Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: alternatief voor kantelbeugels  (gelezen 11387 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roland

  • Gast
alternatief voor kantelbeugels
« Gepost op: augustus 15, 2008, 07:41:43 pm »

hallo, aanvankelijk dacht ik er over om kantelbeugels voor mijn JAMET COLORADO aan te schaffen. Doch na goed overwegen kwam ik tot het besluit dat én de plaatswinst ZEER beperkt is doordat de hoogte van de wagen behoorlijk is, én dat alle spullen (keukengerief: potten, pannen, borden; elektrisch gerief: koffiezet, waterkoker, enz) die zich mooi in bakken in de kar bevinden er eigenlijk uit moesten en dan maar op zolder of zo terecht moesten. Dus veel gedoe voor enkele centimeters winst. Dus dan maar zelf een alternatief gemaakt. Wel iets handigheid (of hulp) vereist!!
Op de 4 hoekpunten bevinden zich steunprofielen welke ook voor de kantelbeugels gebruikt worden. Hierin komt telkens een steun (welke met een bout kan vastgezet worden) met onderaan een zwenkwiel. Resultaat: een vouwwagen die op vier verrijdbare poten rust (wielen komen 2 cm van de grond) die zeer makkelijk door 1 (één) persoon perfect tegen de zijwand van de garage kan geplaatst worden (geen gesleur aan de dissel om uiteindelijk toch schots en scheef op 20 cm van de muur te eindigen !!). En alle spullen blijven in de kar én blijven bereikbaar (zeil eraf, bedplank naar boven klappen).
Interesse ??? Laat maar weten, dan maak ik wel een tekening en wat foto's erbij
groetjes
roland

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2008, 08:42:00 pm »

De foto's en tekeningen passen perfect in Downloads
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2008, 10:43:50 pm door mr4hughz »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mr4hughz

  • Gast
Re: alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2008, 10:43:08 pm »

klinkt wel erg intressant ! wat Alex bedoelt is dat Downloads onze locatie is voor opslaan van dit soort mooie idee-en (foto's en tekeningen) hier kan je kleine foto's (thumbnails) plaatsen en 1 foto van het eindresultaat :)
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2008, 10:45:22 pm door mr4hughz »
Gelogd

roland

  • Gast
Re: alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2008, 10:50:53 am »

hey folks, ik zorg voor de tekening en foto's.
Ik voeg daar nog enkele andere eigen aanpassingen aan toe:
 ***reservewiel van auto en vouwwagen op dissel gemonteerd: bij pech moet je niet beginnen auto half uit te laden om reservewiel te bereiken (is reeds van pas gekomen)
 ***twee fietsen boven de vouwwagen met drager TWINNY LOAD, hiervoor wel een aangepast tussenstuk gemaakt om de drager boven de wagen te verkrijgen. Op deze manier nemen we makkelijk 4 fietsen mee, de vouwwagen blijft vrij, en makkelijk monteerbaar (en demonteerbaar).
groetjes
roland
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2009, 02:02:29 pm »

de link werkt niet meer .

erg jammer , misschien weet iemand hier een oplossing voor?
 ;)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2009, 03:15:51 pm »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

miguel

  • Gast
Re: alternatief voor kantelbeugels
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2013, 02:44:36 pm »

kantelbeugels voor jamet louisiana vouwwagen

Veelinteresse voor je tekening aub
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal