Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Malawi 2.0  (gelezen 4143 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2018, 08:52:16 pm »

En hoe stap je in de bak dan? Dat kan namelijk niet, daar ligt het bed op, dus in de bak zelf ligt alleen je bagage.

Daarom denk ik dat hier twee modellen door elkaar gehaald worden.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2018, 06:49:38 pm »

Goedemorgen,

Ik ben net nieuw op het forum omdat we op zoek zijn naar een nieuwe vouwwagen. De nieuwe Malawi 2.0 staat ook op onze zogenaamde shortlist. Mijn vrouw is zeer gecharmeerd van het model maar ik heb mijn twijfels. Onder meer omdat ik de stahoogte aan de lage kant vindt, maar ook de constructie van de wagentent fragiel op mij over komt: De drie stangen aan de voor- en achterzijde die vanuit één punt op de bak staan, en de hoogte van de diagonale stang wanneer je de wagentent in wilt stappen. Daar moet je volgens mij altijd alert op zijn om niet je hoofd te stoten.
Wat zijn jullie ervaringen ten aanzien van mijn punten van zorg?

Groet,
Rogier

Wij hebben zelf jaren lang twee Roadmasters gehad en inmiddels een jaar terug de Malawi 2.0 nieuw gekocht. Nog geen dag spijt van gehad.

We kamperen zeker drie keer per jaar. De Malawi 2.0 hebben we vorig jaar mei- zomer en herfstvakantie gebruikt en dit jaar Hemelvaart / Pinksteren. Inmiddels dan ook wel Malawi 2.0 ervaring naast vijf jaar Roadmaster ervaring.

Ik ben zelf bijna twee meter lang en in het begin vond ik de zonneluifel ook wat te laag. Binnen in de voortent en wagenbak trouwens totaal niet hoor. Inmiddels heb ik me erop ingesteld en loop ik dus meestal door het midden.

De Roadmaster is onder de luifel wel ruimer trouwens. Maar verder vind ik de Malawi 2.0 echt een betere keuze. Uiteraard is de uitstraling een stuk beter maar dat is wellicht persoonlijk. Maar neem even het gewicht én de laadruimte. Dat scheelt nogal.

De Malawi is echt stukken lichter. Zet je volle Roadmaster maar eens op een weegbrug. Tien tegen één dat je al snel over de 750 kilo zit. De Malawi haalt misschien net de 400 kilo. En qua volume kan je veel meer kwijt in de Malawi en het is ingeklapt ook een stuk makkelijker laden. Plus dat je ook op de tent nog eens kunt laden.

De constructie van de Malawi lijkt misschien op het eerste oog fragiel maar wij hebben al storm glansrijk doorstaan. Met relatief weinig haringen staat het echt als een huis hoor.


Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #17 Gepost op: juni 14, 2018, 10:29:02 pm »

Wij hebben zelf jaren lang twee Roadmasters gehad en inmiddels een jaar terug de Malawi 2.0 nieuw gekocht. Nog geen dag spijt van gehad.

We kamperen zeker drie keer per jaar. De Malawi 2.0 hebben we vorig jaar mei- zomer en herfstvakantie gebruikt en dit jaar Hemelvaart / Pinksteren. Inmiddels dan ook wel Malawi 2.0 ervaring naast vijf jaar Roadmaster ervaring.

Ik ben zelf bijna twee meter lang en in het begin vond ik de zonneluifel ook wat te laag. Binnen in de voortent en wagenbak trouwens totaal niet hoor. Inmiddels heb ik me erop ingesteld en loop ik dus meestal door het midden.

De Roadmaster is onder de luifel wel ruimer trouwens. Maar verder vind ik de Malawi 2.0 echt een betere keuze. Uiteraard is de uitstraling een stuk beter maar dat is wellicht persoonlijk. Maar neem even het gewicht én de laadruimte. Dat scheelt nogal.

De Malawi is echt stukken lichter. Zet je volle Roadmaster maar eens op een weegbrug. Tien tegen één dat je al snel over de 750 kilo zit. De Malawi haalt misschien net de 400 kilo. En qua volume kan je veel meer kwijt in de Malawi en het is ingeklapt ook een stuk makkelijker laden. Plus dat je ook op de tent nog eens kunt laden.

De constructie van de Malawi lijkt misschien op het eerste oog fragiel maar wij hebben al storm glansrijk doorstaan. Met relatief weinig haringen staat het echt als een huis hoor.

Hebbben jullie een 2.0 met voortent of met luifel?
Wij hebben een 2.0 met luifel, zonneluifel en zijwanden... Nog nooit zoveel ruimte gehad...
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #18 Gepost op: juli 16, 2018, 07:02:28 pm »

Hebbben jullie een 2.0 met voortent of met luifel?
Wij hebben een 2.0 met luifel, zonneluifel en zijwanden... Nog nooit zoveel ruimte gehad...

Wij hebben de voortent met inritsbaar kuipzeil, de zonneluifel én ook de twee zijwanden van de zonneluifel. Nog geen dag spijt gehad dat we de Roadmaster vaarwel zeiden en de Malawi 2.0 kochten.
Gelogd

Famvanstroe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #19 Gepost op: juli 16, 2018, 07:47:23 pm »

Wij hebben de voortent met inritsbaar kuipzeil, de zonneluifel én ook de twee zijwanden van de zonneluifel. Nog geen dag spijt gehad dat we de Roadmaster vaarwel zeiden en de Malawi 2.0 kochten.
Op 1 zijwand na precies het zelfde en ook nooit spijt gehad van de ruil de family s voor de 2.0

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gelogd

Edwins

  • Gast
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #20 Gepost op: juli 21, 2018, 01:02:26 pm »

Wij hebben ook de Malawi 2.0
Voor het eerst mee weg nu met onze twee kids van 7 en 9
Die slapen in de achtertent
Nu past dat nog over een jaar of twee drie niet meer dan moeten ze in hun eigen tentje
Het is echt een perfecte wagen, wij hebben hem met de voortent en achtertent
De luxe panorama luifel zit nog nieuw in de verpakking en gaan we ook niet gebruiken dus die zetten we dan maar op marktplaats
Wij zijn blij met onze keuze voir de Malawi 2.0
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe Malawi 2.0
« Reactie #21 Gepost op: juli 21, 2018, 01:48:01 pm »

Ik denk toch dat er een tijd komt dat je de voortent niet gebruikt en er alleen de luifel aan wilt zetten ................ ik zou hem in ieder geval nog niet verkopen, ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal