Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke (vouw)kratten het handigst/best?  (gelezen 7537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2018, 10:33:25 am »

Ook van van mijn kant een bedankje voor alle informatie/ervaringen die gedeeld worden.
Is zeker leerrijk!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2018, 11:15:42 am »

Bedankt allebei. Ben heel benieuwd. Blij te horen dat ze onder het zeil nog wat plaats over is.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Wij hebben een Odyssee met pack&go en hebben kratten met kleding erin staan plus tassen om de andere plekken op te vullen.
Hier ook stoelen 2x grote verstelbare en 2 kinderstoelen plus tafel en het grondzeil (meteen mooie bescherming tegen de stoelpoten) onder het dekzeil, niet te hoog maken want ik heb er ook wel eens het kuipzeil bij gehad en toen was het gelukkig droog omdat het zeil net te kort was  :o
Als we kort gaan dan kunnen de stoelen evt. onderin maar meestal leg ik die op de wagen is wat makkelijker vind ik. Voordeel van pack&go is dat je een keer op je gemak lekker kan klooien en passen en meten.
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #17 Gepost op: maart 01, 2018, 01:19:32 pm »

Bij ons zo min mogelijk kratten, staan op de camping in de weg (indien leeggehaald) en er blijft altijd ruimte over.
Bij ons gaat alles in bigshoppers en vergelijkbare tassen, kun je helemaal in de vorm duwen die je wilt (om een stoel heen oid).
Alleen twee curvers mee voor breekbare spullen en om als kinderbad te gebruiken op de camping.
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #18 Gepost op: maart 01, 2018, 02:33:09 pm »

Wij gebruikten nu voor kleding ook al kratjes (+/- 3 kratjes) met onze huidige vouwwagen. Kratjes gingen dan op het 2e bed en dat was dan onze kleerkast :-)
Nu met grote laadruimte dacht ik hetzelfde te doen en dan de kratjes onder het bed te laten staan :-)

Omdat we bij de Jamet Easy geen keuken meer hebben zal er ook een kratje gevuld gaan worden met keukenspullen.... en ik verwacht andere zaken ook wel los hoor (toilettassen en dat soort dingen).....

Puur om inspiratie op te doen wat mensen wel/niet meenemen in kratjes of wel/niet in tassen e.d.

Omdat wij een stapje terug willen doen met van alles opzetten op de camping (qua kasten e.d.) zal er meer in kratjes blijven staan als normaal..... we gaan ons kijken of dat werkt voor ons en of we dan ook sneller uitgepakt/ingepakt zijn :-)

P.s. stoelen/tafel e.d. willen we ook in laadruimte doen. Proberen op het bed de slaapzakken en matjes voor de kids al te leggen. Kussens kinderen gaan altijd in de auto erbij - kunnen ze lekker dutten onderweg. Volgens De Wit zou er voldoende ruimte moeten zijn onder het dekzeil om deze matjes en slaapzakken (plat) neer te leggen.

Hoort allemaal bij de voorpret..... straks als hij daadwerkelijk geleverd is moeten we toch gaan ondervinden, puzzelen e.d. hoe alles het handigste mee te nemen.
Er moet ook nog steeds luifel en paar flappen voortent mee... en bench van de hond :-) (ging altijd in disselbak op huidige vouwwagen - maar nu geen disselbak meer). Dat is nog enige twijfel; gaan we die missen ja/nee.... maar in vergelijking met huidige vouwwagen voor ons gevoel veel meer laadruimte, dus ik denk dat het wel goedkomt :-)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #19 Gepost op: maart 01, 2018, 03:45:39 pm »

Wij hebben er ook geen Disselbak bij besteld. Ik heb deze week op Marktplaats een nieuwe besteld van traanplaat.  Ik vind het mooi, hij is ongeveer even groot, maar wel een stuk goedkoper. Zal vandaag of morgen wel aankomen, en binnen een week of 3 de VW eindelijk ook... Echt spannend

We dachten ook eerst geen Disselbak te nemen, maar de haringen, gasflessen en nat worteldoek heb ik liever niet in de eauto, of tussen de rest... We zullen zien.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #20 Gepost op: maart 01, 2018, 04:48:04 pm »

Ons plan is, weet nog niet of het haalbaar is, om zo veel mogelijk in de vouwwagen, en zo weinig mogelijk in de auto te laden.
Enerzijds omdat onze hond al in de koffer van de auto zit, anderzijds omdat ik wil proberen om alles een een vast plaatsje te geven en zo weinig mogelijke uit te pakken als we uitgeklapt zijn. Dat betekent dat we wel wat orde moeten hebben natuurlijk, en ik denk dat kratten daarbij kunnen helpen (ook al verlies je daar wat plaats mee).
Hoe ik het nu zie, ga ik een aantal kratten gebruiken voor wat losse spullen, twee oude stoffen bagagekoffers voor de kleren (passen mooi in de bak) en de rest los, of in zakken.
Nadeel bij ons is wel dat we geen easy store hebben (CCC), maar dat zou overkomelijk moeten zijn.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #21 Gepost op: maart 01, 2018, 04:57:43 pm »

dat is ook onze insteek, wij willen bij deze vouwwagen alles een vaste plek geven... en zo er voor zorgen dat hij altijd vertrekkens klaar staat...zodat we enkel onze kleren er moeten in gooien en kunnen vertrekken...
dus elk weekend met goed weer onze noorderburen gedag kunnen zeggen...
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #22 Gepost op: maart 01, 2018, 05:25:02 pm »

Zoveel mogelijk in de vouwwagen is fijn. Maar pas op met overbelading. 750 kg is de max wat je geremd mag trekken zonder dat de aanhanger een eigen kenteken heeft zoals bij caravans.

750 kg wil niet zeggen dat elke vouwwagen dat mag wegen. Kijk dus in de papieren van de vouwwagen wat je aan laadvermogen hebt.
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #23 Gepost op: maart 01, 2018, 05:25:27 pm »

dat is ook onze insteek, wij willen bij deze vouwwagen alles een vaste plek geven... en zo er voor zorgen dat hij altijd vertrekkens klaar staat...zodat we enkel onze kleren er moeten in gooien en kunnen vertrekken...
dus elk weekend met goed weer onze noorderburen gedag kunnen zeggen...

 :J :J :J :J
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #24 Gepost op: maart 01, 2018, 05:38:01 pm »

Zoveel mogelijk in de vouwwagen is fijn. Maar pas op met overbelading. 750 kg is de max wat je geremd mag trekken zonder dat de aanhanger een eigen kenteken heeft zoals bij caravans.

750 kg wil niet zeggen dat elke vouwwagen dat mag wegen. Kijk dus in de papieren van de vouwwagen wat je aan laadvermogen hebt.

Ja dat is iets wat we in het oog moeten houden, maar denk dat het wel moet kunnen.
Leeggewicht van de vouwwagen is 480kg, en maximaal gewicht 750kg, dus we kunnen nog 270kg meenemen.
We zijn ook niet van plan om veel eten, drinken etc van thuis mee te nemen (enkel hetgeen we onderweg nodig hebben), de rest kopen we wel ter plaatse. Ook de keuken zelf zit al bij die 480 leeg gewicht.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #25 Gepost op: maart 01, 2018, 06:14:11 pm »

Het is overigens best de moeite waard om je vouwwagen eens te laten wegen met je basisuitrusting. Dan weet je wat je over hebt.  :J

Wij hadden ook nog een imperiaal met fietsen op de vouwwagen. Dan ga je vlot richting maximaal laadvermogen. Een dakkoffer op de auto bied dan uitkomst. Maar daar passen weer geen kratjes in.  :N
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #26 Gepost op: maart 01, 2018, 07:13:33 pm »

Het is overigens best de moeite waard om je vouwwagen eens te laten wegen met je basisuitrusting. Dan weet je wat je over hebt.  :J

Wij hadden ook nog een imperiaal met fietsen op de vouwwagen. Dan ga je vlot richting maximaal laadvermogen. Een dakkoffer op de auto bied dan uitkomst. Maar daar passen weer geen kratjes in.  :N
Waar en hoe kun je je vouwwagen laten wegen? Gewoon naar een weegbrug en vragen?
Gelogd
Carpe Diem

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #27 Gepost op: maart 01, 2018, 07:21:27 pm »

jep gewoon vragen en betalen
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #28 Gepost op: maart 02, 2018, 10:07:10 am »

Mag ik vragen waar je deze via marktplaats hebt aangeschaft? Nieuw of .....?
Zitten inderdaad ook nog even met de gasflessen :-) Man wilde al lagere gasflessen aanpassen - dat kan natuurlijk ook, maar....

Bij ons in auto hond + koelkastje... dan is het al ver vol :-)
Nog wat kleine dingetjes en dan.... dus de rest moet toch in de vouwwagen :-)

Wij hebben er ook geen Disselbak bij besteld. Ik heb deze week op Marktplaats een nieuwe besteld van traanplaat.  Ik vind het mooi, hij is ongeveer even groot, maar wel een stuk goedkoper. Zal vandaag of morgen wel aankomen, en binnen een week of 3 de VW eindelijk ook... Echt spannend

We dachten ook eerst geen Disselbak te nemen, maar de haringen, gasflessen en nat worteldoek heb ik liever niet in de eauto, of tussen de rest... We zullen zien.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Welke (vouw)kratten het handigst/best?
« Reactie #29 Gepost op: maart 02, 2018, 10:12:45 am »

Ik geloof dat hij er nog zo een heeft. Ofwel is het de ad waar ik op reageerde. Contacteer hem maar eens.
Ik zal hier geen reclame maken en het via een privébericht sturen, kan je dat ontvangen?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal