Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: 100 km keuring Cabanon Malawi  (gelezen 3367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
100 km keuring Cabanon Malawi
« Gepost op: juli 02, 2018, 04:35:24 pm »

Volgend jaar overwegen we om via Duitsland te gaan rijden met onze Malawi. Deze heeft geen 100 km sticker. Wat moet er aan die kar veranderen om er wel een 100 km sticker op te krijgen?

Alvast bedankt.

Marcel
Gelogd

Famvanstroe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2018, 04:45:09 pm »

Schokbrekers laten monteren en keuren wij hebben hier ook over nagedacht maar voor die enkele keer Duitsland hebben wij dit niet gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2018, 04:52:25 pm »

En je banden mogen niet ouder zijn dan 6 jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2018, 04:57:37 pm »

Ik ken de wagen nog niet, (ben nog niet zo belend met vouwwagens)

Maar wel met duitsland, de regels, en het rijden daar.
(Ik rij heel het jaar op duitsland mey de vrachtwagen en aanhangers ;) )

Voor een aanhanger geld sowieso voor de keuring, dat je banden de juiste codering moeten hebben, mac 6 jaar oud mogen zijn,
Je 1 van de door de tuv geselecteerde antie slingerloppeling er op moet zitten.
Je moet ook hydrauliek schokdempers hebben.

Dan kom je op het volgende, wat moet je aanpassen, is het dat waard.
Dan bedoel ik meer, de bekeuring tot 20kmh is €30.-
Ik rijd altijd te hard (een 3000km per week in D)
En als ik pech heb, heb ik 1 bekeuring in een maand.

Er zijn steeds meer inhaal verboden, welke ook voor aanhangers gelden, daar kom je al niet aan de 90km

Dus eigelijk, voor alleen de kosten van de keuring, zou je al 2 bekeuringen kunnen betalen.

Is wel niet netjes, maar ik denk wel snel voordeliger


Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2018, 07:33:38 pm »

De antislingerkoppeling is niet noodzakelijk. Als je geen antislingerkoppeling hebt (wat bij vouwwagens vaak het geval zal zijn), dan mag de vouwwagen inclusief de belading maximaal 110% wegen van het ledig gewicht van het trekkende voertuig. Voor een auto van 1000 kg betekent dat dus dat de vouwwagen inclusief belading maximaal 1100 kg mag zijn. Ook dan voldoe je aan het vereiste voor de Tempo 100-certificering zonder dat je een antislingerkoppeling hebt.

Overigens zullen de meeste vouwwagens geen eigen kenteken hebben en daarom inclusief belading maximaal 750 kg wegen. Dus even opletten als je auto 681,81 kg of minder weegt (750 kg = 110% van 681,18 kg).
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2018, 07:38:14 pm door Klapband »
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Wolbert

  • Gast
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2018, 08:00:26 pm »

Je hebt helemaal gelijk met de slinger koppeling voor lichte voertuigen, sorry
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2018, 06:48:46 am »

Is er iemand die een Malawi heeft laten keuren? Wat moest er aangepast worden?

We zouden inderdaad het gokje kunnen wagen en gewoon met 100 door Duitsland rijden. In Nederland rijd ik gewoon 'met het verkeer mee' zonder problemen.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2018, 07:25:05 am »

In Nederland rijd ik gewoon 'met het verkeer mee' zonder problemen.

Dat heeft mij in NL al eens rond de 200 euro gekost. Bracht mijn gehuurde bagagekar terug op maandagochtend, waren ze rond de afrit richting het verhuurbedrijf aan het controleren met motoragenten in burger. Langs de kant van de weg gezet op de afrit, sta ik achter een ander slachtoffer (ok, dader  :I) met een kar van hetzelfde verhuurbedrijf.
Eigen schuld natuurlijk, maar wel een zure afsluiting van de vakantie...  :off
Gelogd
In één klap schatrijk!

Wolbert

  • Gast
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #8 Gepost op: juli 03, 2018, 07:27:53 am »

Dat heeft mij in NL al eens rond de 200 euro gekost. Bracht mijn gehuurde bagagekar terug op maandagochtend, waren ze rond de afrit richting het verhuurbedrijf aan het controleren met motoragenten in burger. Langs de kant van de weg gezet op de afrit, sta ik achter een ander slachtoffer (ok, dader  :I) met een kar van hetzelfde verhuurbedrijf.
Eigen schuld natuurlijk, maar wel een zure afsluiting van de vakantie...  :off

Net zo oftopick, maar in nl doe ik het ook niet meer hoor,
Bekeuringen zijn hier te hoog
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #9 Gepost op: juli 03, 2018, 11:56:20 am »

Inmiddels ook 6 jaar met onze cabanon op pad door Duitsland en rijden ook gewoon met het verkeer mee, dat gok ik er wel op...We proberen ons wel aan de inhaal verboden te houden, maar wanneer een langzaam rijdende caravan voor me neus zit en achter ons ook nog eens een joekel van een vrachtwagen zit te kleven, dan ga ik toch echt wel inhalen :**
Gelogd

Volvofan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #10 Gepost op: juli 03, 2018, 10:53:41 pm »

We hebben sinds kort een Cabanon Malawi 2.0 Basic (Zonder keuken).
Mijn oplossing is een plaatje gemaakt van persplex en dit achter de kentekenplaathouder geschoven.
Het plaatje zit aan de kentekenplaathouder vast. (uiteraard moest de kenteken plaat eerst verwijderd worden).
Zie foto en beschrijving.
Succes.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2018, 02:09:29 pm »

We hebben sinds kort een Cabanon Malawi 2.0 Basic (Zonder keuken).
Mijn oplossing is een plaatje gemaakt van persplex en dit achter de kentekenplaathouder geschoven.
Het plaatje zit aan de kentekenplaathouder vast. (uiteraard moest de kenteken plaat eerst verwijderd worden).
Zie foto en beschrijving.
Succes.
Netjes!
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2018, 10:10:45 pm »

Wij rijden minimaal 1 keer per jaar door Duitsland.
Onze vouwwagen laten keuren, bij aankoop er meteen schokbrekers onder laten plaatsen
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #13 Gepost op: juli 06, 2018, 11:03:09 pm »

Wij hebben ook bij aflevering een tempo 100 keuring laten doen en daarvoor schokdempers laten plaatsen op onze Malawi. Ik kan het niet vergelijken maar de wagen ligt als een plank achter de auto. Ik ben er blij mee.

Wij zijn net terug van vakantie aan de Bodensee. Op de heenweg en terugweg werden de wegwerkzaamheden af en toe onderbroken door een stuk snelweg  :+ .

Wij zijn via de A61 gereden en daar is een groot stuk inhaalverbod. Ik heb mij hier niet aan gehouden. Bussen die 100 km/h mogen mogen wel inhalen en waarom zou ik dat dan niet mogen. Ik weet dat het niet mag maar goed, ik heb betaald om 100 km/h te mogen rijden en dan heb je of wegwerkzaamheden of een inhaalverbod. Ik word daar opstandig van. Op de stukken waar bussen ook niet mogen inhalen heb ik mij wel aan het inhaalverbod gehouden. Ik heb wel opgelet of ik niemand tot last was. Zowel op de heenweg (zondag) als de terugweg (dinsdag) was het redelijk rustig.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: 100 km keuring Cabanon Malawi
« Reactie #14 Gepost op: juli 06, 2018, 11:14:27 pm »

Wij hebben ook bij aflevering een tempo 100 keuring laten doen en daarvoor schokdempers laten plaatsen op onze Malawi. Ik kan het niet vergelijken maar de wagen ligt als een plank achter de auto. Ik ben er blij mee.

Wij zijn net terug van vakantie aan de Bodensee. Op de heenweg en terugweg werden de wegwerkzaamheden af en toe onderbroken door een stuk snelweg  :+ .

Wij zijn via de A61 gereden en daar is een groot stuk inhaalverbod. Ik heb mij hier niet aan gehouden. Bussen die 100 km/h mogen mogen wel inhalen en waarom zou ik dat dan niet mogen. Ik weet dat het niet mag maar goed, ik heb betaald om 100 km/h te mogen rijden en dan heb je of wegwerkzaamheden of een inhaalverbod. Ik word daar opstandig van. Op de stukken waar bussen ook niet mogen inhalen heb ik mij wel aan het inhaalverbod gehouden. Ik heb wel opgelet of ik niemand tot last was. Zowel op de heenweg (zondag) als de terugweg (dinsdag) was het redelijk rustig.

Goed om te weten. Wij gaan komende zondag over de A61 richting Oostenrijk. Zonder tempo 100 keuring...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal