Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips voor Europa camper sunliner 2018?  (gelezen 14960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2018, 07:27:58 pm »

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben een stuk verder gekomen!
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2018, 08:42:19 am »

@floris 
 Je hebt van de Deryan tentjes maatje Baby en maatje Peuter. Ik ben voor peuter gegaan, klein slagje ruimer.

Thanks voor de informatie
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2018, 08:10:04 pm »


- Hoe regel je verlichting? Er zijn geen buizen vrij om iets aan te hangen volgens mij?

- Hetzelfde geldt voor opbergruimte. Aangezien er geen buizen vrij zijn (behalve een kleine bij de slaapcabines) kun je geen opbergers/kapstokken ophangen.

Ben vandeweek op visite geweest bij onze vrienden.

Hier een beetje kunnen kijken wat handig was. Voor verlichting en kapstok

De voorste 2 bogen (tentstok bogen) moet je door het doek heen schuiven (niet inritsen zoals die in het voortent gedeelte).
Bovenin en op de helft ongeveer heb je openingen. Hier kun je een lusje knopen ter versteviging denk ik.
Hier kun je ook het snoer van een lamp in mee knopen (bij de lusjes dus). Zo kun je een lamp in het midden ophangen.

Op die zelfde openingen (die halverwege zitten, schouderhoogte zo ongeveer) hebben ze een universele veranda stok bevestigd, op maat gezaagd want de stokken waren of té groot of te klein die je kunt kopen. 
Nu zit er tussen de 1e en 2e boog een horizontale stang. Dit aan beide kanten maakt dat 1 kant kapstok is geworden en 1 kant komt boven de keukenkast, kunnen spatels, kopjes of wat je zelf handig vind, aan ophangen.


Gelogd

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #18 Gepost op: juni 08, 2018, 10:50:45 am »

Ben vandeweek op visite geweest bij onze vrienden.

Hier een beetje kunnen kijken wat handig was. Voor verlichting en kapstok

De voorste 2 bogen (tentstok bogen) moet je door het doek heen schuiven (niet inritsen zoals die in het voortent gedeelte).
Bovenin en op de helft ongeveer heb je openingen. Hier kun je een lusje knopen ter versteviging denk ik.
Hier kun je ook het snoer van een lamp in mee knopen (bij de lusjes dus). Zo kun je een lamp in het midden ophangen.

Op die zelfde openingen (die halverwege zitten, schouderhoogte zo ongeveer) hebben ze een universele veranda stok bevestigd, op maat gezaagd want de stokken waren of té groot of te klein die je kunt kopen. 
Nu zit er tussen de 1e en 2e boog een horizontale stang. Dit aan beide kanten maakt dat 1 kant kapstok is geworden en 1 kant komt boven de keukenkast, kunnen spatels, kopjes of wat je zelf handig vind, aan ophangen.




Dank Ing,
Echter hebben zij waarschijnlijk een ander model dan wij, want wij hebben maar 1 stok (buitenste stok van het luifel, die er in geschoven moet worden. Alle andere zijn met inritsen.

Een lampsnoer meeritsen is wel een optie, want in het midden van de stokken zit wel steeds een kleine opening waar de ritsen samenkomen  :)
Gelogd

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2018, 08:28:03 am »

Voor de geïnteresseerden: ik ben er inmiddels achter hoe we de vouwwagen handig kunnen inpakken. (ben je echt nieuwsgierig naar de details wil ik best mijn paklijst delen, stuur maar een bericht)

De laatjes: hier pas verrassend veel in, maar we willen het niet te zwaar beladen. Er passen spelletjes in, een paar boeken, en een klein hoofdkussen.
De linkerbank: hier stoppen we wandelschoenen, kleine lampjes, voetbal, voorraad luiers en een hoop (opblaas) speelgoed in
De rechterbank: hier zit het luifel met stokken in, samen met een parasol, bezem en wat los spul (handdoeken etc)
Middenpad: Hier staat achterin ons kooktoestel (we hebben geen keuken).
Daarvoor passen in de lengte 2 bakken van Ikea Samla 45l
(https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30102974/) Deze heb ik 5 aangeschaft, waarvan 4 in vouwwagen en 1 in auto. Ze zijn handig omdat ze helemaal dicht kunnen en dus ter plekke gebruikt kunnen worden voor zowel keukenspul (beschermt tegen insecten) alsmede onder de vouwwagen geplaatst kunnen worden met bijvoorbeeld schoenen er in, zonder dat ze nat worden bij een flinke regenbui.
In deze bakken zit in 1 al mijn keukengerei (pannen, borden, bestek etc) en in de ander tentspul zoals haringen, hamers etc.
Naast deze bakken past de stokkenzak met droogmolen
Voorin is nog ruimte voor een opgerold tenttapijt, dat zorgt er voor dat de stokkenzak wordt ingeklemd tussen het kooktoestel en tenttapijt en dus nooit de boel kan beschadigen door te gaan schuiven.

Om de bak te beschermen heeft mijn man van restanten vloerbedekking stroken gemaakt die op de bodem en tegen de zijkanten geklemd worden bij het inpakken. Ook hebben wij enkele dunne houten plaatjes (tip van de Wit) die we op al deze spullen over het gangpad leggen, zodat de tent met inklappen niet tussen de spullen kan komen en beschadigen. Deze blijven op hun plek liggen dmv losse antislipmatjes (te koop bij Action)

In de gigantische disselbak passen dan onder andere nog:
2 Samla kratten, 1 gevuld met speelgoed / 1 gevuld met kampeerspullen zoals kleine BBQ, reserve haringen etc
Wasemmer
Afwasteiltjes
Loopfiets
Slaapzakken
Kinderstoel

Bovenop de vouwwagen past als het goed is:
Tent / grondzeil
Stoelen
Tafels
Kastje

In de auto hebben we dan ruimte voor onze kleding / toiletspullen en spul voor onderweg

Gelogd

YvM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Sunliner
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2018, 06:53:16 pm »

Leuke en slimme tips.

Heeft er iemand een foto van de luifel adapter. Wij hebben een Sunliner en ik begreep dat daar ook een adapter voor is (of gemaakt kan worden) ben benieuwd hoe die adapter eruit ziet.

Alvast bedankt
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2018, 06:58:00 pm »

Leuke tips,

Met de tent, toen de kinderen nog kleiner waren, namen we met de tent ook al een deryan tentje mee.
Was ideaal, met inflateble matje in de bodem, en een goede slaapzak er in.
Daar kun je ze al redelijk goed warm houden.

Inpakken, dat heb ik nog van mn scouting tijd over gehouden.
Hier gaat niets in bakken.
(Bakken kosten veel ruimte stiekem)

Ik gebruik de ikea tassen.
De grote en kleine.
Hier kan veel in, maar doordat ze flexibel zijn, kunnen ze overal tussen.

We hebben de vouwwagen nu klaar staan, en het is een oudje.
Niet zo veel ruimte als de moderne van nu.

Maar voor 4 personen, zit alles voor 3 weken in de vouwwagen, en zo dat we ook kunnen door reizen.
In de auto zit niets meer, dan de koelbox, en de hoofdkussens.
Gelogd

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #22 Gepost op: juli 10, 2018, 12:32:40 pm »

Leuke en slimme tips.

Heeft er iemand een foto van de luifel adapter. Wij hebben een Sunliner en ik begreep dat daar ook een adapter voor is (of gemaakt kan worden) ben benieuwd hoe die adapter eruit ziet.

Alvast bedankt

Je bedoelt een adapter zodat je je zonneluifel rechtstreeks aan de wagen kan zetten? Wij hebben deze ook niet en ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #23 Gepost op: juli 10, 2018, 11:53:38 pm »

Je bedoelt een adapter zodat je je zonneluifel rechtstreeks aan de wagen kan zetten? Wij hebben deze ook niet en ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!

ik ben ook erg benieuwd naar deze adapter, ik zie het niet in de prijslijst staan?
Gelogd

Puck

  • Gast
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #24 Gepost op: juli 11, 2018, 08:18:17 pm »

Ik heb inmiddels (aan de hand van eerder gevonden info op dit forum, gecombineerd met de handleiding en ervaring van de meivakantie) een stappenplan uitgeschreven voor opzetten en inklappen van de Sunliner. Ik vind het zelf (als onervaren klapper) nodig deze er nog bij te houden en de handleiding is voor mij niet voldoende.
Bij deze voor geïnteresseerden, zie bijlage: (ik vermoed dat eea hetzelfde werkt bij de Suncruiser en vergelijkbare varianten van Cabanon?)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #25 Gepost op: juli 11, 2018, 10:43:14 pm »

Bij het afspannen van de wagenbaktent niet vergeten m8nimaal 2 spanbanden te plaatsen. Als je namelijk de voortent aanritst en opzet komt er veel gewicht aan de wagentent te hangen.

Verder super uitgebreide instructie, gaat vast helemaal goedkomen. Als je de vw wat vaker opgezet hebt heb je deze vast niet meer nodig
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

YvM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Sunliner
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2018, 08:50:33 pm »

Je bedoelt een adapter zodat je je zonneluifel rechtstreeks aan de wagen kan zetten? Wij hebben deze ook niet en ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!

Ja klopt, ik zie nu dat ik het in de Sunliner topic heb gezet terwijl dat de adapter terug komt in de suncruiser topic haha.

Ik zou wel eens een foto willen zien mocht de adapter er niet zijn voor de Sunliner kan ik hem misschien laten maken.
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2018, 11:27:47 pm »

Wat betreft adapter, wij hebben (duurde iets langer dan gedacht) vandaag telefoontje gehad van De Wit dat ze hem gaan verzenden.  Dus hij is nog (net) niet te zien bij iemand op dit moment. Nog even geduld!
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #28 Gepost op: juli 28, 2018, 07:42:59 am »

Wat betreft adapter, wij hebben (duurde iets langer dan gedacht) vandaag telefoontje gehad van De Wit dat ze hem gaan verzenden.  Dus hij is nog (net) niet te zien bij iemand op dit moment. Nog even geduld!

oh ik ben benieuwd! plaats je ff een foto met details als je m hebt?
ik zal vandaag nog ff bellen met De Wit of ze nog iets kunnen regelen. wij rijden vrijdag weg.
Gelogd

Mkk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Sunliner
Re: Tips voor Europa camper sunliner 2018?
« Reactie #29 Gepost op: juli 29, 2018, 12:00:06 am »

Hi,
Ook wij zijn wel geïnteresseerd in deze mogelijke adapter. Dat scheelt heel veel meenemen.
Mochten jullie er een foto van hebben, zouden jullie hem willen plaatsen?
Alvast bedankt!
Fijne vakantie.

Gr
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal