Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Campooz lekt  (gelezen 5638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andree

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2020, 12:50:13 pm »

Dus hoe is het nu afgelopen met onze lekkende Campooz?

We zijn in de zomer  4 weken weg geweest na onderstaande actie van de vouwwagenzaak (dus 2 x terug). Helaas lekt ook de nieuwe voortent bij de palen maar ook binnen bij het woongedeelte slaat het water dóór. Maar ik ben er moe van. De suggestie dat het een beetje condens o.i.d. zou zijn....  ::) Je koopt iets nieuws maar je krijgt een tweedehands, zo voelt het. :(

Vanmorgen hebben wij elkaar gesproken over jullie CampooZ Lazy Jack. Nogmaals super vervelend dat deze niet helemaal is zoals zou moeten. Zoals gezegd gaan wij ons uiterste best doen dit wel geheel voor elkaar te krijgen. Ik heb Gert van CampooZ gesproken en de punten ook doorgenomen.

We hebben vanmiddag de tent open gevouwen en een en ander bekeken.
- Het voortentframe wissel ik om voor een nieuwe.
- De voortent wissel ik om voor een nieuwe.
- De hoes is reeds vervangen.
- de zijtent wissel ik om met onze huurwagen. Die heb ik zelf gebruikt, is nat geweest en absoluut lekvrij.
-De betonplex bodemplaat kan ik niets aan zien. Deze is helemaal vlak en volgens mij puntgaaf.
Kunt u aangeven waar deze kapot zou zijn?

Volgende week ga ik de wagentent buiten opzetten. Daarna pak ik de tuinslang en zal ik deze geruime tijd onder de sproeier zetten.
Hierna zal ik de conclusie trekken wat waterdichtheid betreft.

Wel wil ik nog zeggen dat er onder de matrassen, door kou van onderaf en warmte van u zelf, condensatie kan optreden.
Het is daarom aan te raden om de matrassen geregeld (om de dag) te luchten. Even omhoog en iets eronder kan voldoende zijn.
Voor de zijtent raad ik isolatiematjes aan. Dat scheelt aanzienlijk wat vocht betreft.
Voor het grote vaste bed zou u hierin ook kunnen overwegen iets tegen het vocht onder de matras te leggen.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #16 Gepost op: mei 02, 2020, 06:23:44 pm »

Wij hebben 2 verschillende ervaringen.
Onze nieuwe Jametic van 2010 lekte behoorlijk. 3 dagen regen in Polen destijds. bleef maar lekken dwars door het doek. Maar de 3 jaren daarop nooit meer lekkage gehad. Dus later OK.
Onze nieuwe Cocoon van 2014, geen druppel gelekt ooit.
Maar 2 totaal verschillende wagens van totaal verschillende prijsklasse en kwaliteit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #17 Gepost op: mei 04, 2020, 05:54:43 pm »

We hebben vandaag onze nieuwe Lazy Jack voor het eerst opgezet naast de oprit en lekker natgespoten. Geen lekkage kunnen ontdekken. Wel moet ik nog even “oefenen” met afstelling van het dakje boven de zijtent, zodat er geen waterzak kan ontstaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #18 Gepost op: mei 04, 2020, 06:55:23 pm »


Vanavond gaan de dames (dochter van 5 en mams) kamperen in eigen tuin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

vivianW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: campooz lazy jack trekking met ugly betty
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2020, 06:20:46 pm »

Was even benieuwd hoe het nu is met de LJ? Wij hadden vorige zomer precies hetzelfde verhaal als wat jij hier deelde. Hij is teruggegaan naar de vouwwagenzaak. Wij hebben hem met pinksteren voor het eerst opgezet en zagen dat de naden allemaal opnieuw met van dat tape gedicht waren, waar we vorig jaar door de gaatjes van de naden naar buiten keken, kon dat nu niet meer. Ugly betty had denk ik gewoon een fabricagefout waardoor er een waterzak bovenop ontstond. Deze is zonder gedoe meteen vervangen.
Wij gaan (als Corona het toelaat) naar Frankrijk deze zomer en zijn superbenieuwd of hij nu waterdicht is en blijft. Wij kunnen hem thuis niet uitklappen, dus even testen is er niet bij helaas.
Ik ben benieuwd wat ze bij jullie hebben gefixt en of het heeft gewerkt? Zie jij zichtbare verbeteringen?
Grts!
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2020, 08:38:53 am »

Grotere hoeveelheden water afschuiven op het doorslaan van het doek bij het eerste gebruik is volgens mij onzin. Als ze plassen water daarop afschuiven dan nemen ze je niet serieus.  Ik heb 2 nieuwe wagens gehad en beide hebben geen druppel doorgelaten. Bij de Kyte 0,0 en bij de Cabanon hooguit wat vocht bij de stiksels maar geen vallende druppels. Dit trekt in principe meteen dicht.

Zitten de ritsen goed dicht met de flappen er goed overheen? Tent goed afgespannen overal? Zo ja dan zou ik hem gewoon nagekeken willen hebben.

Nou onze Odyssee had de eerste keer redelijk wat vocht, daadwerkelijk drupjes die vielen, maar we hadden toen ook dagen lang regen achter elkaar. Daarna is het nooit weer voorgekomen.
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2020, 06:54:53 pm door Wanderer200 »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2020, 06:30:39 pm »

Nou onze Odyssee had de eerste keer redelijk wat vocht, daadwerkelijk drupje die voelen, maar we hadden toen ook dagen lang regen achter elkaar. Daarna is het nooit weer voorgekomen.
Onze Jametic in 2010 idem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2020, 08:30:50 pm »

Onder de matrassen op de klep zou ik veerschotels van Froli monteren dan ben je van die condens onder je matras af en het ligt comfortabeler, dit is goed zelf te monteren. In de slaaptentjes als de kinderen op matjes liggen: dan zou je daar geen condens moeten hebben als ze van het verticale tentdoek afliggen. Wel kan het zijn dat je wat condens aan de binnenkant van je doek hebt omdat het een enkeldaks tent is, maar nooit zo veel dat er plassen staan. Je kunt dit tegengaan door voldoende te ventileren. En als het doek doorslaat bij flinke regen/buien: dat mag gewoon niet. Wij hebben vergelijkbaar doek op onze Taiga. Toen die nieuw was heb ik de trailer voor ons huis in de groenstrook gezet en op dezelfde dag twee keer vol de tuinslang er op gezet in warm weer. Geen druppel was er binnen. Dus een Campooz zou ook gewoon waterdicht moeten zijn. Bij het Gardameer vorig jaar een paar forse buien er op: geen druppel binnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal