Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kabeltoegang en nog wat vragen  (gelezen 4030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BDcombo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Kabeltoegang en nog wat vragen
« Gepost op: september 25, 2018, 03:57:15 pm »

Hallo,
Even voorstellen: wij zijn 2 kampeerders, tot hiertoe steeds met de tent, redelijk basic en meestal in het zuiden van Europa bij mooi weer. Nu willen we graag in het voorjaar en najaar kamperen tijdens de weekends en met een ietsje meer comfort en minder opbouwwerk. Laatste ervaring met de tent was in Duitsland en toch wat frisjes (6 graden 's nachts en dan is de bodem echt wel kil en dichtbij...).

Wij denken eraan om een Traildog te kopen en dit forum is al een weelde aan informatie.
Op de Messe in Düsseldorf hebben we hem gezien, maar er zijn echter nog een paar zaken waar we niet echt op gelet hebben toen en ik heb ze ook niet kunnen terugvinden in de verschillende topics, dus vandaar...
1/ zit er ergens een kleine rits om kabels binnen te laten? Zo ja, waar? Op de site van Campwerk staat dit bvb duidelijk vermeld.
2/ als de achterklep openstaat voor de keuken (gaan we zelf maken, met inspiratie van de vele foto's op het forum) komt dan de koude niet binnen? Ik dacht net, op zo'n trailer slapen geeft je wat isolatie...  en ook: laten jullie die achterklep ook open als je niet bij de wagen bent?
3/ heeft er iemand ervaring met het vervoeren van zaken rechtstreeks op de vouwwagen, zonder de imperiaal. Volgens de verkoper is dit geen probleem...Op de site hebben ze een filmpje met een kano erop. Bij ons zou het om 2 surfplanken gaan.

Alvast bedankt!
Inge
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2018, 10:38:34 am »

Mogge,
Wij kamperen al enkele jaren met een traildog en dat bevalt uitstekend. Idd snel uit en in te klappen.
1. Er is een mooie kleine rits opening langs de zijkant van de vouwwagen, zo'n 20 cm van de grond af. Het bevindt zich in het verticale stuk van het grondzeil langs de zijkant van de vouwwagen. Je steekt daar zo een stekker door naar binnen, de tent in, en je ritst het vervolgens weer strak dicht.
2. Wij hebben de standaard keuken en laten die overdag gewoon open staan. Wanneer we langer weg zijn sluiten we 'm af. Ik heb wel een houten binnen-achterwand gemaakt die ik er bij langere stops tussenklem. Zodoende hebben we geen inkijk en is de boel redelijk afgesloten wanneer de keuken openstaan. Met die open keukenruimte aan de achterkant creëren we gelijk wat extra aflegruimte voor wat keukenspullen.
En, de gesloten klep geeft bij koud weer wel meer isolatie. Wat ook wel comfortabel is, is zo'n kleine elektrische hetelucht kachel 's nachts in de tent in de laagste stand aan te laten staan.
3. M.i. is het niet handig om iets zwaars langdurig zoals tijdens een lange reis zo op de vouwwagen te leggen. Dit geeft een constante wrijving en frictie met het tentframe en het canvas en/of grondzeil en dekzeil, wat voor bovenmatige slijtage gaat zorgt. De 3dog imperiaal lijkt mij dan de beste oplossing. Wellicht kan er je wel een kunststof buffer ertussen leggen wat de druk op het tentframe verlaagd.

Succes.
Gelogd

BDcombo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2018, 01:37:39 pm »

Hallo, Heel erg bedankt voor de informatie!
Zo'n achterwand lijkt me wel handig. Als we die dan een 30-tal cm naar binnen plaatsen hebben we inderdaad nog wat plaats om spullen te zetten.
Inge
Gelogd

Belarra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2018, 12:40:06 pm »

Dag Inge,

Leuk dat jullie je oriënteren op een tenttrailer. Van de 3Dog kan ik niet veel zeggen. Wel van CAMPWERK.

1. De kabeltoevoer zit in de basistent, rechts van de ingang. Speciaal daarvoor gemaakt en afgesloten met rits en flapje met klittenband. Overigens gebruik ik de ritssluiting in de basistent onder het bed om kabels door te voeren. Dit gedeelte is eigenlijk bedoeld voor meer ventilatie.
2. De ruimte bij de keuken is af te sluiten met een meegeleverd tentdoek. Ook voorzien van een verticale rits, zodat je deze kunt openen en bij de bak kunt. Wij hebben zelf geen last van koude daardoor. Je moet je voorstellen dat je op een 14cm dik matras slaapt, met daaronder nog de schotelvering en daaronder de houten plaat.
3. Spullen meenemen onder de hoes is geen probleem. Campwerk levert een nylon hoesje met elastiek erbij om over de tent te spannen, voordat de pvc hoes wordt geplaatst. Hierdoor heb je met extra spullen onder de pc hoes geen beschadiging van de tent. Een surfplank of kano zou ik op de auto plaatsten als dat mogelijk is.

Groet,
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2018, 05:35:53 pm »

Wij hebben nu anderhalf jaar de 3Dog Traildog met premium bed. Het premium bed bied extra comfort maar voorkomt ook condensvorming tegen de bedbodem. En die bedbodem zit gedeeltelijk boven de wagenbak maar ook voor een aanzienlijk deel naast de wagenbak boven de wielen.
Wij hebben zelf een keuken gemaakt, meer hierover is in dit draadje te vinden: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21444.msg283236#msg283236


1) Kabeltoevoer zit zoals door eric65 genoemd in het vertikale deel langs de aanhangwagen, achterin bij de stelpoot dus goed toegankelijk. Wij hebben en vaste elektriciteit installatie en hebben een wandcontactdoos bij de doorvoer zitten, zie foto:
2) Isolatie komt uit matras, de 12mm dikke houtlaag voegt mijns inziens weinig toe, een gesloten aanhangwagen zou wat kunnen helpen zij het niet dat een aanzienlijk deel van de bedbodem gewoon naast de wagenbak, boven de wielen zit. Hiernaast zit er bij het premium bed een luchtlaag tussen het matras en bed. Je moet alles in relatie met elkaar zien, je kampeert in een tent waar je door een dunne doek beschermt ben tegen de weersinvloeden, wil je warmte binnen houden dan is een tent denk ik niet het beste startpunt... Voor de vouwwagen kampeerden wij in een tent op goede isolerende (si) matten en met goede (donzen) slaapzakken, ook hiermee hebben wij het (in bed) nooit koud gehad. Wij kamperen graag op hoogte in de bergen, en hebben dus koude nachten, maar hebben het s'nachts nooit koud gehad. Wij laten de keuken altijd open (al is de ingang hoe dan ook door onze wagenbakinrichting wel wat afgeschermd, zie foto uitgeklapte keuken), en hebben het nog nooit koud gehad, het matras van het premium bed blijkt dik genoeg voor goede isolatie en de schotels zorgen voor een, voor ons, zeer comfortabel bed.
3) Wij vervoeren heel veel op de wagen, 6 stoelen, 2 voetenbankjes, 1 grote tafel, 1 krukje, beschermzeilen en tenttapijt enz. Dit past allemaal prima binnen de framedelen en het zeil sluit nog prima (de ruimte binnen de framedelen is bij de Traildog beter te benutten dan de scoutdog, dit vanwege de hogere nokboog). Ik heb foto's en een video gezien van mensen die ook opblaasboten of kano's op de 3Dog meenemen, zie bijvoorbeeld filmpje op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=J49oB2Wb9JM . Wat mij in dit filmpje opvalt zijn forse blauwe foamachtige delen die net naast / binnen de framedelen op het bed afsteunen, de framedelen worden hier dus ontzien. Als je met zorg laad en dus op de juiste plaats afsteunt moet het mijns inziens prima kunnen, zelfs zonder de dure imperiaal.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2018, 06:01:12 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

muis

  • Gast
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2018, 07:30:39 pm »

@Belarra, reclame maken mag maar dan graag via de gebruikelijke manier
Gelogd

BDcombo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 19, 2018, 05:39:41 pm »

Hallo JanJD,

Bedankt voor de extra informatie!
Wij hebben ondertussen de Traildog besteld, met premium bed en de grotere keukenerker. :) :) :)
De erker hebben we niet in het echt gezien, maar wel op een foto van het Duitse forum voor vouwwagens. Voordeel is dat die hoger is en over de hele breedte van de wagentent.
De keuken gaan we dus zelf maken, met jouw idee als voorbeeld. We moeten nl. ook lange surfzeilen en masten meenemen en daarom is een keuken aan de achterklep niet geschikt omdat die de beschikbare lengte vermindert. En ook rails met boxen (voor kleding etc) aan de andere kant, maar dan niet de volledige hoogte van de wagenbak om de zeilen etc plaats te geven.
Ik zou graag de boxen zo maken dat ze in de wagentent, opgestapeld en aan mekaar vastgemaakt, als een soort van trap/kast kunnen dienen naar het bed... Daar moeten we nog eens heel goed over nadenken, vermits het dan boxen met lades moeten worden en dat kan nogal zwaar worden vrees ik...
Maar het plannen en nadenken is superleuk!
Groetjes,
Inge
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2018, 05:54:01 pm »


Ik zou graag de boxen zo maken dat ze in de wagentent, opgestapeld en aan mekaar vastgemaakt, als een soort van trap/kast kunnen dienen naar het bed... Daar moeten we nog eens heel goed over nadenken, vermits het dan boxen met lades moeten worden en dat kan nogal zwaar worden
Onze eigengemaakte boxen zijn stapelbaar en sterk genoeg om erop te staan en de hoogtes zijn zodanig gekozen dat er (in meerdere varianten) een voldoende hoge trap met gelijke treden van gemaakt  kan worden. Dit tot nu niet gebruikt, het bijgeleverde trapje blijkt ook prima te voldoen.
Goede keuze die nieuwe luifel, die is een jaar nadat wij onze wagen gekocht hebben geintroduceert. Wij hadden toen niet de keuze maar ik zou nu denk ik ook hiervoor kiezen...
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

BDcombo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Kabeltoegang en nog wat vragen
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2019, 07:53:25 pm »

Hallo,
Even een update van de aankoop en eerste ervaring met onze traildog. We hebben hem sinds februari. Afgelopen weekend en nu het lange weekend uitgeprobeerd op een camping in de buurt. Alles prima meegevallen. Eerste regenbuien doorstaan zonder nattigheid (we hadden hem thuis al wel eens opgezet en natgemaakt met de tuinslang, maar ook toen geen problemen).
Het opzetten ging zeer vlot, mede dankzij het goed doorlezen van de posts hier in het forum (voor het aanbrengen van de  enige losse stokken). Toevouwen idem, doen we zoals op het filmpje en je hebt dan nog genoeg plaats voor tafel, stoelen etc.
Premiumbed slaapt heerlijk! Of we het laddertje vervangen door boxen/kasttrapje denken we nog na...
We hebben zelf ook een keukentje gebouwd, dat zal ik in projecten zetten.
Heel erg bedankt voor all info die we kregen hier op het forum, voor we de aankoop hebben gedaan. 
Hier een foto van de keukenerker. Normaal gezien staat die veel strakker vooraan, zonder doorhangen, maar het terrein liep heel erg af naar het water, waardoor de tentstokken op het langste stonden. Daarna een steen onder de tentstok van de nok gezet en dat was beter.

Groetjes,
Inge & Andreas
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal