Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuze voor Jamet?  (gelezen 2074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JKO

  • Gast
Keuze voor Jamet?
« Gepost op: maart 08, 2019, 01:10:50 pm »

Hoi

Ik ben Jochem en nieuw hier op dit forum. Ik ben hier beland in de zoektocht naar onze eerste VW.
Na jaren met een grote familietent op pad geweest te zijn, meerdere weken op 1 plek. Wilden wij (vrouw, 3 kinderen) meer plekken aandoen tijdens onze vakantie. Dit nav een hele slechte  camping ervaring. We zijn toen overgestapt op kleine, snel opzetbare tentjes. Wat op zich prima is, maar bij matig weer toch zijn beperkingen heeft.
Huurtenten en vakantiehuizen zijn niet ons ding en een caravan achter mijn auto zien we ook niet zitten. Vandaar dat we nu bij de VW zijn aanbeland.

Omdat we nog steeds meerdere campings willen aandoen zoeken we iets snel opzetbaars. Daarnaast gaan we niet perse naar Zuid europa, maar net zo lief naar Scandinavie
Ik woon niet al te ver van de camping boulevard in Heerhugowaard en ben daar wat zaken binnengelopen. Ik heb daar diverse merken gezien (Camplet/Cananon) en wat mij aansprak was de Jamet Jametic serie: Outdoor of all Season

Wat mij aansprak:
Snel opzetbaar
Betaalbaar (evengoed een hoop geld)
Compleet, dus niet nodig om in mijn ogen essentiele zaken als kuipzeil los te kopen
Voor een leek zag het er degelijk uit.

Waar ik een beetje tegen aanloop is dat er op internet soms wat negatief over het merk gesproken wordt: zeker wanneer er VW merken vergeleken worden.
In hoeverre die kritiek gebaseerd is op feiten (slechte kwaliteit / service / wat dan ook) weet ik niet. Ik ga er maar vanuit dat een deel tamelijk subjectieve mening is (je hele dure VW verantwoorden).

Vandaar dat ik mij in dit Jamet deel aan (oud)Jamet eigenaren richt:
Hoe ervaren jullie de kwaliteit en betrouwbaarbaarheid (liefst mbt de outdoor /all season)?
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden bij aanschaf van een Jamet?

Alvast bedankt

Jochem
 
   


   

 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2019, 01:22:56 pm »

Jamet heeft een hele goede prijs kwaliteit verhouding.
Heb er 2 gehad.
De eerste een echte bouwwagen en is dus weggedaan omdat we wilde gaan trekken.
De 2de een Jametic uit 2005 en is weggedaan omdat we niet meer met de keuken wilde leuren.
Dus niet omdat we de kwaliteit slecht vonden maar omdat we anders wilden gaan kamperen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2019, 03:34:12 pm »

Wij hebben twee Jamets gehad. Prijs kwaliteit is zeker prima te noemen. Soms is de afwerking niet 100% in vergelijking met duurdere merken. Onze (oudere) Jamets hadden soms oplossingen die ik zelf niet zou kiezen, maar dat draagt ook weer bij aan de charme.

Wij hebben er 5 jaar met veel plezier mee gekampeerd!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2019, 04:41:10 pm »

Wij kochten onze eerste Jamet een Louisiana nieuw in 2003, na veel mooie vakanties werd die te groot en hebben we in 2012 een nieuwe Jametic gekocht. Sinds vorig jaar hebben we de Easy onze 3e Jamet dus en ook die bevalt weer erg goed. De prijs kwaliteit verhouding vinden wij prima!
Gelogd

JKO

  • Gast
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2019, 06:25:17 pm »

Bedankt voor de feedback
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2019, 06:51:29 pm »

Onze eerste vouwwagen was een nieuwe Jamet Dakota Outdoor AS. Prijs-kwaliteitverhouding is top, service was ook goed (maar liep bij ons via de dealer, De Wit in Schijndel). Na 4 jaar hebben we hem ingeruild voor een compacter model (sneller op te zetten en minder groot), maar we waren verder erg te spreken over de Jamet.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #6 Gepost op: maart 08, 2019, 08:31:08 pm »

Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. 

All seasons doek vonden wij erg fijn. Makkelijk met een vochtige doek/lauw water af te nemen. 

Wij hebben eigenlijk nooit wat met de wagen gehad. 

Gelogd

AlieO

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2019, 11:08:54 am »

Na kamperen met een tent zijn wij inmiddels ook aan onze twee Jamet. Eerst de Rondo, maar nu de kinderen ouder worden en in een apart tentje slapen een Jametic. (wij zagen onszelf ook niet met een caravan achter de auto rijden)

Prijs-kwaliteit is prima. De Jametic is snel opgezet, wij doen er ook een overnachting mee als we verder weg gaan. Enige nadeel is dat de keuken best zwaar is om te tillen, maar een kennis eeft daar wielen onder gemaakt, dus dat is nu ook een fluitje van een cent geworden.
Wat wij verder een voordeel vinden: met slecht weer hebben we nog voldoende ruimte om ook binnen te zitten als het moet.

De overstap van tent naar vouwwagen was evengoed even wennen, maar we hebben er nooit spijt van gehad!
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2019, 03:12:21 pm »

Wij hebben onze Jametic nu ook al een paar jaar en met veel plezier. Opzetten kan in 10 minuten, zet je alle haringen vast dan duurt het wat langer maar zelfs dan ruim binnen het uur aan de pils/wijn.
De afwerking is dan op enkele puntje inderdaad wat minder maar je bespaart er wel enkele duizenden euro's mee. Eén keer de rits van de deur moeten vervangen, kost ook maar €120 dus te overzien.
Zware keuken? Ja, wij laten hem dan ook mar gewoon aan de wagen zitten. Koken doen we meestal toch buiten op een losse brander of bbq.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2019, 04:07:32 pm »

Als je de keuken laat zitten,  hoe doe je dat met het bed?
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #10 Gepost op: maart 09, 2019, 04:10:51 pm »

Het bed klapt naast de wagen en omdat wij zo'n CP keuken hebben kunnen we 'door' de keuken naar de wagen bak lopen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #11 Gepost op: maart 09, 2019, 04:15:14 pm »

Ah vandaar,  ik zat aan de dichte keuken te denken en 2 bedden  ::)

Doorloop keuken is dan wel handig idd, scheelt veel gesjouw :J
Gelogd

JKO

  • Gast
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2019, 10:13:26 pm »

Bedankt allemaal.

Betreft het AS doek. Heeft dit Behalve duurzaamheid en schoonmaken ook nog voordelen bij bv veel regen? Droger binnenklimaat bij meerdere dagen regen?

Ik kan mij voorstellen dat voor warmere streken de gewone outdoor versie: AS dak / katoen zijkant prettiger is vanwege ademend vermogen. Maar wij willen terug naar Scandinavië, ondanks een zeer natte eerste keer. Ik hoop op beter weer maar ik zie dat camp let - als Scandinavisch merk - volledig  AS modellen heeft. dat zal een reden hebben
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #13 Gepost op: maart 09, 2019, 11:20:25 pm »

Bij AS doek bestaat de kans dat je sneller condens aan de binnenkant hebt,  aan de andere kant kun je met een doek de vouwwagen afdrogen. 
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Keuze voor Jamet?
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2019, 12:38:43 am »

Ik lees i.d. vaak over condens bij AS doek. Toch heb ik dit nog nooit meegemaakt. Zowel bij de vouwwagen als voortent van de caravan niet. Misschien ook een kwestie van goed ventileren?

Verder is onze ervaring dat het qua koude en warmte niet veel uitmaakt of je AS doek hebt. Wat we wel hebben gemerkt is dat AS minder doornevelt met regen op het dak. Ik zie alleen maar voordelen eerlijk gezegd.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal