Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?  (gelezen 2683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gemma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon mercury
  • Vouwwagen = even verdwijnen = vrijheid!
Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Gepost op: april 27, 2019, 09:54:32 pm »

Het onderwerp zegt genoeg; na arriveren dient de klapper opgezet te worden. En waar blijft het grut. Onder de 4 jaar dus te jong om in een speeltuin te droppen. Wat zijn jullie trucjes om hen veilig en geduldig te houden tot de vouwwagen staat?
Gelogd
Kamperen; kan geen therapie tegen op!

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2019, 10:08:28 pm »

Hier zet mijn man de vouwwagen op. Of in elk geval de wagenbak en dan zetten we de rest samen op als de kindjes slapen.
De oudste is komende zomer net 2 dus die kan ik echt nie tloslaten. De jongste zal net kruipen dan denk ik
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2019, 10:17:37 pm »

Mijn ouders deden mijn schoentjes uit, dan kon ik de grindpaden op de camping niet oversteken  :H

Of anders nog even in de auto laten zitten? Zorg dat de kids je kunnen zien en geef ze iets waar ze niet altijd mee mogen spelen. Bv een spelletje op een tablet/telefoon? Ik heb een oude smartphone zonder simcard waar wat spelletjes op staan. Tijdens het rijden kan daar niet mee gespeeld worden, want dan moet mijn zoontje overgeven....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2019, 10:20:31 pm »

Als ze nog heel klein zijn met wat speelgoed in een campingbedje, iets groter bezighouden door ze te laten "helpen"?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2019, 11:16:45 pm »

We hebben die van ons wel eens in de kinderstoel gezet, toen we aan een meertje stonden. Dan konden ze in ieder geval niet naar het water lopen. Maar anders legden we gewoon een speelkleed neer met wat speelgoed. Met het ouder worden kregen ze steeds meer eigen taakjes. Dat begon met haringen brengen en water halen. Inmiddels maken ze ook hun eigen slaapplek klaar en klappen ze de tafel en stoelen uit. Dit jaar eens kijken of ze ook de keuken in willen richten. Hoewel ik denk dat de oudste inmiddels eerst op zoek gaat naar de code van de camping wifi :)
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2019, 11:26:42 pm »

Herkenbaar issue!

Wij hebben verschillende oplossingen geprobeerd, waarvan de kinderwagen bij echt kleine kids goed ging (zo neergezet zodat ze papa en mama konden zien zweten).
Later toch ‘gezwicht’ voor het schermpje: die mag zelden aan en doet het dus prima als afleider.
Daarna inderdaad ‘helpen’, tegenwoordig wisselen ze dat af met de speeltuin (kids zijn al wat ouder). De oudste mag haar eigen tent opzetten en inrichten, die ziet de speeltuin tegenwoordig pas als wij aan een wijntje zitten :)1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2019, 12:28:30 am »

Campingbed, ikea kinderstoel, even in de auto laten zitten.

In Nederland(dichtbij) kamperen: Ook al eens een dag eerder vertrokken om de boel op te zetten zodat het kroost in een kant en klare opgezette vouwwagen aan kon komen. Of de opa's en oma's een dagje mee.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2019, 09:42:18 am »

Ikea stoel, opzetten tijdens middagslaapje, kind in Deryan tentje, ouders meegenomen als oppas, om en om opzetten en oppassen. Het blijft een lastig ding. Gelukkig worden ze snel ouder en kunnen ze dan "helpen"
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2019, 08:24:56 pm »

zelf nooit gedaan maar in het verleden als tip gekregen: een scheerlijn aan de broek van je kind en een haring aan de andere kant in de grond. Ja hij is kind onvriendelijk maar de kennis had dan dan ook drie kinderen die er graag op uit trokken :)6]:)847]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2019, 08:33:35 pm »

zelf nooit gedaan maar in het verleden als tip gekregen: een scheerlijn aan de broek van je kind en een haring aan de andere kant in de grond. Ja hij is kind onvriendelijk maar de kennis had dan dan ook drie kinderen die er graag op uit trokken :)6]:)847]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Dat hebben wij tot hilariteit van onze overburen eens met onze jongste gedaan, met een elastiek ipv een scheerlijn. Zoonlief bleef zo hardnekkig doorkruipen dat uiteindelijk zijn broek om zijn enkels hing en hij zo zijn broek uit kroop met een knalrood hoofd. Die mensen moesten bijna aan het zuurstof van het lachen...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2019, 08:46:10 pm »

 :H
Gelogd

Luc89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2001
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2019, 09:30:02 pm »

Hahaha, wat een geweldige reacties hier. Zelf zijn mijn kids nu 6 en bijna 4. Afgelopen week pas voor t eerst weg geweest met onze vouwwagen. Gelukkig hadden wij een leuk speeltuintje op ons veld staan, dus waren de kids meteen voorzien.
Ons volgende kleintje wordt in november geboren, dus aan deze tips heb ik zelf ook wel wat, al vind ik het wel wat minder handig om de kids in de auto te zetten, vooral als het warm is...
Gelogd
Ik kan niet wachten om te gaan klappen!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2019, 09:40:13 pm »

De eerste keer kamperen was de jongste net 1 en liep nog niet. Mooie bijkomstigheid was dat ze gras "eng" vond dus speelkleed op het gras, parasol erbij en ze schoof de hele tijd op het kleed heen en weer maar ze ging er niet af!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2019, 09:50:01 pm »

De eerste keer kamperen was de jongste net 1 en liep nog niet. Mooie bijkomstigheid was dat ze gras "eng" vond dus speelkleed op het gras, parasol erbij en ze schoof de hele tijd op het kleed heen en weer maar ze ging er niet af!

Haha dat klinkt als een droom  WW ben alleen bang dat die van ons iets ondernemender is als hij op z'n grote zus lijkt. Die hebben we de hele vakantie achterna gelopen want voor we er erg in hadden zat ze alweer bij andere mensen onder de luifel of in de tent
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.825
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen opzetten: waar laat je de kinderen?
« Reactie #14 Gepost op: april 29, 2019, 09:58:43 pm »

Als ze nog heel klein zijn met wat speelgoed in een campingbedje, iets groter bezighouden door ze te laten "helpen"?

wij ook zo gedaan, geen problemen gehad...
geen bedje maar zo'n slaaptentje, om te rusten/slapen of lekker in te spelen in de zon (zorgt dan gelijk voor de schaduw)
voor schermpjes hebben ze nog tijd genoeg is onze mening.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal