Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips voor Europa camper sunliner 2018?  (gelezen 14943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puck

  • Gast
Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Gepost op: april 04, 2018, 08:27:43 pm »

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier. Kort geleden onze eerste vouwwagen gekocht, voorheen gingen wij altijd met de tent. Allerlei tips zijn dus heel welkom, ik ben ook al druk op het forum aan het rondsnuffelen.

We hebben een Europa Camper Sunliner model 2018 gekocht bij de Wit, Schijndel. We hebben geen vliegengaas en keuken. Wel extra ritsen in het zonneluifel laten zetten om deze oprolbaar te maken (misschien een tip voor andere geïnteresseerden).
We gaan begin mei voor het eerst weg (in NL) met ons kleine zoontje van 2. Een paar vraagjes:

- We gingen er van uit dat het minder koud zal zijn dan in onze tent. Echter lees ik op dit forum op sommige plekken dat het toch wel koud kan zijn. Vorig jaar waren we met de tent in Nederland en het was echt drama met ons kleine ukkie in zn campingbedje. We kregen hem snachts maar niet warm genoeg. Wat kan ik in de vouwwagen verwachten denken jullie? En hebben jullie tips om onszelf en de kleine goed warm te houden? Ik was van plan gewoon dekbedden en fleece dekens mee te nemen.

- Hoe pak ik de wagenbak efficiënt in? Zijn kratjes of bakken handiger? En hebben jullie tips van merken die er goed in passen?

- Welke zaken laat je het hele jaar door ingepakt zitten in de wagenbak?

- Hoe regel je verlichting? Er zijn geen buizen vrij om iets aan te hangen volgens mij?

- Hetzelfde geldt voor opbergruimte. Aangezien er geen buizen vrij zijn (behalve een kleine bij de slaapcabines) kun je geen opbergers/kapstokken ophangen. Hebben jullie aparte kastjes bij? Ik zit te denken aan een opbouwbare garderobekast van Ikea oid. Is dat wat? En hoe neem je die dan mee (in de vouwwagen of de auto?)

Alle tips zijn heel erg welkom. We gaan niet voor niets in NL uitproberen, dan zijn alle winkels om even iets aan te schaffen zo om de hoek. Maar ik ben graag goed voorbereid :)
Dank alvast!

 
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2018, 09:00:59 pm »

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier. Kort geleden onze eerste vouwwagen gekocht, voorheen gingen wij altijd met de tent. Allerlei tips zijn dus heel welkom, ik ben ook al druk op het forum aan het rondsnuffelen.

We hebben een Europa Camper Sunliner model 2018 gekocht bij de Wit, Schijndel. We hebben geen vliegengaas en keuken. Wel extra ritsen in het zonneluifel laten zetten om deze oprolbaar te maken (misschien een tip voor andere geïnteresseerden).
We gaan begin mei voor het eerst weg (in NL) met ons kleine zoontje van 2. Een paar vraagjes:

- We gingen er van uit dat het minder koud zal zijn dan in onze tent. Echter lees ik op dit forum op sommige plekken dat het toch wel koud kan zijn. Vorig jaar waren we met de tent in Nederland en het was echt drama met ons kleine ukkie in zn campingbedje. We kregen hem snachts maar niet warm genoeg. Wat kan ik in de vouwwagen verwachten denken jullie? En hebben jullie tips om onszelf en de kleine goed warm te houden? Ik was van plan gewoon dekbedden en fleece dekens mee te nemen.

- Hoe pak ik de wagenbak efficiënt in? Zijn kratjes of bakken handiger? En hebben jullie tips van merken die er goed in passen?

- Welke zaken laat je het hele jaar door ingepakt zitten in de wagenbak?

- Hoe regel je verlichting? Er zijn geen buizen vrij om iets aan te hangen volgens mij?

- Hetzelfde geldt voor opbergruimte. Aangezien er geen buizen vrij zijn (behalve een kleine bij de slaapcabines) kun je geen opbergers/kapstokken ophangen. Hebben jullie aparte kastjes bij? Ik zit te denken aan een opbouwbare garderobekast van Ikea oid. Is dat wat? En hoe neem je die dan mee (in de vouwwagen of de auto?)

Alle tips zijn heel erg welkom. We gaan niet voor niets in NL uitproberen, dan zijn alle winkels om even iets aan te schaffen zo om de hoek. Maar ik ben graag goed voorbereid :)
Dank alvast!
Wij leggen de kleine met thermo ondergoed en een dikke slaapzak in een deryan tentje (doordat het een klein tentje is wordt het minder koud)
Tentje zette we op het 2e bed in de wagen.

Op wat koude handjes na geen problemen gehad (en er zaten nachten rond het vriespunt bij)

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2018, 09:13:56 pm »

Het drama met de kleine herken ik. Onze dochter was toen net 2 maanden en onze zoon 18 maanden oud. Ik liep ‘s morgens om 5 uur al over de camping met de kinderwagen.
Wij hebben de volgende nacht, op advies van andere kampeerders, een petfles gevuld met heet water en in een handdoek gewikkeld als kruik gebruikt. Voor zowel de kinderen als ons zelf was de volgende nacht een heerlijke nacht.
We hebben tegenwoordig standaard kruikenzakken in de vw liggen.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
« Laatst bewerkt op: april 04, 2018, 09:15:57 pm door Theu »
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2018, 11:54:12 pm »

Ik lees even mee, wij komen ook uit een tent en halen over 3 weken de suncruiser op.

Wat bedoel je precies met extra ritsen in het zonneluifel?
Klinkt interessant maar ik zie het nog niet helemaal voor me.

Onze dochter is dan 1 en m'n zoon 3,5. Ik wil ook in het voorjaar op pad dus de tip van Deryan Babytent heb ik meegenomen.

Daarnaast heb ik dezelfde vragen over inpakken, verlichting en welke zaken laat je het hele jaar in de vouwwagen.

Ben benieuwd, hopelijk kunnen wat doorgewinterde (paddum pats) klappers ons wat tips geven
« Laatst bewerkt op: april 04, 2018, 11:56:32 pm door Floris »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2018, 12:41:36 am »

Het scheelt sowieso dat je niet op de grond ligt.  Ik zette in de wagenbak een halogeen kacheltje en hield dan de rits dicht van de wagentent.
Toen de kinderen heel klein waren had ik een winterslaapzak voor ze.  Deze hebben mouwen en zijn extra warm (op kinderdagverblijven worden deze gebruikt voor de buitenbedjes)
Je kunt je kindje ook op het 2e bed leggen met een babytentje.
Met fleece is het met hele kleine kinderen altijd uitkijken.
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2018, 10:46:17 am »

Een matrasverwarmer is goedkoop en verbruikt weinig - wij hebben 2 éénpersoons matrasverwarmers tussen matras en topper liggen. Zelfs als het buiten vriest is het met een kacheltje (Zibro om voortent en binnentent tenverwarmen, elektrisch vuurtje indien enkel binnentent) 20 graden. ‘S nachts gaat alles uit, maar met de matrasverwarmers geen probleem: heerlijk gezellig warm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2018, 03:09:23 pm »


Wat bedoel je precies met extra ritsen in het zonneluifel?
Klinkt interessant maar ik zie het nog niet helemaal voor me.


Hoi Floris,
Het zonneluifel loopt bij deze vouwwagen door tot op de grond. Dat vinden we erg benauwend als het mooi zonnig is, dan wil je eigenlijk alleen een dakje. Maar met een windje is het wel fijn om tot op de grond tentdoek te hebben. We hebben dus aan beide zijdes van het zonneluifel 2 ritsen laten zetten. Als je die openritst kun je de zijwanden omhoog rollen (en netjes vastklikken met een gespje) en laat je alleen het dak staan.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2018, 03:19:54 pm »

Wij hebben LED lamp in de tent hangen.
https://www.dewitschijndel.nl/bo-camp-led-slim-tube-verlichting/

Aan de achterkant hebben we magneetjes geplaatst dmv lijmen daar overheen duke tape zo kunnen we de lamp aan iedere buis plaatsen. Hebben er een schakelaar tussen geplaatst om hem makkelijk aan en uit te doen.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Mkk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Sunliner
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2018, 06:22:26 pm »

Wij hebben sinds een jaar een vw. Sunliner
Qua verlichting hebben wij het zo opgelost.
- in de wagenbak hebben wij boven aan de buizen de led verlichting hangen.
- in de voortent en luifel hebben wij de volgende lamp hangen https://www.dewitschijndel.nl/outwell-collaps-leonis-opvouwbare-lamp-groen/?sqr=Verlichting& . Deze heeft een lang snoer en kan je bij het inritsen van de boogstokken, het snoer gelijk meeritsen. Blijft hij prima hangen en geen last van snoeren. Neemt tijdens de reis geen ruimte in beslag ivm opvouwbaar.

Kastruimte: ik heb 2 kasten gekocht waarbij de achterkant schuin afloopt. Kost het minder ruimte in de voortent https://www.dewitschijndel.nl/defa-hoge-opbergkast-schuin-grijs/. Een voor onszelf en een voor onze 2 kinderen.

Tijdens het inpakken maak ik de bedden al op. Scheelt weer ruimte. De bankjes prop ik met van alles en nog wat vol. In het gangpad leggen wij de stokken, de opgevouwen kasten, keukenkastje, een kratje met eten wat niet gekoeld hoeft te worden en als laatst nog een krat met servies. Wij hebben er nl geen keuken in zitten.

De voortent en luifel ed ligt uitgerold op de ingeklapte vw. Daar bovenop nog campingtafel 2 strandstoelen en 4 stoelen.
In de disselbak sowieso de gereedschapskoffer met haringen ed, de plankjes die wij onder de paaltjes vh bed leggen en de slinger voor de pootjes. De skottelbraai en gasfles.
Afgelopen jaar hadden wij hier ook een loopfiets en een step erin gezet.

Kachel: kachel aanzetten en de ritsen inderdaad dichthouden.

Wij hebben ook nog een dakkoffer. Daarin zitten alle kleding, handdoeken, parasol en wasmolen. Wij slepen heel veel troep mee

Succes!
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2018, 06:52:53 pm »

Ik ben fan van stapelbare lades. Dat heb ik hier al eerder een keer gezegd, maar een goed idee mag best eens herhaald worden vind ik  8)
Het voordeel van de lades is dat ik ze thuis in kan pakken met kleding en dan in de vouwwagen kan schuiven, op de camping heb ik geen andere kast meer nodig. Er zijn ook kunststof ladenkasten (bv action of blokker), maar die passen niet in onze alpha.
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2018, 10:54:29 pm »

He Puck,
Zelfde verhaal bij ons, ook nieuwe Europa camper 2018 gekocht, model Suncruiser (juli ophalen) Voorheen ook met de tent gekampeerd.

We hebben een Europa Camper Sunliner model 2018 gekocht bij de Wit, Schijndel. We hebben geen vliegengaas en keuken. Wel extra ritsen in het zonneluifel laten zetten om deze oprolbaar te maken (misschien een tip voor andere geïnteresseerden).
We gaan begin mei voor het eerst weg (in NL) met ons kleine zoontje van 2. Een paar vraagjes:

- We gingen er van uit dat het minder koud zal zijn dan in onze tent. Echter lees ik op dit forum op sommige plekken dat het toch wel koud kan zijn. Vorig jaar waren we met de tent in Nederland en het was echt drama met ons kleine ukkie in zn campingbedje. We kregen hem snachts maar niet warm genoeg. Wat kan ik in de vouwwagen verwachten denken jullie? En hebben jullie tips om onszelf en de kleine goed warm te houden? Ik was van plan gewoon dekbedden en fleece dekens mee te nemen.

▪Het tentje van Deryan is echt een aanrader.https://www.wehkamp.nl/baby/babykamer/campingbedden/deryan-peuter-luxe-campingbed-zilver/C50_8KR_M18_218629/
 Eigen warmte blijft dichterbij. Wij hadden van de Hema ook een dikke winter slaapzak mee, idd zo een met afritsbare mouwen. En warme lange pyjamas. Voor koude nachten.  Zomerslaapzak ging ook mee.

Ons zoontje kwam eens de 1e nacht tussen ons in omdat hij zo koud was. Terwijl ons dochtertje heerlijk in dr tentje sliep zonder kou problemen

Vergeet niet om een hoeslaken (ledikant maat) over het zelf-opblaasbare matje te doen. Er zat bij ons een slaapzakje bij, met klittenband dacht ik. Maar dat werkt niet bij die kleintjes, draaien die hele tent rond net als in bed haha

Ook nog een voordel van de tent, je kunt hem ook buiten gebruiken. Wanneer het bijvoorbeeld overdag, voor het middag dutje, heel warm is in de vouwwagen. Buiten kan stuk aangenamer zijn.

Tip: Laat de kleine er wel een beetje in wennen. Probeer hem thuis eerst uit. Het kan ineens heel spannend zijn voor de kleine.

▪Kasten hebben wij nu 1 schuine Defa kast (niet de hoge variant). Maar die is zo oerdegelijk dat ik er nog 1 bij haal en dan passen er kleding voor 4 personen (zonder jassen en regenkleding)

Met de andere dingen heb ik ook nog geen ervaring.

Veel plezier met kamperen en alle voorpret eromheen!
« Laatst bewerkt op: april 06, 2018, 11:14:27 pm door Ing »
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2018, 11:02:02 pm »

Citaat
- Hetzelfde geldt voor opbergruimte. Aangezien er geen buizen vrij zijn (behalve een kleine bij de slaapcabines) kun je geen opbergers/kapstokken ophangen.
 
 Zat ik ook nog over te denken,
Als je geen (of maar 1) ondertentje ophangt, kun je evt zo'n hangende opberger aan de lattenbodem hangen. Dan heb je een soort hangende kast achter de rits van de ondertent.  O0
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #12 Gepost op: april 06, 2018, 11:20:24 pm »

@floris 
 Je hebt van de Deryan tentjes maatje Baby en maatje Peuter. Ik ben voor peuter gegaan, klein slagje ruimer.
Gelogd

Baze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 Royale
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2018, 01:42:35 am »

Voor de kapstok:
camp-gear-kapstok-luxe-universeel-8-haaks/9200000016498071/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-49583050558-S-374858638734-9200000016498071&gclid=Cj0KCQjwtZzWBRD2ARIsAIPenY2f7kNUIyps7h6FayqHk0Rajq-Ku2jMZn82_o7Qg-lpV4IuithAdTUaAgV9EALw_w

Zoiets hebben wij in de sunliner. In de wagentent aan de horizontale stok aan de acherzijde. Werkt prettig.

Ook de eerder genoemde groene ledlamp met lange snoer gebruiken wij.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2018, 07:32:21 am »

Wij laten vrijwel alles het hele jaar in de vouwwagen. Spullen waar bijvoorbeeld een muis dol op kan zijn (dekbed) goed verpakt.
De gasfles moet er hoe dan ook uit van onze stalling, de rest zit er dus in. Het zijn unieke spullen voor het kamperen.
Alleen kleding, eten, wat speelgoed voor de kids in de auto en we kunnen op vakantie!

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: april 07, 2018, 08:33:40 pm door marijnhak »
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal