Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe  (gelezen 8872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nielsje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Granada Camp de Luxe
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #15 Gepost op: juni 29, 2018, 03:23:02 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #16 Gepost op: juni 29, 2018, 05:35:35 pm »

 :> gaaf man :>
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #17 Gepost op: juni 29, 2018, 06:17:59 pm »

Gafe combinatie zo!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2018, 09:28:32 pm »



Aan de onderkant van m'n vouwwagen is te zien dat 'ie slechts twee stelpoten heeft, daarmee staat 'ie dus aan de voorkant op z'n neuswiel.
Is dat nog aan /  af te raden? Anders monteer ik aan de voorkant ook gewoon twee stelpoten.

Op 3 punten is prima, zorg alleen voor een plankje voor alle 3 punten. Dan zakt niets weg.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #19 Gepost op: juni 30, 2018, 06:51:37 am »

Dank voor alle reacties! Vrijdag eens testen, ben benieuwd!
Ik moet nog even een disselslot scoren ergens, verder is deze aanhanger ongeremd, dus ook geen parkeerrem. Paar wielbokjes/kegjes scoren dus.

Aan de onderkant van m'n vouwwagen is te zien dat 'ie slechts twee stelpoten heeft, daarmee staat 'ie dus aan de voorkant op z'n neuswiel.
Is dat nog aan /  af te raden? Anders monteer ik aan de voorkant ook gewoon twee stelpoten.

Hoi Niels,

Mijn nieuwe CampooZ FF heeft ook maar twee 'stelpoten' zoals jij dat noemt en dat werkt prima.
Eerst zet ik de wagen overdwars waterpas en zet dan de tent op. Mijn tent klapt aan de zijkant van de wagen uit en staat direct op de grond.
Wanneer de tent staat en is afgespannen draait ik het neuswiel  omhoog of omlaag, zodat het tentdoek aan de achterkant mooi strak komt te staan.
Dan laat ik de poten aan de achterzijde van de vouwwagen zakken en span ik, weer met het neuswiel, de voorkant van de tent.
De vouwwagen staat als een huis. Succes !

https://www.youtube.com/watch?v=V7GNMw4E4rA





Even link aangepast van het filmpje.
Blijkbaar gaat er iets mis met de combi forum/YouTube.

« Laatst bewerkt op: juni 30, 2018, 08:52:38 am door Alex »
Gelogd

danielwillemsen84

  • Gast
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #20 Gepost op: juni 30, 2018, 09:24:27 am »

Over de poten kan ik je niets vertellen, maar wat een vette combi! Als dat met vouwwagen net zo over de weg zoeft als zonder dan ga je hier heel veel plezier aan beleven!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Nielsje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Granada Camp de Luxe
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #21 Gepost op: juli 01, 2018, 02:29:13 pm »

Zo, even bij een maatje proefkamperen, dat ging prima!



Een buis bleek geknakt te zijn, dus daar moet een vervanger voor komen, verder vooral veel schoonmaakwerk. Opzetten is een eitje.

Het toegenomen verbruik was wel te merken. Niet in de laatste plaats omdat de huidige versnellingsbak van de auto icm iets meer last niet de optimale combi is. Overigens sleurt het ding prima 130 met de vouwwagen, wat fijn is :) (Frankrijk, jeuj). Bij terugkomst stond de vouwwagen met 20 minuutjes weer op z'n plek in de hoek, dat gaat dus prima!
« Laatst bewerkt op: september 28, 2018, 06:48:46 pm door Nielsje »
Gelogd

Nielsje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Granada Camp de Luxe
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #22 Gepost op: september 09, 2018, 11:49:52 am »

Ja, de vouwwagen. Daar zijn we dus op vakantie mee geweest, 2,5 week door Frankrijk, België en Luxemburg. En die vakantie was echt meer dan prima! Wat het probleemloos? Nope..



Het was al een tijdje overal kneitergoed weer. Ook in Frankrijk, maar toch was er voor één dag slecht weer aangekondigd. In zo'n beetje half Frankrijk code geel: warm met kans op onweer. Nou ken ik die codes wel, onzin. En dus togen we met de  combinatie naar de Vogezen. Ik wilde altijd al de Routes des Crêtes eens rijden.



We vertrokken op een donderdag richting Frankrijk en ik had de avond ervoor het weer nog gecontroleerd. Leek me prima op tijd. Toch eenmaal in de buurt van de Vogezen werd de lucht donkerder en donkerder. Nadat we wat laat gingen zoeken naar een camping, herinnerden we ons dat die gekke Fransen nog wel eens strikt waren: klokslag 19:00 is de receptie dicht en zoek het dan maar uit. Enfin, na een beetje bellen was een camping in de buurt zo aardig om nog effe open te blijven en rond 20:30 kwamen we aan. Eerste nacht ging prima!



Helaas, de volgende dag begon de stortregen en toen bleek hoe waterdicht onze vouwwagen was. Niet. Tuurlijk, een klein 'spinnengaatje' hier en daar, niets ernstigs. Maar het begon zowaar te miezeren in de vouwwagen. Na een paar heftige buien bleek dat ook aan de achterzijde wat water naar binnen was gekomen en, niet onbelangrijk, niet wegliep maar in de bak van de vouwwagen bleef staan. Wat later ontdekte ik super handige afwateringsgaatjes waar nog keurig een dopje inzat.. :hmz



Na een nachtje in een huisje op diezelfde camping en de boel laten drogen vertrouwde ik volledig op de buienradar: 11:15 zou het gaan regenen. Derhalve dronken we onze koffie rustig op en zouden gaan inpakken. Precies zoals verwacht begon het om 10:50 weer te plenzen en hebben we halsoverkop de boel dichtgevouwen, zo droog mogelijk. Weg uit dit regen gebied, richting Troyes.



Nou, daar was het top weer! De camping was 100% Frans, ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijkertijd met ballen zien gooien op een camping. De combinatie leverde veel positief commentaar op, ook onderweg vééél duimpjes. Bij de lokale Decathlon een paar spuitbussen gekocht om de boel wat waterdicht te maken. Na een weekje in de zon zou ook daar het een nacht slecht weer worden en besloten we eerder door te trekken. Uiteindelijk zijn we naar camping Retro-Passion gegaan in de buurt van Vichy, wat om meerdere redenen een goede keuze bleek, maar daarover later meer. Ook daar een paar spatten gehad, maar naar verluidt had het die nacht alsnog weer gestormd in de buurt van Troyes.



Na Retro-Passion zijn we via de Belgische Ardennen (kent iemand de film 'De helaasheid der Dingen'? Wat is België toch een droevig land) waar we noodgedwongen één nacht stonden doorgetrokken naar Luxemburg. Prima vakantie gehad!



En de vouwwagen zelf? Goed, waterdicht is 'ie niet helemaal. En ook niet zo modern als een handige nieuwe vouwwagen. Maar wat een fijn ding! We gaan hem alsnog proberen te waterproofen, ik wil de keuken wat gaan aanpassen (accu erin, 12V aansluiting voor de koelkast, dat soort dingen) en dan hopelijk volgend jaar weer met dit topding op pad!

« Laatst bewerkt op: september 28, 2018, 06:50:49 pm door Nielsje »
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #23 Gepost op: september 09, 2018, 06:53:03 pm »

Wat een mooie klapkar. Zeker met je Citroen er voor.

Hij lijkt erg veel op de andere Deen, de Camplet. Daar kijken ze dus ook elkaar de kunst af.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
« Reactie #24 Gepost op: september 10, 2018, 02:26:32 pm »

Heerlijk retro. Maar vrees dat het doek toch te gaar is om nog waterdicht te krijgen...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal