Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee  (gelezen 1149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Gepost op: april 30, 2019, 08:41:37 am »

Hallo
Wij hebben afgelopen dagen voor het eerst gekampeerd met onze Odyssee uit 2014.
Hij bevalt zeer goed en zijn er super blij mee.
We hebben wel nog wat vragen.

Aan de luifel aan de kant van buiten zit nog een rits. Wat kan/hoort daar? Een soort windscherm ofzo?
Als we de slaapzakkenop bed hebben en hem openklappen, dan blijft hij niet vanzelf openstaan. Hoort dit? En hoe lossen jullie dit op? Met een stok?
Klopt het dat de wagenbak niet afgedekt wordt aan de zichtkant? Ons matras heeft wel een flap maar die hebben we om de lattenbodem gedaan zodat het matras op zn plek blijft. Klopt dat?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Alvast bedankt

Groetjes...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2019, 08:38:43 pm »

Wij hadden een Odysseé en ik denk je deels te kunnen helpen:

@luifel: geen idee. Wij hadden een ander type luifel.

@bed neerklappen: dat evewicht was redelijk fragiel, electrische deken, dekbed, het ging net, mits het bed niet was opengeslagen. Dan lag er teveel aan de rand en klapte het bed dicht. Je zou iets sterkere gasveren kunnen overwegen. Ik liet het bed bij die enkele keer zoeken (het meeste konden we direct pakken) op mijn rug rusten...

@wagenbak: daar is die flap inderdaad voor, maar wij klapten hem ook onder de matras. In de bak waren alleen een paar vouwkratten zichtbaar, niets iets waar we ons aan stoorden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2019, 08:58:25 pm »

Hallo
Wij hebben afgelopen dagen voor het eerst gekampeerd met onze Odyssee uit 2014.
Hij bevalt zeer goed en zijn er super blij mee.
We hebben wel nog wat vragen.

Aan de luifel aan de kant van buiten zit nog een rits. Wat kan/hoort daar? Een soort windscherm ofzo?


Hebben jullie een luifel met daarin ramen die je van de ene naar de andere kant vastritst aan de tent, of ritsen jullie alleen de bovenkant vast en kunnen jullie de flappen uitzetten, de zgn. adventure-luifel? Als je de volwaardige luifel hebt, de eerste dus, kun je er een windhoek aanzetten, daar is die rits voor.
Gelogd

Sjaam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2019, 09:29:35 pm »

Wij hebben de eerste luifel, dus het is voor een windscherm. Thanks
Gelogd

Sjaam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2019, 09:33:26 pm »

Wij hadden een Odysseé en ik denk je deels te kunnen helpen:

@luifel: geen idee. Wij hadden een ander type luifel.

@bed neerklappen: dat evewicht was redelijk fragiel, electrische deken, dekbed, het ging net, mits het bed niet was opengeslagen. Dan lag er teveel aan de rand en klapte het bed dicht. Je zou iets sterkere gasveren kunnen overwegen. Ik liet het bed bij die enkele keer zoeken (het meeste konden we direct pakken) op mijn rug rusten...

@wagenbak: daar is die flap inderdaad voor, maar wij klapten hem ook onder de matras. In de bak waren alleen een paar vouwkratten zichtbaar, niets iets waar we ons aan stoorden.

Oke top. Dan weten we dat ook weer van het bed. Het andere bed is vastgezet met een spanbandje zodat deze niet verschuift, maar meer ook voor als je de wagen opklapt neem ik aan. Wij dachten dat de flap ook bedoelt was om het matras aan de lattenbodem vast te maken. Ben dan wel benieuwd waar je dat doek aan vastklemt, want ik heb het geprobeerd maar kon niet echt haakjes of iets dergelijks vinden waar ik de flap aan vast kon halen. Maar misschien de volgende keer beter kijken.

De gasveren nemen we dan voor lief. Bij het opruimen hadden we er nu een bezem onder gezet wat ook goed werkt.

Bedankt voor je antwoorden.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2019, 08:57:58 pm »

Uit mijn hoofd zeg ik dat dat er los voor hangt. Maar pin me er niet op vast.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2019, 09:01:12 am »

Er zijn oogjes oid want de flap heeft haakjes. Wij hebben de flap. Altijd los hangen omdat we vrij regelmatig wat uit de bak moeten pakken. Anze matras ligt verder niet vast en verachuifd ook niet echt.

Aan de zijkant van de luifel kun je windhoeken ritsen, deze zijn optioneel. Wij hebben ze er ook niet bij gekocht en ik heb ze nog nooit gemist.

De gasveren kunnen zo ongeveer alleen de standaard matras omhoog houden. Wij hebben een extra topmatras erop liggen en dan gaat het echt niet meer. Een stok er onder is het gemakkelijkst.

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2019, 10:11:32 am »

Of zwaardere gasveren monteren.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2019, 10:28:44 am »

De 'luxe' luifel kan idd een extra windscherm aan geritst worden. Wij hebben die ook niet en missen die niet, we doen de flappen wel dicht.
Wij hebben een topmatrasje en een dekbed op het bed liggen en het bed blijft gewoon open staan zonder stok, is wel een nieuw gekochte (2016) Odyssee dus misschien dat de gasveer sterker is dan in de oudere modellen?
Die flap hebben we of loshangen of onder het matras gestoken zodat de oogjes die eraan zitten niet blijven haken. Met flap er stark voor ziet het er wat netter uit. Maar als je vaak in de bak moet zijn is dat alleen maar 'lastig'
Gelogd

Sjaam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
Re: Vragen na eerste keer gebruik Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2019, 08:31:35 am »

Dank voor jullie reacties. Als we hem weer openklappen zal ik er eens goed naar kijken
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal