordt, kan iemand een kopie van zo'n checklist delen?
Die staan gewoon op internet...

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Bovag-keuring
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2018, 02:54:14 pm »

Die staan gewoon op internet...

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Voordat ik de vraag stelde heb ik hier even op gezocht, niet gevonden. Een link is meer behulpzaam dan dit antwoord. Maar na nog even verder zoeken heb ik een (oude) gevonden https://www.imanse.nl/bestanden/BOVAG_onderhoudsbeurt_checklist.pdf. Bedankt voor het meedenken ;-)
(n.b. op bovag.nl lijkt een overzicht of checklist niet te downloaden, zit achter een slotje alleen voor leden :-(, zie https://mijn.bovag.nl/actueel/nieuws/2017/december/download-de-nieuwe-onderhoudsposter )
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2018, 04:14:18 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Bovag-keuring
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2018, 03:08:29 pm »

Heel mooi zo'n Bovag keuring. Als ik dat echter bij AK hier in Roden wil laten doen, dan kan dat uitsluitend in de wintermaanden en er op wachten was altijd een lastig onderwerp. Betekend dat ik de VW speciaal voor een keuring uit de stalling moet halen en vervolgens dus 4 x naar Roden kan rijden. 
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2018, 04:12:00 pm door DrLivingstone »
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Bovag-keuring
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2018, 04:00:02 pm »

Heel mooi zo'n Bovag keuring. Als ik dat echter bij AK hier in Roden wil laten doen, dan kan dat uitsluitend in de wintermaanden en er op wachten was altijd een lastig onderwerp. Betekend dat ik de VW speciaal voor een keuring uit de stalling meot halen en vervlgens dus 4 x naar Roden kan rijden.


Ik besef eigenlijk nu pas hoe luxe die van mij staat. Stalling met bovag garage aan huis.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Bovag-keuring
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2018, 05:38:50 pm »

Voor die van ons geldt dan ook nog dat de keuring/ beurt ieder jaar laten uitvoeren de garantieperiode een stuk langer maakt. Logistiek niet handig inderdaad (uit stalling, wegbrengen, ophalen en weer terugbrengen naar de stalling) maar wel veel zekerheid voor terug dus!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Bovag-keuring
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2018, 06:36:35 pm »

Heel mooi zo'n Bovag keuring. Als ik dat echter bij AK hier in Roden wil laten doen, dan kan dat uitsluitend in de wintermaanden en er op wachten was altijd een lastig onderwerp. Betekend dat ik de VW speciaal voor een keuring uit de stalling moet halen en vervolgens dus 4 x naar Roden kan rijden.
Waarom persee bij aartkok? Nieuwsgierigheid...( wij hebben een combi camp en brengen hem bij een bovag onderhouds garage kan het hele jaar door)

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Bovag-keuring
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2018, 06:50:53 pm »

Waarom persee bij aartkok? Nieuwsgierigheid...( wij hebben een combi camp en brengen hem bij een bovag onderhouds garage kan het hele jaar door)
Nee, ik zei ook: als
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Bovag-keuring
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2018, 09:59:04 pm »

Nee, ik zei ook: als
Oke

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Bovag-keuring
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2018, 11:23:19 pm »

Een bovag keuring is inderdaad niet wettelijk geregeld. Het is een naampje dat BOVAG aangesloten garages gebruiken om aan de klant duidelijk te maken wat ze gaan doen. Eenduidigheid dus

In een andere topic werd ook geopperd om een deel van het onderhoud zelf te doen en dat kan makkelijk als je een beetje technisch bent. Dan is het wegbrengen helemaal niet nodig want er is wettelijk gezien geen enkele regel die dat verplicht. Alleen het Voertuigregelement bepaald dat de technische staat in orde moet zijn en in de verschillende artikelen wordt bepaald wat er in orde moet zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2018, 11:25:58 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Paddy83

  • Gast
Re: Bovag-keuring
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2018, 12:47:04 pm »

Volgens mij moet een Aart kok vouwwagen jaarlijks gekeurd worden bij Aart kok (de eerste 5 jaar) om aanspraak te maken op 5 jaar garantie.
Maar de garantie voorwaarden weet ook niet zeker uit mijn hoofd hoor
Wij hebben de vouwwagen wel jaarlijks in onderhoud bij Aart kok
Dit jaar had ik een paar dingen die onder garantie/ claim gerepareerd zijn.
Erg fijn
(Wij hebben onze vw in de garage staan)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal