Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Inklappen Tago Settler  (gelezen 1287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk van B.

  • Gast
Inklappen Tago Settler
« Gepost op: september 25, 2018, 04:46:52 pm »

Beste Klappers,

Ik zal me even voorstellen: Henk,ben in het bezit van 64 levensjaren en sinds gisteren van een Tago Settler uit 2010. Een keurige  derdehands vouwwagen. Gistermiddag even met de eigenaars opgezet en weer ingeklapt. Na dat inklappen en zorgvuldig tussenvouwen van het tentdoek, zat onderaan tussen de stangen (een centimeter of wat  voor het scharnier waar de stangen bij elkaar komen) toch nog wat materiaal van het  raam. Volgens de eigenaars kon dat niet anders en had het bij hen nooit beschadigingen veroorzaakt.

Nu wil ik toch eens navragen of er eigenaars van Settlers zijn die me wat dit betreft gerust kunnen stellen. 
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Inklappen Tago Settler
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2018, 06:16:34 pm »


Hallo Henk,
 
Er is een verschil of je een standaard tent hebt of een All Season tent ( zoals de Tago Settler Crossing). Een katoen tent zou ik voorzichtig mee zijn, een All Season tent kan veel meer hebben.


Wij zelf zorgen er bij het inklappen voor dat de tent buiten de wagen blijft, en vouwen de tent over de stangen heen naar binnen. Er komt altijd wat tent tussen de stangen, maar in geen geval een raam.


Herman.
« Laatst bewerkt op: september 27, 2018, 08:20:05 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

jvdpol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Inklappen Tago Settler
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2018, 09:00:50 pm »

Ik heb ook sinds kort een Tago Settler, maar ik kan me niet herinneren dat het doek makkelijk tussen de buizen kan komen. Wat ik wel wat tricky vond is het doek aan de achterzijde. Hier zit namelijk ook het scharnierpunt om hem dubbel te klappen. Ik heb bewust het doek bij het inklappen (niet dubbelvouwen) buiten de wagenbak laten vallen zodat deze niet tussen het scharnierpunt kan komen.
Gelogd

Henk van B.

  • Gast
Re: Inklappen Tago Settler
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2018, 09:47:38 am »

Hallo allebei,

Bedankt voor jullie reacties!

Denk dat de stukjes raam tussen de stangen zijn gekomen omdat het raam tussen de buitenste boog en de tweede boog naar binnen is gevouwen in plaats van naar buiten.

De wagen staat nu in de stalling. Laat hem denk ik rustig tot april daar staan en ga dan een proefweekendje draaien om het uit/inklappen onder de knie te krijgen. Denk dat het raam niet direct beschadigen zal en weer recht zal trekken bij het uitklappen.



Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal