Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Levertijd ervaringen  (gelezen 4504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Levertijd ervaringen
« Gepost op: april 26, 2018, 09:47:29 pm »

Wij hebben begin april een Cabanon Mercury Deluxe besteld bij ‘Van der Slik Caravan Centrum’ in Zoetermeer.
Deze wordt pas halverwege/eind juni geleverd. ::)
Ik ben even benieuwd wat jullie ervaringen van levertijden zijn?
« Laatst bewerkt op: april 26, 2018, 09:49:01 pm door bakkerty »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2018, 01:36:08 am »

Zelf geen ervaring maar ik zie hier wel berichten van in het najaar besteld en in het voorjaar geleverd.  Het zijn investeringen die zaken niet altijd op voorhand doen want je moet een wagen dan wel verkopen
Gelogd

Debora_0076

  • Gast
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2018, 02:37:28 pm »

Wij ook in april besteld bij vd slik en iid pas eind juni leverbaar.
Komt in de week van 18 juni binnen en de week erop waarschijnlijk ophalen.
Had het ook liever eerder gehad maar ja... vaste levertijd waarschijnlijk
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2018, 09:25:54 pm »

Wij ook in april besteld bij vd slik en iid pas eind juni leverbaar.
Komt in de week van 18 juni binnen en de week erop waarschijnlijk ophalen.
Had het ook liever eerder gehad maar ja... vaste levertijd waarschijnlijk
Dan zitten we in dezelfde zending :zw
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2018, 07:35:25 am »

Dan zitten we in dezelfde zending :zw
Als het maar niet dezelfde wagen is ...

Een levertijd van enkele maanden kan je wel verwachten. Tenzij je een wagen uit de voorraad van de leverancier kan kopen.
Gelogd

myfrizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia
    • mijn site
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2018, 01:56:42 pm »

 Wij zijn op 9 april bij de wit in Schijndel gaan kijken, verliefd geworden op de cabanon Imperia...
Ze hadden hem op voorraad dus we konden hem op 13 april ophalen (met de Duitse 100 km controle er al op) en vandaag rijden we hem naar onze vakantie bestemming!!! :)

Maar de levertijd weet ik dus eigenlijk niet.:)4]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2018, 02:31:27 pm »

Wij hadden eind oktober 2016 onze 3Dog besteld en begin Maart 2017 geleverd gekregen. (De oplevering was iets vertraagd vanwege Tempo 100 keuring en het op kenteken zetten.) Voor zover ik het begrijp reserveert de dealer bij 3Dog een productietijdslot. Ondanks de stevige prijzen van 3Dog is er een typische wachttijd van zo'n 3 maanden tussen bestelling en productie. Een kortere levertijd krijg je als de dealer de wagens al 'besteld' heeft of op voorraad heeft voordat ze verkocht zijn.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2018, 01:47:03 pm »

Wij hebben vorig jaar onze nieuwe Malawi 2.0 bij vd Slik besteld. Ik kan jullie adviseren er kort op te zitten. Bij ons was de aflevering een groot drama. Het was dat ik zelf alles controleerde, anders was ik er thuis pas achter gekomen dat de complete Panoramaluifel ontbrak. Vervolgens weinig actie van fa. vd Slik. Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met de importeur en een dag voor de vakantie kwam deze persoonlijk thuis een vervangende tent langsbrengen.
Ik hoop dat het bij jullie wat soepeler zal lopen  :>
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2018, 03:53:17 pm »

Is ook een kwestie van onderhandelen. Toen wij ooit onze klapkar in maart kochten was het volgens HK niet zeker dat deze voor juni geleverd kon worden. Na wat heen en weer praten kon dat toch, ze kunnen altijd proberen de leveringsdatum zo vaag mogelijk te houden, dat geeft de leverancier de ruimte om het voor hen zo efficiënt mogelijk in te richten. 

Bedenk dus wel dat je als koper nog macht hebt tot de handtekening gezet is, daarna kan er nog maar weinig. Altijd afspreken en vastleggen in de koopovereenkomst dus!
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2018, 09:24:54 pm »

Wij hebben vorig jaar onze nieuwe Malawi 2.0 bij vd Slik besteld. Ik kan jullie adviseren er kort op te zitten. Bij ons was de aflevering een groot drama. Het was dat ik zelf alles controleerde, anders was ik er thuis pas achter gekomen dat de complete Panoramaluifel ontbrak. Vervolgens weinig actie van fa. vd Slik. Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met de importeur en een dag voor de vakantie kwam deze persoonlijk thuis een vervangende tent langsbrengen.
Ik hoop dat het bij jullie wat soepeler zal lopen  :>

Ik ga er vanuit dat het afleveren gewoon soepel gaat.
Over v/d Slik ben ik tot nu toe heel tevreden. Meerdere malen langs geweest en altijd super te woord gestaan en meerdere demo’s gehad.
We zullen het meemaken rond 18 juni.

Ik ben wel benieuwd wat je verder bedoeld met groot drama. Op het ontbreken van de panoramaluifel na dan? ::)
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2018, 12:32:01 am »

Wij hebben nu 2x een nieuwe vw besteld en beide keren kon de afgesproken levertijd niet nagekomen worden. Je kunt het dan wel op schrift hebben, maar als de wagen er niet is, issie er niet. Je kunt hoog en laag springen, boos worden, maar het helpt allemaal niets. Vind het wel ongelofelijk jammer, het wachten duurt al zo lang en als dan het mooie weer er toch weer aankomt.... :(
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2018, 06:13:26 am »

Beter is om in de koopovereenkomst op te nemen dat je een leen vouwagen krijgt wanneer de leverdatum niet gehaald wordt, kan je toch weg volgens planning en heeft de verkoper meer druk om op tijd te leveren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2018, 01:19:30 pm »

Wij hebben begin Oktober een nieuwe Chamonix (2017) gekocht.

Op het kuipgrondzeil voor de voortent uit het deluxe pakket zijn wij nog immer aan het wachten...
Blijkbaar heeft Cabanon (of De Wit als NL-leverancier) niet meer alle onderdelen opvoorraad sinds ten minste 6 maanden.
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2018, 01:59:01 pm »

Wij hebben 21/2 jl. een nieuwe Jamet Easy besteld bij De Wit in Schijndel.
Er werd toen al aangegeven dat ze op zich voldoende voorraad zouden hebben en vroegen wanneer wij de vouwwagen wilden hebben.
Omdat we de "oude" nog gingen verkopen en omdat we toch niet met de meivakantie weg zouden gaan hebben we aangegeven hem in ieder geval niet meer voor de meivakantie geleverd te hoeven hebben... dat vonden ze wel "fijn". Volgnes mij niet zozeer vanwege dit type maar wel qua drukte vanaf april met afleveringen en natuurlijk dan het uurtje uitleg enzo erbij... Afgesproken dus dat het half/eind mei zou worden.

Paar weken geleden onze vouwwagen verkocht en contact gehad met De Wit. Datum van aflevering afgesproken. Nog 1.5 week geduld ;-)
Verder nog niets gehoord dat het niet door zou gaan of dat er problemen zouden zijn ofzo dus ik ga ervanuit dat onze vouwwagen al keurig netjes op ons staat te wachten :-) :-) Volgende week vrijdag weet ik of dat ook zo was :-)
Gelogd

stevo1

  • Gast
Re: Levertijd ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: mei 03, 2018, 09:30:51 pm »

Afgelopen dinsdag bij De Wit de Cabanon Manga (basic) met avangarde pakket besteld en 1 juni mogen we deze afhalen  :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal