Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras  (gelezen 1387 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emieltenberge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Gepost op: juli 05, 2018, 07:44:38 am »

Hoi,

wat is jullie ervaring met het inritsbarekuipzeil en het houden van groen gras na vertrek?
Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst op vakantie geweest met de chamonix en deze bevalt erg goed. Alleen dit jaar valt ons wel op met de zoektocht naar campings dat er toch behoorlijk vaak wordt aangehaald dat het niet toegestaan is om een of andere vorm van zeil te gebruiken onder de voortent. En een enkele camping maakt het helemaal bont door aan te geven dat zelfs matten met gaatjes of zogenaamd lucht doorlatend grondzeil niet toegestaan zijn.

Als dit niet toegestaan is dan kunnen wij dus onze vouwwagen niet opzetten omdat het kuipzeil onderdeel is van de voortent.

Heeft een van jullie hier al eens eerder ervaringen mee gehad? Of is in het ergste geval de chamonix op te zetten zonder het kuipzeil erin?

Groeten,
Emiel
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2018, 08:20:54 am »

Ik heb er geen ervaring mee,
Ook niet met mijn tijd dat ik met de tent op vakantie ging,

Vind het ook wel een beetje appart dat je geen grondzeil zou mogen gebruiken.
Een camping weet toch dat het gras gewoon te leiden heeft van het camperen. En daarna gewoon weer bij trekt.

Afgelopen jaar zijn we weer voor het eerst (en laatst) weer eens in frankrijk geweest, en het viel me daar wel op, dat ze daar op de wat luxere campings sowieso rare regels er op na houden.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2018, 08:46:38 am »

Onze vouwwagen heeft een vaste kuip dus ook voor ons zijn dit soort campings een no-go. Wij kamperen ongeveer 5 weken per jaar op de bonnefooi waarbij wij meestal binnen een week weer naar een andere camping verder trekken. Wij zijn hierbij nog nooit een camping tegengekonen die een dichte kuip verbood! Wij kamperen ondere andere in Italie, Duitsland, Luxemburg, Nederland en het meeste in Frankrijk. Ben dus wel nieuwsgierig welke campings of regio wij moeten gaan mijden: Waar vind je dit soort tent-onvriendelijke campings?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2018, 09:32:59 am »

Vraag me altijd af wat de mensen met tent doen die hebben ook een kuipzeil......Dat je een beetje probeert om het gras heel te houden is logisch maar het is ook logisch dat daar waar de caravan/VW/tent heeft gestaan met voortent het gras minder is. Daarom willen de meeste campings ook dat je op een logische manier gaat staan ingang naar pad en niet de dissel naar het pad zodat de volgende kampeerder gewoon zijn kampeermiddel op het slechte gras kan zetten er geen last van heeft. Wij gebruiken het kuipzeil ook want dat is wel fijn met kinderen en een hond en eventuele regen zorgt ervoor dat je spullen op de grond kan laten liggen ;-)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2018, 11:53:18 am »

Wij zijn op zo camping terecht gekomen. Toen ze dat zeiden zeiden wij het is een vast grondzeil het kan niet anders. Toen was het zo van oh nou ja oke is goed. Ook in Nederland we hebben het wel eens vaker bij de hand gehad maar niet 1 camping die het controleerde!! Laat staan dat ze er uberhaubt er over begonnen bij de receptie!!
Gelogd
Jevipro

kws

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabonon Imperia
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2018, 12:58:29 pm »

Kun je met andere voetjes onder de boogstokken de tent niet opbouwen zonder kuipzeil? Dit zou ook de oplossing zijn wanneer de ondergrond van grind is.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2018, 08:33:39 pm »

Ook nog niet mee gemaakt dat het niet mocht.. Ik vraag me dan werk af, worden op dat soort campings alleen campers en caravans toegestaan? Immers hebben de slaapvertrekken van een tent ook een dichte kuip... ::)
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Chammonix inritsbaarkuipzeil + groen gras
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2018, 11:52:52 pm »

Vaak bedoelen ze plastic zeil onder de kuip. Dit is extra verstikkend voor het gras en gaat stinken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal