Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Strak zetten Mercury  (gelezen 1729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Youp82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Strak zetten Mercury
« Gepost op: mei 30, 2018, 06:33:10 pm »

Bij het opzetten van onze Mercury, merk ik dat het erg lastig is om de achterkant goed af te spannen. Het lijkt wel of deze te hoog zit, waardoor we de haringen er niet in kunnen slaan.
Vorig jaar in Zuid Frankrijk was het ook al zo, maar heb toen met de hitte maar weinig haringen erin geslagen.
Nu hebben we de vouwwagen een paar weekenden staan en wil ik hem eigenlijk goed afgespannen hebben.

Iemand een idee wat we zouden kunnen doen om het tentdoek aan de achterkant lager te krijgen?
De bak staat wel waterpas. Hij is ook niet gigantisch omhooggekrikt.
Het veld loopt wel iets af, maar dat is ook slechts minimaal. Voor mijn gevoel doen we iets fout, maar ik zie niet wat.

Ik heb foto's bijgevoegd, misschien maakt dit het wat duidelijker.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2018, 06:39:02 pm »

Wij hebben dat ook weleens, dan is met inklappen de keer ervoor de tent iets verschoven over het buizenframe, dit kan je iets terugschuiven.
Mocht dit niet zo zijn kan je de buizen idd wat lager zetten.

Met het opzetten altind middenachter beginnen en dan de hoeken en de rest van de wagenbak inclusief minimaal 2 spanbanden. Pas daarna de voortent aanritsen en de rest opzetten. Maar wellicht doe je dat al zo  :P
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2018, 07:16:37 pm »

Als ik naar de plaatjes kijk is mijn mening dat de haringen te recht onder de tent staan. Als ik naar de laatste foto kijk: de haring op de (linker) hoek schuiner weg, daardoor komt de kant naar de wagen toe iets vrij. Dan de haringen naar de wagen toe iets verder uit het lood zetten, zodat het doek strak komt te staan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2018, 07:45:23 pm »

Te hoog?
Heb je het idee dan dat de tent de grond moet raken?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2018, 08:21:36 pm »

De slikrand die je ziet hoort plat naar binnen te liggen Hemertje
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2018, 08:37:59 pm »

Wij hebben geen mercury meer, maar hadden dat probleem ook. Ik volg. Ben benieuwd naar oplossingen.

Staat je slaaptent om de laagste stand (klikjes in de buizen)?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Youp82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2018, 10:07:32 pm »

Bedankt voor de suggesties. Van het weekend gaan we weer naar de camping en dan ga ik het nog eens bekijken.

Er zou best wat kunnen zitten in de opzetvolgorde zoal Sannie75 aangaf. Eerst uitklappen en dan de achterkant vastzetten. Nu hebben we wellicht al wat zaken strak gezet/getrokken en dan is de speling natuurlijk op.

Ook de haring op de linkerhoek zou ik nog wat kunnen verschuiven. De foto vertekend echter ook, want de 2e haring op de onderste foto bijvoorbeeld zit echt niet stevig. Bij wat wind schiet de haring zo uit de grond of schiet het elastiek van de haring af.

Volgens mij staat de slaaptent in de laagste stand, maar ga het nogmaals controleren.
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2018, 10:35:57 pm »

Valt me op dat je niet bent begonnen met de middelste haringen vast te zetten.
Je zult waarschijnlijk dit filmpje vast wel eens gezien hebben maar post hem toch maar even.
Misschien helpt het voor de mensen die hem niet gezien hebben.
https://youtu.be/Q5qqx7I-f14
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2018, 10:37:32 pm door bakkerty »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2018, 08:35:18 am »


Citaat
   
Bij wat wind schiet de haring zo uit de grond of schiet het elastiek van de haring af.


Dan zet je de haringen te recht. Een haring moet 90 graden tov het elastiek staan. Dat verdeelt de kracht, de haring heeft meer weerstand, en het elastiek kan er niet vanaf schieten.Dus je slaat de haring schuin in de grond.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Youp82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2018, 09:08:39 pm »

Dank allen voor de reacties!

Zoals terecht opgemerkt hierboven door meerderen hebben we ons niet goed aan de opzetinstructies gehouden. Mede door het kleine regenbuitje en het onterechte idee in mijn hoofd dat je haringen er achteraf inslaat  ::), hebben we dit overgeslagen en het geheel te ver naar voren strak getrokken. Waarschijnlijk was voor die tijd het doek ook al wat verschoven over de buizen bovenlangs, want dat moest ik best een stukje terug sjorren. Daarna begonnen met de achterkant vast te zetten in het midden, dan de hoeken en dan de rest en de stormbanden. Toen stond ie mooi strak!

Gelijk ook maar de zonneluifel vastgemaakt aan de panoramaluifel, dat scheelt ook een hoop. En je laat de vouwwagen ook veel geruster achter in de wetenschap dat hij helemaal goed gespannen staat en dus wel wat slecht weer moet kunnen verdragen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2018, 10:40:00 am »

 :> fijn dat het gelukt is
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2018, 06:38:00 pm »

Dank allen voor de reacties!

Zoals terecht opgemerkt hierboven door meerderen hebben we ons niet goed aan de opzetinstructies gehouden. Mede door het kleine regenbuitje en het onterechte idee in mijn hoofd dat je haringen er achteraf inslaat  ::), hebben we dit overgeslagen en het geheel te ver naar voren strak getrokken. Waarschijnlijk was voor die tijd het doek ook al wat verschoven over de buizen bovenlangs, want dat moest ik best een stukje terug sjorren. Daarna begonnen met de achterkant vast te zetten in het midden, dan de hoeken en dan de rest en de stormbanden. Toen stond ie mooi strak!

Gelijk ook maar de zonneluifel vastgemaakt aan de panoramaluifel, dat scheelt ook een hoop. En je laat de vouwwagen ook veel geruster achter in de wetenschap dat hij helemaal goed gespannen staat en dus wel wat slecht weer moet kunnen verdragen.
Dat vraagt natuurlijk om bewijs :J
*kuch* foto(s) *kuch*
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2018, 09:18:06 pm door bakkerty »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2018, 07:27:20 pm »

Fijn dat het toch gelukt is!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2018, 09:16:10 pm »

Dat vraagt natuurlijk om bewijs :J
*kuch* foto(s) *kuck*
:#
Gelogd

Youp82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Strak zetten Mercury
« Reactie #14 Gepost op: juni 04, 2018, 09:53:39 pm »

Foto's volgen volgend weekend...als de tent dan nog netjes staat, heb ik toch iets goed gedaan ;-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal